rondrit B/D/FR

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frodo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 98
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:52 pm
Locatie: ellewoutsdijk

rondrit B/D/FR

Bericht door frodo » za sep 06, 2014 5:37 pm

we zijn net terug van een rit die heel goed was. mijn vriendin heeft pas 4 maanden haar rijbewijs en voor haar was het een "bootcamp" rit. ze was nog nooit met me mee geweest op m'n rondzwervingen en wist dus ook niet wat haar te wachten stond. ik wist ook niet of ze het überhaubt wel leuk zou vinden. dus..
vr 29-8-'14. Eerst naar Tilburg, waar ik een aantal jaren gewoond heb. ff lunchen op de korte heuvel en dan "vermijd snelwegen" naar Crombach.
in Crombach een B&B geregeld. ze hebben daar een onmogelijk lelijke jack russel die ze igor hebben genoemd. ik vond dat een geniale vonst en daarom zijn we daar gebleven.
za 30-8-'14. na een fantastisch ontbijt zijn we de ardennen gaan verkennen. lekkere bochten en gelukkig mooi weer. even via de autobahn naar trier. 's avonds terug naar de B&B (op de ruime kamer staat een koelkast vol met begische bieren).
zo 31-8-'14. hillclimbing in Andler. veel regen, veel modder, veel bier en dronken mensen. geweldig.
ma 1-9-'14. we hadden ons voorgenomen binnendoor naar lille te rijden , een mooie rit aldus de kaart. na een tijdje zegt iris (via de intercom) dat ze moet tanken. geen probleem, dan stoppen we bij het eerste tankstation dat we tegenkomen, zei ik. en zo gezegd zo gedaan nog geen 5 kilometer verder (in een gehucht dat antoinge heet) zie ik een tankstation. ik sla af en schop mijn zijstandaard tussen de kogelhulzen aan de grond. iris staat inmiddels al met een open tankdop en de slang in de hand te vloeken dat de pomp het niet doet. ik roep dat ik wel even zal gaan vragen of de pomp aan kan en dat ik gelijk even wat te drinken ga halen. ik loop naar het restaurant/bar/betaalhok en stap over een platgereden hek en langs een auto waar de ramen uit liggen. ik denk nog "leuk feestje gehad zeker" en loop door naar de deur van het pand. ik probeer de deur maar die is op slot....ik kijk wat om me heen en zie dan pas dat er geen raam meer in het pand zit en dat de deur waar ik voor sta het enige is wat nog heel is. links van me staat een groot opblaas zwembad met allemaal gaatjes waar het water uitspuit. lk klop op de deur...vanachter de toog komt er een hoofd omhoog die me iets toeschreeuwd. ik kon niet vertaan wat de man zei en probeerde al gebarend de man duidelijk te maken dat hij de pomp aan moest zetten. de man kwam toen naar de deur gelopen, deed deed de deur van het slot en riep "FERME!" en deed de deur meteen weer op slot. toen pas begon het kwartje te vallen. ik stak mn hoofd door het kapot geschoten raam en vroeg de man, die inmiddels weer achter de toog verscholen zat, of dat hij hulp nodig had. hij brulde iets over de politie die in aantocht was en dat we weg moesten gaan. ook goed..wat jij wil.. ik loop terug naar iris die nog steeds met het tankpistool in haar tank staat te wachten. ik zeg tegen iris "volgens mij staat tarantino hiet tegenover in de bosjes verscholen, het lijkt hier between dusk and dawn wel!" ze heeft toen haar fiets naast de mijne geparkeerd en we hebben een peuk gerookt in afwachting van wat komen ging. na 10 minuten kwam de politie op het gemakkie eens kijken en zijn we weer verder gegaan richting lille.
di 1-9-'14. van lille naar boulogne-sur-mer en dan zuid lang de kust. stralend weer en veel gezellige terrassen. 's avonds weer noord naar audresselle. ondergaande zon en bier op het strand. afzien..
wo 2-9-'14.van audresselle naar gent. ondergaande zon en bier op het terras. afzien..
do 2-9-'14 via omzwervingen naar huis.
al met al een geslaagde rit. in oktober gaan we naar jersey en gernsey. afhankelijk van het weer blijven we in frankrijk/spanje of steken we over naar engeland/schotland. we shall see it well.
groeten chris.
olie? hoezo?

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » zo sep 07, 2014 2:52 pm

Leuk ritje!
Stop making sense

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » wo sep 10, 2014 11:16 am

En als je iets dichter bij nog iets leuks wilt doen; Van het weekend is het Mosseltreffen in Zierikzee !
Radt, Ratter, Ratst.

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » wo sep 10, 2014 1:11 pm

En ook dit weekend: RATBIKE treffen in Hemer-Deilinghofen (D)
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo sep 10, 2014 2:18 pm

'Helaas' verhinderd maar anders... 8)
Laatst gewijzigd door JPi op wo sep 10, 2014 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo sep 10, 2014 2:19 pm

dubbele posting.
Laatst gewijzigd door JPi op wo sep 10, 2014 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » wo sep 10, 2014 2:37 pm

rADt schreef:En als je iets dichter bij nog iets leuks wilt doen; Van het weekend is het Mosseltreffen in Zierikzee !
Helaas, dit weekend al naar Hemer-Deilinghofen .
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
frodo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 98
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:52 pm
Locatie: ellewoutsdijk

Bericht door frodo » za sep 13, 2014 9:46 pm

Ik zit weer op zee. Terug in oktober.
:roll:
olie? hoezo?

Plaats reactie