Wat maakt jouw bike nu specifiek "jouw Bike"?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
osok
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 172
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 9:07 pm
Locatie: Veluwezoom...

Wat maakt jouw bike nu specifiek "jouw Bike"?

Bericht door osok » zo dec 07, 2014 8:32 pm

Meerdere jaren geleden kocht ik voor 235,60 guldens een Honda XL 500.
De eigenaar had een bekeuring gekregen voor het rijden zonder rijbewijs, en als ik die bekeuring zou betalen, mocht ik de Off-Road hebben...

Op dát moment kreeg het Ratbike-virus mij bij de kladden; ga ik deze fiets weer in geheel originele staat opknappen, of....of....misschien.... zal ik eens....

"Ja jôh, gewoon doen!" (zei dat stemmetje in mijn hoofd)...

De slijptol ging er in, al het overtollige ging er af, er kwamen wat munitiekisten aan te hangen, een oud achterlicht van een tractor, en enkele spuitbussen matzwart completeerden mijn "nieuwe zijn"...

Ben nu enkele bikes verder, maar ze blijven "afwijkend" van wat de grijze massa doet/wil/voorschrijft/ normaal vindt.

Ook de bijbehorende kleding is op zijn zachts gezegd "anders". Een leren broek van de kringloop voor 5 euro, een oude vetjas, werkschoenen als motorlaarzen, werkhandschoenen van de Lidl voor 2,95, en als laatste een pilotenhelm van Echiec voor 50 Euries van marktplaats, completeren mijn uitrusting...

De Bikes?

Nadat mijn XL 500 stierf op het veld van eer, kwam er een 1000cc Vulcan voor 150 (!!) euro waar ik meerdere jaren erg veel plezier aan beleefd heb, ding (Blek-Baik-1) is in andere handen overgegaan en rijdt nóg als Ratbike rond!

Enkele jaren geleden is een matzwarte en verlaagde 750 Vulcan de opvolger geworden, en was de "Blek-Baik 2" een feit.
Plastic kappen eraf, vervangen door matzwarte traanplaat. Onnodige tellers/meters/ lampjes en schakelaars eraf, alles onder het motto;

"Eenvoud is het kenmerk van het ware".....

Wat maakt jouw bike dus specifiek jouw bike??

Vertel, vertel!!!!

OSOK
He who dies with the most toys, wins!!

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » ma dec 08, 2014 12:34 pm

wat mijn bike , echt mijn bike maakt.........
alleen Ik rijd er op :lol: :lol:
't zal allemaal wel.........

Gebruikersavatar
beinhart
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 722
Lid geworden op: do apr 10, 2008 7:24 am
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Bericht door beinhart » ma dec 08, 2014 6:24 pm

Roy maakt het mijn bike? En het volhangen denk ik. Afgezien van het fiet dat er niemand op gezien wil worden.... :p
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
rotzooi? ik prefereer het woord accessoires...

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » ma dec 08, 2014 6:34 pm

Het feit dat de Honda dealer MIJ moest bellen om het ding te komen starten, toen hij daar stond vanwege een lekke koppakking?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma dec 08, 2014 7:33 pm

Ik heb een niet lopend, gevandaliseerd bijna wrak compleet afgebroken en naar eigen dwarse ideeën en smaak weer geheel opgebouwd. Dat maakt 'm toch wel mijn.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » ma dec 08, 2014 8:03 pm

Bij mij is het eigenlijk alleen de tenaamstelling, voor de rest interesseert het me eigenlijk geen zak. ;-)
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma dec 08, 2014 9:15 pm

Tja, dattie van mij is...en ik er zoveel mogelijk zelf aan pruts met onderhoud. Ratbike of niet, ding moet wel betrouwbaar en veilig zijn.
Dus al diverse keren voorvorken gedemonteerd voor nieuwe voorvorkkeerringen, kettingsets vervangen, kroonplaten vervangen, kroonplatenkogeltjes over de vloer van de garage, zoeken, invetten, blijven die krengen aan je vingers plakken in plaats van... carbjes volledig gedemonteerd in de ultrasoon gekieperd, olie vervangen, oliefilters vervangen, banden eraf en nieuwe erom, blok vervangen van de chop, motor opkopen voor de onderdelen en dan iets ruilen wat je een half jaar later zelf nodig hebt...zelluf een sissy-bar monteren, motoren aan puin laten rijden door onoplettende autovandalen (de teller staat nu op 2, een Honda CB400 en een CBR) met mij er op, heel erg genieten van lange ritten, meer aan benzine en olie uitgeven dan aan campings, reserve koppeling- en gaskabel op voorraad hebben voor het geval je met je 39 jaar oude ragbak toch weer op reis gaat, door wind, regen, sneeuw blijven rijden omdat je het openbaar vervoer een ramp vindt want veel te veel chagrijnige koppen en er zijn nooit genoeg treffentjes.
En bij aanschaf van weer een gepoetste fiets lekker fantaseren hoe ik me daar nou eens op ga uitleven...verf, plakspul, stickers, combinatie van alles... :roll:
Dus wat zo'n bike mijn bike maakt? Dat ik d'r steeds beter leer kennen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » di dec 09, 2014 9:23 pm

Ik kan het gewoon niet laten om alles wat ik heb een eigen twist te geven. Met verf, onderdelen weghalen of verplaatsen, en natuurlijk creatief met verf. Dat doe ik met alles, van luchtbuks tot auto, en van fiets tot motor ect ect. En ik repareer ook alles wat maar mogelijk is zelf tot het helemaal uit elkaar valt, behalve electronica.
Gewoon omdat het kan.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » wo dec 10, 2014 12:07 pm

Hier is gewoon geen enkele fiets dezelfde.. waarom de mijne de mijne is ...ja volgens de papieren en omdat ie nu in mijn huiskamer staat 8)
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
scrapdad
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 269
Lid geworden op: do mar 15, 2012 12:31 am
Locatie: Assen

Bericht door scrapdad » vr dec 12, 2014 11:27 am

Omdat hij na een leven van onafgemaakte dingen, school, blokfluitles, typecursus ,zwemdiploma, bedfordbus, mijn eerste liefde (Hier heb ik nog steeds spijt van) , etc het eerste project is dat ik tot een goed einde heb gebracht. En natuurlijk omdat iedereen in de normale wereld mij uitlacht als ik weer eens gelijk een aap op een driewieler op een toertocht verschijn.
Niet te vergeten dat niemand anders weet hoe hij werkt.
There's no budget like no budget

Plaats reactie