Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door criticz » di sep 11, 2018 10:41 am

Jpi, ik raak een beetje het overzicht kwijt met alle posts met de seca, maar eh, ben je niet gewoon die hele motor stukje bij beetje aan het vervangen?

Nog steeds nogal ziek, maar het bushcraftweekend was fantastisch. Sowieso kamperen leuk natuurlijk, maar de workshops waren ook echt kei-goed. Bij de tracking-workshop heb ik in een wandeling van anderhalf uur sporen gezien (en leren herkennen) van: bruine rat, woelmuis, bosmuis, egel, pad, ree, reekalf, vos, reiger en marter. Ik heb touw leren maken van brandnetels, plenty info over mes-onderhoud gehad. Verder hangt er echt een toffe sfeer en zijn het gezellige mensen, met van alles en nog wat, van rambo-figuren tot boomknuffelaars.

Ik weet zo wel een stuk of wat rataplanners die zo'n weekend bijzonder zouden waarderen.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door Teevee » di sep 11, 2018 12:00 pm

criticz schreef: di sep 11, 2018 10:41 am Jpi, ik raak een beetje het overzicht kwijt met alle posts met de seca, maar eh, ben je niet gewoon die hele motor stukje bij beetje aan het vervangen?

Nog steeds nogal ziek, maar het bushcraftweekend was fantastisch. Sowieso kamperen leuk natuurlijk, maar de workshops waren ook echt kei-goed. Bij de tracking-workshop heb ik in een wandeling van anderhalf uur sporen gezien (en leren herkennen) van: bruine rat, woelmuis, bosmuis, egel, pad, ree, reekalf, vos, reiger en marter. Ik heb touw leren maken van brandnetels, plenty info over mes-onderhoud gehad. Verder hangt er echt een toffe sfeer en zijn het gezellige mensen, met van alles en nog wat, van rambo-figuren tot boomknuffelaars.

Ik weet zo wel een stuk of wat rataplanners die zo'n weekend bijzonder zouden waarderen.
Lijkt me geweldig! Beetje het idee van de survivalbike net dat stapje verder doorvoeren.
Leuk plan om dit een keer met een aantal mensen te gaan doen?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » di sep 11, 2018 2:08 pm

Nou.., mss komt dat omdat ik wél post en de anderen niet?
Of.. dat ik wél sleutel en dat vermeld en anderen niet sleutelen of niet posten?
Of dat ik geen fb en wa heb en de anderen wél en dat via die media kenbaar maken?
Heb hier een aantal motoren staan die onderhoud nodig hebben en hadden en nu heb ik er de tijd en mogelijkheden voor, na jaren van niet. :-**

Volgende: net de pomp binnen die ik nodig heb voor.. juist ja de seca :mrgreen:
Nu nog wachten op de solenoid en dan weer verder knutselen.

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door voodoo » di sep 11, 2018 2:19 pm

Je kunt natuurlijk ook een topic aanmaken in "show your bikes", daar wordt het wel wat overzichtelijker van.
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » di sep 11, 2018 2:36 pm

Prima.. als de mods eea zouden willen en kunnen overzetten, no problem.
Er is een Seca-topic geloof ik.

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door criticz » di sep 11, 2018 10:52 pm

ojee ojee, ik bedoelde helemaal niet dat het hier niet op zn plek zou zijn of dat er iets mis mee is... ik vond het alleen grappig omdat ik voor m'n gevoel zoveel onderdelen voorbij zag komen dat ik me afvroeg of er nog wel iets 'ongewijzigd' aan de motor zat :D Ik vind de updates juist wel oke. Bovendien, topic heet 'wat heb je zoal gedaan vandaag?', nou eh, past precies dus, want dat is wat je doet.
Lijkt me geweldig! Beetje het idee van de survivalbike net dat stapje verder doorvoeren.
Leuk plan om dit een keer met een aantal mensen te gaan doen?
Noot: is dus wel bushcraft-weekend en geen treffentje. Auto's en motoren mogen alleen het terrein op om te laden/lossen en moeten de rest van de tijd weg. Natuurcamping en zo :wink:
Kaartjes bemachtigen is een beetje een gedoetje: die worden op een gegeven moment vrijgegeven en dan moet je er als de sodemieter bij zijn op internet, want binnen een uur is alles uitverkocht. 't Scheelt als je zelf een workshop geeft (zoals Sam en ik de volgende editie ook weer gaan doen), dan krijg je korting én - belangrijker - je mag je kaartjes al van tevoren reserveren. Scheelt een hoop gedoe. En je mag een paar extra kaartjes reserveren ;D
Er is een kouwe editie (afgelopen keer in januari, volgende keer in het 'vroege voorjaar' dus dat zal ook nog steeds wel koud zijn) en een nazomer-editie, in september dus. Kind-vriendelijk, tenminste, in ieder geval de nazomer-editie.
Meer info: https://www.stichtingbushcraft.nl/
Videootje over die weekenden: https://vimeo.com/149810529

en ik denk dat je er best een hoop inspiratie op zou kunnen doen voor survivalbikes... ;D
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » wo sep 12, 2018 12:22 pm

criticz schreef: di sep 11, 2018 10:52 pm ojee ojee, ik bedoelde helemaal niet dat het hier niet op zn plek zou zijn of dat er iets mis mee is... ik vond het alleen grappig omdat ik voor m'n gevoel zoveel onderdelen voorbij zag komen dat ik me afvroeg of er nog wel iets 'ongewijzigd' aan de motor zat :D Ik vind de updates juist wel oke. Bovendien, topic heet 'wat heb je zoal gedaan vandaag?', nou eh, past precies dus, want dat is wat je doet.
Neehoor maakt niet uit.
Mss is dit topic idd meer geschikt voor niet-motorgerelateerde dagelijkse bezigheden. :-z

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door magna » wo sep 12, 2018 2:54 pm

Wat mij betreft ga je lekker zo door Jaap. ik vind het wel leuk om te lezen, zelf vergeet ik meestal gewoon om te posten.
Zo'n bushcraft weekendje klinkt heel interessant criticz, als ik weer thuis ben eens kijken wat mogelijk is komend jaar. Over komend jaar gesproken, liftje naar R&S fast m niet worden. Het is nog maar heel erg de vraag of ik zelf überhaupt ga (iets met naar te veel dingen toe willen) en als ik ga wordt het op 2 wielen.
En om in het topic te blijven: vandaag even ezeltjes-opvang bezocht en in wat grotten rondgesnuffeld(Google maar op caves matala)
Morgen gaan we waarschijnlijk op een quad rond crossen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door criticz » wo sep 12, 2018 8:23 pm

ff gegoogeld, klinkt interessant, de Matala Caves. Zingt er nog ergens een Joni Mitchell echo rond?

Als ik de aankondiging krijg van het bushcraftweekend dat workshopgevers kaartjes mogen reserveren, dan roep ik wel ff. En Sam en ik hadden twee plannetjes voor workshops, als we nou slim zijn, melden we apart aan, dan kunnen we allebei mensen meenemen :)

R&S: wat is, is. Wat niet is, is niet :) wie weet is er iemand anders met een plekje, en wie weet niet. Áls er iemand is met een plekje, dan hou ik me van harte aanbevolen.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door magna » za sep 15, 2018 7:25 am

Gisteren een dagje quad gereden in de bergen. Geef mij maar 2 wielen minder, dat gaat tenminste fatsoenlijk de bocht om. En zo'n duimgas is compleet qud.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door Dyrck » za sep 15, 2018 9:19 am

De CB650 tot leven gewekt:
https://youtu.be/GTIyceZ9iNs
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » za sep 15, 2018 11:08 am

It's aliveee.. en klinkt voor een honda helemaal niet verkeerd. :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door Dyrck » za sep 15, 2018 4:18 pm

Vandaag de eerste meters met de CB gereden: Rijdt prima en best nog pittig voor zo'n oudje.
Als nou ook nog de knipperlichten het weer fatsoenlijk gaan doen is ie klaar voor Marktplaats o.i.d.
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door magna » za sep 15, 2018 8:13 pm

Heb ik weer.....
Stikt hier van de 'ruige mannen' in het dorp. Blijkt hier op de camping de jaarlijkse Griekse HA-ralley te zijn.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door criticz » za sep 15, 2018 8:17 pm

Klinkt idd niet verkeerd.

Ik ben voorzichtig uit de lappenmand aan het klauteren. Beetje in de tuin bezig geweest, alle oostindische kers eruit getrokken, want dat spul woekert nogal. Nu is er tenminste weer een beetje ruimte voor andere dingen. M'n worteltjes-uit-de-tuin smaken verrukkelijk.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gesloten