Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » do mar 17, 2016 5:48 pm

JPi schreef:jaaaa de seca heeft zonder problemen de eerste klappen alweer gegeven.. morgen op pad ermee 8)
Goeie dag uitgekozen!
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do mar 17, 2016 6:08 pm

Ja door omstandigheden kwam dat zo uit en net als de muziek die ik de dag ervoor binnenkreeg (met de titel): sometimes god smiles :wink:
En verdomd.. net als bij de danclan reclame van destijds: het werkt! :mrgreen:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo apr 10, 2016 2:24 pm

de seca verder geschikt gemaakt voor langere tochten en vandaag weer even eea getest. 8)

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma mei 02, 2016 5:31 pm

Nou, niet vandaag, maar met koningsdag: https://youtu.be/255PXJFm3dw
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo mei 04, 2016 3:46 pm

De Plastic Cots voorzien van nieuwe voorvoorkkeerringen en nieuwe voorband, zellef demonteren, monteren, vullen, afhalen, omleggen, balanceren en 95 euro lichter in de eigen garage weer de boel in elkaar bouwen. :twisted:
Nadat ik de rechter remklauw had ontdaan van olie en schoongemaakt, remblokjes en remschijf schoongemaakt.
Moet nu weer stukken beter remmen (met remmen merkte ik dat er iets niet in de haak, was, moest steeds vaker de achterrem erbij hebben) en de toeter vastgezet, die bungelde aan de elektradraadjes. :roll:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » wo mei 04, 2016 10:03 pm

Vandaag weer een paar tientjes uitgespaard door zelf de koppelingsplaten te vervangen. ... Wat moet er toch gruwelijk veel gedemonteerd worden om die ene kap vrij te krijgen... Vooral de bodemplaat waar het zijstandaard aan vast zit is een leuke! (Toch eens kijken of ik zo'n mini schaarliftje kan fabriceren. Dat gehannes met houten blokken ben ik nu toch wel een beetje zat!)
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo mei 22, 2016 3:54 pm

Gisteren beetje met de Seca gestoeid, gereden en weer eea gemonteerd 8)

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di mei 24, 2016 9:57 pm

Gisteren met de auto de Ratchop weer aan de praat gekregen. Na bijna 6 maanden stilstand!
Veel te lang, ik weet ut, maar omstandigheden enzo.
Morgen even ritje maken, donderdagavond (ruim) op tijd bij de pont van HvH! :wink:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

osok
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 172
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 9:07 pm
Locatie: Veluwezoom...

Bericht door osok » vr mei 27, 2016 8:57 pm

Al enkele dagen dat m'n "Blek-Baik 3" bij stadsverkeer en lage toerentallen niet lekker liep. Gas open, wat gesputter en aansluitend weer fatsoenlijk lopen/doortrekken.

Korter geleden stonk het ding naar benzine, en uit een lasnaad in de uitlaat kwamen enkele druppels onverbrande peut lopen.... Hmmm...

Benzinekraan reeds eerder gemodificeerd; vacuümbekrachtiging buiten werking gesteld want onzin. Benzinekraan lekte niet door. Zelfs stationair begon hij op 1 pit te lopen, en er zeek steeds meer peut uit de uitlaat onverbrand naar buiten. Op het laatst wilde zelfs de startmotor niet meer rond.

Ah! een vloeistof valt niet te comprimeren! Bingo! Er bleef dus peut gewoon doorlopen, kraan werkt, dus dan kan het niets anders zijn dan het vlottergebeuren! Ja, erg leuk werk die carbs verwijderen uit een Kawa Vulcan! NOT!!

Uit elkaar geschroefd en inderdaad bleek de vlotternaald van de lekkende carburateur wat smerige aanslag te hebben. Nieuwe vlotter 39 euries, naaldje 12... Levertijd bijna een week! En aldus toog OSOK naar Joost Woesthoff om daar in 10 meter kratten met carburateurs naar de juiste carburateur te zoeken.

1e krat; Bingo!! Een Vulcan carburateur!! Opengeschroefd en jawel... vlotters en naalden waren er al uit.... Andere kratten doorzocht; geen Vulcancarbs meer.....

De oude vlotter gesjekd, oude naald en ligplaats schoongemaakt (heerlijk spul die remmenreiniger van de Action!) en het geheel in elkaar gefrot.
Testen, maar hoe? Terug in het frame en er dan achterkomen dat er iets anders fout is?

Mevrouw OSOK; "Als je ze nu eens test vóórdat je ze terug in het frame frot??".......

(Schat, dank je wel, is een goed plan, je mag blijven!)

Lange slang aan de carburateur, trechterje erop, en vullen met psiene.....
Ghe ghe ghe.... Vlotter werkt weer want er loopt géén peut de carburateur (en dus het motorblok) in...

En nu?

Donderdag gaan Excalibur, Monkey èn OSOK dus gewoon lekker op Road-trip 2016. Naar Grolloo, naar het Bluesfestival, naar Beth Hart....

Beth Hart; doe vooral eens googlen; 3 stemmen in één lichaam!

OSOK
He who dies with the most toys, wins!!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo jun 01, 2016 6:09 pm

Vandaag, op verzoek, wezen kijken naar 5 motoren uit een nalatenschap, evt. ter overname.
5 motoren: bmw r25/3 uit 53/54, batavus/Jap uit eind 50, honda cb 250 uit begin 70, kawa 1100 ltd uit 92, zundapp ks 175 trophy uit eind 50.
Op de bmw en batavus een bod uitgebracht en de rest zat of vast of was zo slecht dat het alleen voor de sloop/oudijzer goed was of voor hobbyist met HEEL veel tijd en geduld.
Oja en een oude solex en die gaat naar lokale solexclub.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo jun 01, 2016 7:10 pm

Knutselen! Bij de Gamma een 12-volt inbouw contact gekocht en in het dashboard van de PC800 geprutst. Draadjes doorgetrokken naar de accu, aangesloten en het werkt! :P
De Garmin werkt nu ook op deze motor.
Dan de spanningsregelaar uit de Ratchop gehaald, mee naar motorzaak, andere (gebruikte) regelaar uit het schap, aangesloten, accu er in (die zit anders in de weg) starten met hulp van de PC, meten en....12,6 volt laadstroom.
Potverdosie. Oude spanningsregelaar teruggebouwd, starten en...12,6 volt laadstroom. Spanningsregelaar is dus niet kapot. Enfin, volgende week verder want aanstaand weekeinde naar Luxemburg.
Dan de afgifte van de spoel meten, moet 60 volt wisselstroom zijn. En de accu opladen naar 100%, met die 83% (of nog minder inmiddels) die er nu in zit gaat het net niet.

Oja, vrijdagmiddag de fles Wynn's olie lek stop in het carter van de PC gieten. De tweede inmiddels...hopelijk werkt het langer dan het eerste flesje, want meteen 254 km rijden.

Koop dan ook een moderne motor!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » wo jun 01, 2016 8:55 pm

Woody schreef:Knutselen! Bij de Gamma een 12-volt inbouw contact gekocht en in het dashboard van de PC800 geprutst. Draadjes doorgetrokken naar de accu, aangesloten en het werkt! :P
De Garmin werkt nu ook op deze motor.
Dan de spanningsregelaar uit de Ratchop gehaald, mee naar motorzaak, andere (gebruikte) regelaar uit het schap, aangesloten, accu er in (die zit anders in de weg) starten met hulp van de PC, meten en....12,6 volt laadstroom.
Potverdosie. Oude spanningsregelaar teruggebouwd, starten en...12,6 volt laadstroom. Spanningsregelaar is dus niet kapot. Enfin, volgende week verder want aanstaand weekeinde naar Luxemburg.
Dan de afgifte van de spoel meten, moet 60 volt wisselstroom zijn. En de accu opladen naar 100%, met die 83% (of nog minder inmiddels) die er nu in zit gaat het net niet.

Oja, vrijdagmiddag de fles Wynn's olie lek stop in het carter van de PC gieten. De tweede inmiddels...hopelijk werkt het langer dan het eerste flesje, want meteen 254 km rijden.

Koop dan ook een moderne motor!
weggegooid geld in mijn opinie.
Zit in de ratchop nog een "oud" GS750 blok? Dan heb ik hier waarschijnlijk nog wel een dynamo in het reserveblok zitten.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » wo jun 01, 2016 9:13 pm

osok schreef:

Donderdag gaan Excalibur, Monkey èn OSOK dus gewoon lekker op Road-trip 2016. Naar Grolloo, naar het Bluesfestival, naar Beth Hart....

Beth Hart; doe vooral eens googlen; 3 stemmen in één lichaam!

OSOK
Spankeren -Grolloo kan toch zomaar 150km zijn, dat is geen road-trip, maar forenzen. :wink:

Maar Beth Hart is inderdaad wel goed.
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo jun 01, 2016 10:11 pm

magna schreef:
Woody schreef: Oja, vrijdagmiddag de fles Wynn's olie lek stop in het carter van de PC gieten. De tweede inmiddels...hopelijk werkt het langer dan het eerste flesje, want meteen 254 km rijden.
weggegooid geld in mijn opinie.
Zit in de ratchop nog een "oud" GS750 blok? Dan heb ik hier waarschijnlijk nog wel een dynamo in het reserveblok zitten.
Die Wynn's? Ach, op zoek gaan en aanschaf van een andere PC800 kost me minstens 500 euro, dan is € 11,29 nog wel te overzien.

Eeh nee, in mijn '79 ratchop Suzuki GS750 zit een '81 GSX blok. Uiteraard, want anders is het niet rattig genoeg toch? :wink:
Maar eerst meten = weten, en naar DHR redt-ie wel. Terug.... :roll:

In uiterste nood kan ik nog de WW bellen. :twisted:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do jun 02, 2016 12:49 pm

Vandaag gehoord dat ik eigenaar wordt van een 125cc batavus met (standaard?) japblok en mss een bmw r25/2 of 3.
Gewoon.. omdat het kan 8)

Gesloten