Wat hebben jullie hiervoor bereden?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » ma feb 19, 2007 10:48 pm

• Honda CB 350 F, lekte en liep niet goed, onderweg moest ik vaak aan de stationairknop draaien, toch maar snel de XS gekocht

• Yamaha XS 650 de paarse choppert, een tijd voor woon-werk-verkeer gebruikt totdat het me te koud werd, daarna verchopt, hebben we nog steeds

• Suzuki GS 750, last met de carbs, liep niet goed, gauw ingeruild voor de XJ

• Yamaha XJ 600, rustige toerfiets, 2x mee naar france op vakantie geweest

• Suzuki GSX 750 EF huidige motort, eerst van Redp. geweest, is ook al in france geweest
Groeten Eline-fasteddie.

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » di feb 20, 2007 11:57 am

- Ik ben zelf begonnen op een Honda XL 250 S. Deze was eerlijk gezegd in iets minder goede staat, maar ja, het is je eerte.
- Daarna ben ik over gestapt op een Honda CD360 hardtail. Grappig, maar ontzettend slecht voor je rug.
- Honda CB1. Een echt fijne gooi en smijt fiets.
- Moto Guzzi Targa 750. En toen is mijn liefde pas echt begonnen.
- Wilde toch weer verstandig Japans gaan rijden, dus Guzzi weer weg. Nu werd het een Suzuki GSX600F. Eigenlijk totaal niet mijn smaak.
- Daarom als tweede gelijk een Suzuki DR600 erbij gekocht.
- Ik miste toch iets. Moest dus weer een Guzzi worden. Dit werd mijn Moto Guzzi Le Mans 1000. Deze werd een caferacer, waar later voor mijn zoonje een klassiek zijspan aan is gekomen. Deze motor heb ik nog steeds en is een blijvertje.
- Ducati Monster. Gekocht voor mijn vriendin.
- Suzuki Bandit 600. Ik moest er weer een verstandige motor bij.
- Cagiva W-16. Was een onbekende off the road van Cagiva. Hopeloos met onderdelen.
- Moto Guzzi 850T3, caferacer. Gekocht omdat ik mijn vriendin van een Ducati op een Guzzi wilde hebben. Zij vond het niks, dus weer verkocht.
- Moto Guzzi California. Deze heb ik ook nog steeds. Dit is mijn ratbike. Weinig vermogen, maar een zalige motor.
- Honda SLR650.
- De Kawazuki. Snel en onverantwoord. Was ook een ratbike.
- Moto Guzzi Centauro. Hiervoor heeft mijn vriendin wel de Ducati weggedaan. Deze Guzzi beviel haar wel. Klein bijkomend feit dat deze te zwaar is en dat ze er eigenlijk liever niet op rijdt. Bang dat er iets mee gebeurd. Is namelijk de enige fabrieks blauwe in Nederland. En ik bne er nogal zuinig op. Deze blijft ook.
- Moto Guzzi Monza. Ook weer een caferacer. Heb ik ook nog, maar mag ook weg. Maar de ruimte is er, dus vermoedelijk staat hij er nog wel een paar jaar.
- Triumph Tiger, met een iets sneller blok er in. Ook een ratbike.
Radt, Ratter, Ratst.

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » di feb 20, 2007 12:03 pm

rADt schreef:- Ik ben zelf begonnen op een Honda XL 250 S. Deze was eerlijk gezegd in iets minder goede staat, maar ja, het is je eerte.
- Daarna ben ik over gestapt op een Honda CD360 hardtail. Grappig, maar ontzettend slecht voor je rug.
- Honda CB1. Een echt fijne gooi en smijt fiets.
- Moto Guzzi Targa 750. En toen is mijn liefde pas echt begonnen.
- Wilde toch weer verstandig Japans gaan rijden, dus Guzzi weer weg. Nu werd het een Suzuki GSX600F. Eigenlijk totaal niet mijn smaak.
- Daarom als tweede gelijk een Suzuki DR600 erbij gekocht.
- Ik miste toch iets. Moest dus weer een Guzzi worden. Dit werd mijn Moto Guzzi Le Mans 1000. Deze werd een caferacer, waar later voor mijn zoonje een klassiek zijspan aan is gekomen. Deze motor heb ik nog steeds en is een blijvertje.
- Ducati Monster. Gekocht voor mijn vriendin.
- Suzuki Bandit 600. Ik moest er weer een verstandige motor bij.
- Cagiva W-16. Was een onbekende off the road van Cagiva. Hopeloos met onderdelen.
- Moto Guzzi 850T3, caferacer. Gekocht omdat ik mijn vriendin van een Ducati op een Guzzi wilde hebben. Zij vond het niks, dus weer verkocht.
- Moto Guzzi California. Deze heb ik ook nog steeds. Dit is mijn ratbike. Weinig vermogen, maar een zalige motor.
- Honda SLR650.
- De Kawazuki. Snel en onverantwoord. Was ook een ratbike.
- Moto Guzzi Centauro. Hiervoor heeft mijn vriendin wel de Ducati weggedaan. Deze Guzzi beviel haar wel. Klein bijkomend feit dat deze te zwaar is en dat ze er eigenlijk liever niet op rijdt. Bang dat er iets mee gebeurd. Is namelijk de enige fabrieks blauwe in Nederland. En ik bne er nogal zuinig op. Deze blijft ook.
- Moto Guzzi Monza. Ook weer een caferacer. Heb ik ook nog, maar mag ook weg. Maar de ruimte is er, dus vermoedelijk staat hij er nog wel een paar jaar.
- Triumph Tiger, met een iets sneller blok er in. Ook een ratbike.
Hij rijtje lijkt best lang, maar ik ben nog steeds maar 34 jaar.
Als ik de serie lees, voel ik me opeens iets ouder.
Radt, Ratter, Ratst.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » di feb 20, 2007 12:23 pm

Ik heb mijn rijtje ook versleten in 10 jaar tijd. Sommige fietsen zijn nu veel geld waard ..maar ik heb alleen echt spijt dat ik mijn MZ ETZ250 met 300 cilinder en de CB250RS weggedaan heb. En die RD125 luchtkoeler was ook bijzonder..gekocht van een man in een bejaardentehuis :lol: ,ik was de eerste die eraan sleutelde.Maar ik heb nog veeeel meer auto's versleten:in 15 jaar tijd heb ik meer dan 40 C Kadetts gehad.
Maar sommige fietsen heb ik ook al lang zoals opa RT125 en de bovenstaande MZ ook dik 6 jaar gehad..is erg lang voor mij 8) ,mzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
RoadWarrior
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 157
Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door RoadWarrior » di feb 20, 2007 1:12 pm

Ben begonnen op de Honda CX500e van mijn vader.
Daarna af en toe op de Kawa zzr1100, ook van mijn vader.

Mijn eerste eigen motor was een Honda CB750c uit 1982, mooie fiets. Begon op een gegeven moment veel problemen te geven; dus van de hand gedaan.

Daarna kwam er een spliksplinternieuwe Yamaha XVS1100a Dragstar Classic (veel bling bling !) Mooi fiets, maar niet geschikt om het hele jaar door mee te rijden; dan gaat de afschrijving wel erg hard; dus maar weer verkocht.

Vervolgens een Suzuki Sv650n van 1999. Deze vorig jaar verkocht omdat ik er een leuke prijs voor kon krijgen.

En daarna mijn eerste Ratbike: de BMW K100rs uit '85 ! Heerlijk, niet meer wassen en poetsen !
CHROME won't get you home.

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » di feb 20, 2007 1:20 pm

suzuki 450 gs l
heb al meteen met me 18 jaar mijn auto en motor rijbewijs gehaaldt, heb wel zat autoos versleten maar dit is mijn eerste eigen motor. :oops:
't zal allemaal wel.........

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » wo feb 21, 2007 10:20 am

Telt je lesmotor ook mee? Dan lijkt het rijtje nog wat...... :roll:

ER-5 (zou dat de lesmotor zijn?)
CB350, CB400F, 2x CX500, VFR750F, VF750 en nu de GL1100
Behoorlijk merkentrouw dus.

Vergeet ik bijna de Ural zijspancombi! (maar die staat ook meer stil dan dat ik er op rij :evil: )
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo feb 21, 2007 10:31 am

Vleer schreef:Telt je lesmotor ook mee? Dan lijkt het rijtje nog wat...... :roll:
oehoeh.. dan moet er bij mij nog een cb400f bij.. waarmee ik op het examen nog bijna gecrashed ben: zijstandaard klapte niet ver genoeg in want verroest..
Leverde in de li. bocht gekneusde uhh testikels op en een strakke sluitspier.. >:) Wel geslaagd overigens.. :-**

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » wo feb 21, 2007 5:22 pm

Lesmotor was een Yamaha XS 400 waarmee ik in de winter examen deed.Best tricky want glad hier en daar maar de eerste keer geslaagd.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » wo feb 21, 2007 6:43 pm

redman schreef:Lesmotor was een Yamaha XS 400 waarmee ik in de winter examen deed.Best tricky want glad hier en daar maar de eerste keer geslaagd.
Gr Redman
Ik heb geloof ik ook gelest op een XS 400

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » wo feb 21, 2007 7:33 pm

Gaat dit topic alleen over motoren? of gaan we alles noemen wat we hebben "bereden"? :twisted:
Stop making sense

eiskoud
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 8:57 pm
Locatie: heerlen (limburg)

Bericht door eiskoud » wo feb 21, 2007 7:53 pm

eerst m'n motorrijbewijs gehaald (om het klein rijbewijs voor te blijven) opzoek naar een motor met looks en genoeg vermogen om ook af en toe de grens over te wippen naar de oosterburen viel mijn keus al snel op een rc43 magna. na een weekje zoeken een gevonden binnen mijn prijsklasse en maar meteen gekocht en deze stukje bij beetje laten verbouwen (zadel was even duur als de motor die ik nu heb.. om over de uitlaten nug maar te zwijgen.. tja je bent jong en je wilt wat.. of zoiets 8) )

Afbeelding

daarna kwam het huisje boompje beestje gevoel en dus maakte de motor plaats voor 2 dochters ;) na een tijdje kon ik de kriebels toch niet meer onderdrukken en had ik geen beurs en tijd voor een glimmende magna en toen ben ik op zoek gegaan naar een goedkoop v4 alternatief. het eerrste voorhande was een vf750s sabre. en rijden we (als hij wil starten) nog steeds. :twisted:

Furo
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 12:53 pm
Locatie: Terborg
Contacteer:

Bericht door Furo » wo feb 21, 2007 8:27 pm

Het lessen was op een Honda CB750 en de favoriete Kawa ER-5...

De Kawa GT550 is mijn 2e motor, maar de 1e die het ook echt doet en ik op kon rijden...
De GPZ is m'n 1e.. maar daar heb ik nog nooit op gereden...

Verder hier en daar wat motoren geleend en een tijdje geprobeerd, BMW K100, Honda CB750, Suzuki Bandit, een ouwe Yamaha en een paar crossers natuurlijk...
Kawasaki GT 550 & GPZ 600 R

Liever slopen dan lopen...

Gebruikersavatar
RoadWarrior
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 157
Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door RoadWarrior » wo feb 21, 2007 8:28 pm

voodoo schreef:Gaat dit topic alleen over motoren? of gaan we alles noemen wat we hebben "bereden"? :twisted:
:shock: :lol: :lol: :shock:
CHROME won't get you home.

Gebruikersavatar
Joske Yeah-Yeah
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 5:08 pm
Locatie: Belgium

Bericht door Joske Yeah-Yeah » do feb 22, 2007 6:40 pm

flandria-saks 50cc
yamaha RD 50cc
yamaha Scrambler 125cc
yamaha RD 250cc
honda four 750cc
honda GL 1100cc
Op dit moment rat-springer yamaha maxim 650cc
In de nabije toekomst Yamaha TR-1 1000cc met zijspan
L&R,
Joske Yea-Yeah
NO CLUB, LONE RIDER - RIDE FREE

Plaats reactie