onderdak onderweg?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

onderdak onderweg?

Bericht door criticz » di jan 18, 2011 12:41 am

Zie wat-heb-je-vandaag-gedaan-topic...

Ik ga dus (in gedeelten, ik kan geen maanden achter elkaar weg zijn) de komende jaren (of zo), beginnende aanstaande donderdag (da's zeker) van Rolde in Drenthe naar Santiago de Compostela in Spanje lopen.

Ik ben nog (met uitzondering van het gedeelte van Rolde tot Beilen) komend jaar op zoek naar onderdak langs de volgende route:

Rolde, Amen, Elp, Westerbork, Holthe, Makkum, Terhorst (Beilen), Spier, Ruinen, Hees, Echten, Koekange, de Wijk, Halfweg, Staphorst, Rouveen, Hasselt (Jacobspad) - Hasselt, Zwolle - Zwolle, Hattem, Epe, Vaassen, Apeldoorn, Beekbergen, Laag-Soeren, Rozendaal, Oosterbeek, Wageningen (hier heb ik al onderdak in de buurt ;) ), Lienden, Zoelmond, Ophemert, Zaltbommel, Lith, Den Bosch (Maarten van Rossumpad) - Den Bosch, Vessem, Postel, Diest, Zoutleeuw, Tienen en zo verder zuidwaarts...


Heeft iemand een één-nachts-logeerplekje voor me op de route in Nederland omdat ie toevallig ergens langs de route woont?


(voor diegenen die dat interessant vinden, dit is de rest: Tienen, Jodoigne, Eghezee, Namen, Dinant, Givet, Rocroi (Via Monastica) - Rocroi, Signy-l’Abbaye, Rethel, Warmeriville, Reims (RP 51, doorsteek) - Reims, Epernay, Sézanne, Nogent-sur-Seine, Soucy, St-Clément, Sens, Courtenay, Montargy/Amilly, Lorris, Chateauneuf-sur-Loire, Orleans (RP 51 en eigen weg om Parijs heen) - Orleans, Cléry-St-André, Tours, Châtellerault, Poitiers, Lusignan, Melle, Aulnay, Saint-Jean-d’Angély, Saintes, Pons, Blaye, Bordeaux, Belin-Béliet, Saugnacq-et-Muret, Saint-Paul-les-Dax (Via Turonensis) - St-Paul-les-Dax, Dax, Oeyreluy, Heugas, St-Lon-les-Mines, Port-de-Lanne, Orgave, Urt, Briscous, Elizaberry, Villefranque, Axerimendi, Arcangues, Arbonne, Guéthary, St-Jean-de-Luz, Ciboure, Urrugne, Behobie, Irun (doorsteek om Bayonne heen) - Irun, enz, Arzua (Camino de la Costa) - Arzua, Santiago de Compostela )
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di jan 18, 2011 12:59 am

das een flinke tippel , dame . sterkte en dikke zolen toegewenst
camperproleet

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di jan 18, 2011 9:12 am

met de motor is het een leuke en mooie tocht.. Niet altijd overal veilig btw.. vooral in spanje wil men de pelgrims nog wel eens lastig vallen maar de kloosterslaapplekken zijn mooi.
Zettumop! :)

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » di jan 18, 2011 12:33 pm

je mag altijd in Gilze overnachten, ik weet niet of je daar wat aan hebt.
't zal allemaal wel.........

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di jan 18, 2011 1:38 pm

Is dat het gevolg van 'een goed voornemen'? Veel succes!
Helaas wonen wij niet langs die pelgrimsroute. Je kunt natuurlijk ook een tentje of hangmat meenemen in je rugzak.
Maar ach, je bent voorlopig nog even onderweg dus kunnen we je t.z.t. ergens onderweg gaan aanmoedigen.... :wink:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

de wiets
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 599
Lid geworden op: di dec 26, 2006 1:07 pm

Bericht door de wiets » di jan 18, 2011 3:24 pm

hey ik weet niet of je er iets aan hebt , maar je kan altijd in rilland blijven slapen , als het goed is heb je dan een heel huis voor je zelf .
voor dit doel sta ik gewoon mijn bed af voor je , ik plof dan wel ergens anders neer 8) 8)


mazzel : de wiets :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
beinhart
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 722
Lid geworden op: do apr 10, 2008 7:24 am
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Bericht door beinhart » di jan 18, 2011 5:52 pm

nou veel plezier met de wnadeling, ik doe het je niet na..
als je wil en rilland net iets te ver is ik woon een stukje terug net in brabant, het mooie hoogerheide (denk ik dat het nog mooi is want ik zit al 2maanden in steenbergen te logeren) dus heb je ook een heel huis om in te slapen..

veel succes met de wandeling en heel veel plezier met je vakantie
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
rotzooi? ik prefereer het woord accessoires...

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » di jan 18, 2011 9:07 pm

Ga je een schelp halen?
Ik weet zo ff niemand lang de route,maar wens je veel "groei"kilometers toe.
Trek wel goeie schoenen aan.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » di jan 18, 2011 9:13 pm

Wow, succes ermee.

Ik vind naar het station lopen al zo'n eind. :roll:
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » di jan 18, 2011 10:19 pm

:D

heb al een schelp, maar die maak ik pas aan m'n tas vast nadat ik m'n eerste stempel heb gehaald.
en goeie schoenen heb ik, gelukkig.

thanx allemaal!
als 't goed is, kom ik niet in de buurt van Gilze, Rilland of Hoogerheide... als ik dat wel kom zou dat betekenen dat ik ernstig verdwaald ben :wink:
Met die wandeling, valt voorlopig wel mee, hoor. ik doe het beetje bij beetje, want voorlopig kan ik niet langer dan 3 dagen van huis zijn.

Ik heb me dat ook zitten afvragen, hoe dat zit met 'peregrina's' die alleen reizen en hun veiligheid en zo.... tot nu toe heb ik nog niemand met nare ervaringen gehoord, ook niet van de alleenreizende dames dus.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » wo jan 19, 2011 12:10 pm

criticz schreef::D

Met die wandeling, valt voorlopig wel mee, hoor. ik doe het beetje bij beetje, want voorlopig kan ik niet langer dan 3 dagen van huis zijn.
Dus, anderhalve dag heen, dan anderhalve dag terug om op tijd thuis te zijn. Een week later weer anderhalve dag heen...

Zo kom je limburg nooit voorbij. :?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo jan 19, 2011 1:13 pm

criticz schreef:
Ik heb me dat ook zitten afvragen, hoe dat zit met 'peregrina's' die alleen reizen en hun veiligheid en zo.... tot nu toe heb ik nog niemand met nare ervaringen gehoord, ook niet van de alleenreizende dames dus.
Da's mooi!
Toen wij daar waren, in Lleida, was er een bende jongelui die reizigers beroofden. Hoewel we niet op de bedevaart waren mochten we omwille van de veiligheid binnen de kloostermuren slapen. Kamperen werd ons ten stelligste ontraden.

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » wo jan 19, 2011 5:37 pm

zolang ik in nederland loop ben ik toch geen anderhalve dag onderweg? trein naar startplaats. drie dagen lopen. trein naar huis. twee of drie weken later, afhankelijk van de planning hier, zelfde verhaal.
't zal wel niet hard gaan nee, maar dat hoeft ook niet. en ik had 't liever in één keer gelopen, maar dat kan gewoon niet.

@JPi: :shock: slik. euh, gelukkig heb ik weinig bij me wat geroofd kan worden. kamperen was ik sowieso niet van plan, met een beetje puzzelen is er op ieder dagtraject wel wat te vinden (vanaf midden frankrijk refugio's) en tent plus benodigdheden maakt de bagage een stuk zwaarder.
enneuh, 't is nu 's nachts ook nog een beetje te fris om te kamperen, vind ik ;)
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » wo jan 19, 2011 7:37 pm

Succes ermee! Een mooi streven zo'n lange wandeling!!! 't Is niks voor mij, maar ik kan me voorstellen dat je er 'geestelijk van groeit'. Zoiets heb ik ook wel met hardlopen, hoe langer lopen (hoe saaier), hoe beter ;)

(En ook handig dat je vloeiend frans spreekt, nu je heel frankrijk doormoet ;))

Succes!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo jan 19, 2011 7:55 pm

Ach dat is al weer een tijdje terug en met schelp loop je van klooster naar klooster, en overdag naar ik aanneem, so.. no worries.
Cursusje zelfverdediging is altijd handig btw.

Plaats reactie