onderdak onderweg?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » wo jan 19, 2011 8:25 pm

JPi schreef:Cursusje zelfverdediging is altijd handig btw.
Daar weet jij nog wel een leuk adresje voor? :wink:
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo jan 19, 2011 8:57 pm

ook ja :roll:

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » do jan 20, 2011 12:31 am

precies, niet in 't donker of in de schemer. afgelopen vrijdag tochtje gedaan op de posbank (wahahahahaaaanzinnig mooi daar) waarbij ik de tijd wat verkeerd had ingeschat, laatste stuk in 't donker, da's niet prettig. niet zozeer omdat ik me niet veilig voel, maar meer omdat het onhandig is.
(En ook handig dat je vloeiend frans spreekt, nu je heel frankrijk doormoet
heb nog 2000 km om meer spaans dan "dos cervesa por favor", "te quiero mucho" en "donde es mi hermano?" te leren. gaat goed komen ;)
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » do jan 20, 2011 12:10 pm

Que???
Maarre suces met de tocht.
MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » do jan 20, 2011 1:43 pm

en vooral ook veel plezier!
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » do jan 20, 2011 4:37 pm

No habla Español. Yo buscar un hotel. El directiones de Compostella por favor. Un plata pollo con patatos fritos por favor. El café es mucho sucio.
Yo esta no puta, loco!








oftwel: ik spreek geen Spaans. Ik zoek een hotel. De weg naar Compostella alstublieft? Een bord kip met patat alstublieft. De koffie is heel vies. Ik ben geen hoer, gek!


Enne, kijk regelmatig in de bakken van de Aldi, de cd-roms met taalcursussen zouden er weer aan moeten komen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » do jan 20, 2011 9:21 pm

Woody schreef:No habla Español. Yo buscar un hotel. El directiones de Compostella por favor. Un plata pollo con patatos fritos por favor. El café es mucho sucio.
Yo esta no puta, loco!

oftwel: ik spreek geen Spaans. Ik zoek een hotel. De weg naar Compostella alstublieft? Een bord kip met patat alstublieft. De koffie is heel vies. Ik ben geen hoer, gek!


.
:mrgreen:
't zal allemaal wel.........

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » vr jan 21, 2011 12:58 pm

:lol: hilarisch El Woody 8)
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » zo jan 23, 2011 12:39 am

afgelopen drie dagen 't eerste stukje gedaan.
kop zuiver. constante staat van verwondering over zoveel moois. hoe leg je in vredesnaam de magie van een overvliegend koppel zwanen uit? niet dus...

enneuh, geen blaren, niet verdwaald (nou moet ik zeggen dat de bewegwijzering extreem goed is en m'n kaartlezen met sprongen vooruit gaat) en een ietsiepietsie spierpijn, maar da's na een kwartiertje lopen weer over.

genoten, dus.
:-**
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » zo jan 23, 2011 12:47 am

Hoe ver ben je gekomen?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » zo jan 23, 2011 1:45 am

niet zo ver, maar daar heb ik dan ook niet zo m'n best voor gedaan. Weet je, 't is grappig, ik merk dat veel mensen in eerste instantie vragen naar 'hoeveel kilometers?' terwijl de vraag 'wat heb je gezien of meegemaakt onderweg?' eigenlijk veel leuker is om te beantwoorden.

Er is een arabisch spreekwoord dat zegt dat de menselijke geest niet sneller kan reizen dan een kameel. Dus loop ik in het tempo van een kameel, een ongetrainde kameel met korte pootjes in dit geval.
En ik ben nog volop aan het uitproberen: hoe ver kom ik als een een volle dag heb? Hoe ver kom ik als ik op diezelfde dag een heen- of terugreis naar huis doe? Ik leer nog om in te schatten wat ik als gemiddelde loop en dan een route te plannen waarbij ik niet in 't schemer loop. Hoe ver kom ik zonder pauze? Hoe zit 't met m'n bepakking, is 't voldoende, moeten er andere dingen bij, kunnen er dingen weg?
probeer, probeer, probeer... en dat lukt het beste door gewoon te gaan lopen, ik kom er vanzelf achter.

Maar goed, voor 't archief:
eerste dag (om 13:00 begonnen te lopen), van Rolde naar Amen, 10.6 km, 2u30 over gelopen.
2e dag (om 9:30 gestart), Van Amen naar Westerbork, via een bijzonder mooie route, 15,9 km, 3u30 over gelopen.
3e dag (om 10:00 gestart) van Westerbork naar Terhorst, had net zo lief naar Spier doorgelopen, maar daar rijden geen bussen naar eoa station, dus dan is het lasteiger thuis komen. Dus toen maar bij Terhorst van de route af naar Beilen, 11,9 km, 3u gelopen.
Ja klopt, koekie, ik start rustig aan. Los van wat wandelingen de afgelopen tijd ben ik niet getraind, heb ik niet zoveel ervaring en conditie, dus ik start rustig. Liever dat ik aan 't einde van een tocht denk, mwah, ik had nog best verder kunnen lopen, dan dat ik me halverwege begin af te vragen of ik het wel ga halen. En bij alledrie de tochten had er nog best wat km bij gemogen. Dus dat komt dan wel en mettertijd zal ik langer per dag kunnen lopen en tochten beter in kunnen plannen.

heb nu al zin in de volgende tocht. maar niet NU. NU dringt de noodzaak zich op om naar bed te gaan, slaappilletje begint er in de hakken en verminderde motorische vaardigheden in combinatie met een zwabberende geest en een net zo onsamenhangend toetsenbord, dat schrijft lastig. dus....zzzz.... trusten allemaal.... zzzzz
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Succes Criticz en een overpeinzing

Bericht door Suzuki » zo jan 30, 2011 2:16 pm

Zelf heb ik in mijn jonge jaren bergwandeltochten/huttentochten gehouden in Oosterijk, Zwitserland en Italie 3 tot 4 weken elke dag lopen +/- 5:00 uur op en +/- 17:00 U. arriveren bij de volgende hut/stop met bepaking +/- 15 Kg. Meestal overnachten in een hut ( niet altijd, vandaar klein tentje +/- 2 Kg. mee. Eten en drinken en verschillend kledij voor de div. weersomstandigheden. Gemidd. snelheid 3 tot 5 km per uur. Na 12 uur in de weer te zijn geweest gemiddeld 30 km. per dag afgelegd. Dat gedurende 21 dagen en dan kom je op een totaal aantal km in 3 weken van +/- 630 km in 3 weken en heel veel moois gezien onderweg.

Van die 2.000 km uitgaand en een gemiddelde loopsnelheid van 4 km dan ben je 500 uur. doende.

Nu dien je jezelf af te vragen hoeveel uur per dag wil/kan ik lopen.

Bij gemiddeld drie uur per dag ben je 166 dagen bezig ( +/- 38 weken ).

Bij gemiddeld tien uur per dag nog maar 50 dagen ( +/- 7 weken ).

Afhankelijk van factoren als je vrije tijd, geld en gezondheid (conditie) etc. dien je een inschatting te maken. Zie het van mijn part als een project en giet het gebeuren in MS projects om op die manier het te kunnen blijven managen en zo mogelijk tot een succes te maken.

Het is een overpeinzing en ik weet na verscheidede voettochten uit het verleden wat je ongeveer mag verwachten en als je het tot een succes wilt afronden planning en voorbereiding cruciaal zijn. Uiteraard de ervaring die je opdoet onderweg maken deze efforts meer dan goed.

Zodoende Criticz veel succes en overpeins de aanpak en heel leuk om je reisverslagen te volgen.

Suzuki

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » zo jan 30, 2011 11:32 pm

Hi Suzuki,

Tja, dubbel spoor, om 't zo maar eens te zeggen.

Enerzijds maak ik natuurlijk gebruik van m'n gezonde verstand om voor te bereiden en te plannen. Ik pas m'n paklijst van m'n bagage aan al naar gelang wat ik ervaar onderweg - bagage die trouwens in totaal niet meer zou moeten wegen dan ong 12 kilo (20% van m'n eigen gewicht). Wat heb ik wel nodig, wat niet, wat kan lichter?
En natuurlijk heb ik m'n gemiddelde snelheid per dagtraject achteraf berekend en naast de hoeveelheid energie gelegd die ik dan aan het einde van zo'n dagtraject over heb. Ik heb dus ook voor de volgende drie-dagen-tocht langere trajecten gepland, want dat moet kunnen.
Onderdak afgelopen tocht van tevoren gepland en geregeld, dit keer kijk ik ook 1 nacht of ik ter plekke iets kan vinden, in de wetenschap dat er in de stopplaatsen voldoende (duurdere) mogelijkheden zijn om te overnachten mocht dat niet lukken.

Maar anderzijds: een project managen? Ik loop een pelgrimstocht. Dus als ik loop, dan loop ik en dan gaat het er - juist bij mij met mijn controledwang - om dat ik 'overcontrol' leer los te laten. Gewoon lopen.

Planning en voorbereiding zijn de voorwaarden die het mogelijk maken, maar niet meer dan dat.
Het is als het schoonmaken en invetten van mijn schoenen na een tocht. Mijn schoenen zorgen voor mij, ik zorg voor mijn schoenen. Basic en simpel, niets meer en minder dan dat is 't.



enneuh.... m'n conditie is belabberd. Maar met m'n belabberde conditie kom ik nu een aardig end en de rest bouw ik onderweg en al lopende op. :)
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Reisverslagen

Bericht door Suzuki » wo feb 02, 2011 12:46 am

Ben benieuwd naar je verdere reisverslagen.

Succes Suzuki

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » wo feb 02, 2011 6:20 am

Zoals de oude wijze sprak:een weg van 1000 mijl begint met een eerste stap.
Veel groeizame kilometers gewenst.
Gr Redman

Die door een onsteking in zijn voet nu al een jaar niet mer dan een km kan lopen :cry:
Tsja, dat is mien ok wat.......

Plaats reactie