Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door Teevee » di jan 22, 2019 9:20 am

criticz schreef: ma jan 21, 2019 9:49 pm langzaam maar zeker spulletjes bij elkaar aan 't rapen die ik morgen in een rugzakje ga proppen. Woensdag vertrek om een training te gaan geven in Brno, Tsjechië. :-**
Veel plezier!
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » di jan 22, 2019 9:45 am

Wintertraining? Kan erg koud zijn daar rond dit jaargetijde.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » do jan 24, 2019 6:03 pm

Wederom een technische wondertje mogen ervaren van, ja sorrie, de auto.
Motorlampje ging branden en dus ff langs garage. Op zich niets beijzonders want in het verleden bleek dat een storing van het gaspedaalpotmetertje te zijn en die is dubbel uitgevoerd dus mwah. Nu bleek het wat anders te zijn en wel de krukassensor. Beetje vreemd maar niet onoverkomelijk. Dus auto weggebracht en volgende dag klaar. Niet dus want.. "bij aanraking verpulverde dat ding volkomen en onvoorstelbaar dat je de afgelopen jaren niet bent komen stil te staan".
Haha dat heb ik vaker meegemaakt met sommige van mn tweewielers.
Affijn.. Nissan erbij en nee die konden er niets mee en zouden de auto total loss verklaard hebben... en ook zij hadden zoiets nog nooit gezien..lol. De messing bus van die sensor zat helemaal vastgerot in het alu huis en div. verpulverde stukjes lagen in het blok.
Lang verhaal kort: het is de monteur gelukt en de voiture rijdt weer (beter zelfs) als vanouds.
De rekening was met anderhalf uur werk (.....??? de auto kon ik maandag pas ophalen) dermate laag dat ik er maar een beste schep bijgegeven heb want weet en heb gezien hoeveel werk het was.
Moraal van het verhaal; een goeie monteur is goud waard.

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door Teevee » do jan 24, 2019 6:26 pm

Dat zijn inderdaad de mensen waar je nog echt wat aan hebt.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door Woody » do jan 24, 2019 9:50 pm

Dat is nog een echte knutselaar die 'niet reparabel' pas toegeeft als het echt maar dan ook echt volkomen onherstelbaar kapot is.
En vervolgens het idee oppert om het motorblok te wisselen met dat van een sloper. Mocht je dat willen betalen.

Dit soort klusjes wordt wel in de 'losse uurtjes' gedaan. Ik geloof dat het standaard uurtarief voor een garage iets van € 80,= is.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door Dyrck » vr jan 25, 2019 5:57 pm

Vandaag m'n voorspatbord schoongemaakt :shock:
Met een staalborstel op een boormachine, dat dan weer wel :mrgreen:
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door criticz » za jan 26, 2019 8:46 pm

tegen de tijd dat je dingen met een staalborstel op een boormachine moet schoonmaken, is het gewoon zonde van het organische kunstwerk om het schoon te maken.

Brno: valt wel mee met die kou, is maar een pietsje kouder dan nederland. Vorig jaar was ik hier tijdens die kougolf die nederland ook teisterde, toen was het idd echt bizar koud. Maar dat vonden de tsjechen zelf ook.

Toffe training, leuke mensen, ben wel beetje moe. Morgen laatste dag. En van Brno (of andere delen van Tsjechië) zie ik (zoals gewoonlijk) niks. Nee, niet waar: het raam van mijn logeerplek kijkt uit op het beroemde (en beruchte) kasteel van Brno, hrad Špilberk. En ik heb ook al een Tsjechisch biertje gedronken (waar ik de hele avond mee deed, allejezus wat zijn die bierpullen hier belachelijk groot :shock: ).
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
scrapdad
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 269
Lid geworden op: do mar 15, 2012 12:31 am
Locatie: Assen

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door scrapdad » za jan 26, 2019 9:15 pm

Vandaag weer naar de cursus wadloopgids geweest.
Ik denk ik ga maar met de auto. Want brommert moet nog tanken,Want brommert heeft op dit moment een redelijk hoog olieverbruik wat ik nog na moet kijken en want de bandjes van de brommert moeten nog opgepompt worden.
Ik in de auto, start sleutel omdraaien, je kent het wel. (Voor Teevee is dit nog een beetje nieuw maar het went, geloof me), auto zegt prut prut en dat is het. Blijkbaar accu aardig leeg. Grrr. Ik denk ik start wel op de motor accu. Garagedeur openen, niet dus. Garagedeur kapot, Ergens een veerkabel afgelopen. Eerst garagedeur repareren, Dan motor bij de auto, Startkabels erop. Nog steeds niets Waarschijnlijk slecht massa contact. Dus toch maar op de motor. Zijklep waar de accu achterzit weer op zijn plaats geduwd, Ai, iets te hard geduwd motor flikkert om tegen de garagemuur. Gelukkig geen krasjes. (op de muur dan) :) Eindelijk bandjes opgepompt, motorpak aan, regenpak eroverheen want motor pak al een jaar of 20 oud dus niet meer zo heel waterdicht en gaan.
Om een saai verhaal kort te maken, ik was op de minuut af om 9.30 uur in Lauwersoog wat ook de bedoeling was en het olielampje heeft de hele dag niet gebrand.
Oh ja, en ik weet nu alles van eb en vloed en van depressies. (Dat laatste was ik vanochtend tijdens de start ellende trouwens al vrij vlot van op de hoogte.)

Auto doet het inmiddels weer. Hoe ga ik niet vertellen maar het komt aardig overeen met het bovenstaande. Een ongeluk komt nooit alleen.
There's no budget like no budget

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door criticz » zo jan 27, 2019 10:10 pm

Scrapdad, ik weet niet hoor, maar het klinkt toch wel alsof het Grote Universum je seintjes probeert te geven dat je beter niet naar de cursus Wadloopgids kan gaan. Ben je een zeven-sloten-tegelijk type?

:mrgreen:

dit gezegd hebbende, klinkt wel supertof, die cursus
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
scrapdad
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 269
Lid geworden op: do mar 15, 2012 12:31 am
Locatie: Assen

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door scrapdad » ma jan 28, 2019 8:29 pm

Ik denk dat onze lieve Heer gewoon een beetje jaloers was dat ik op een ratbike rijd en hij op een lousy regenwolk naar de hemel moest. Handelingen 1:9
Toen hij dit had, werd hij voor hun ogen omhooggeheven en opgenomen in een wolk, zodat ze hem niet meer zagen.
There's no budget like no budget

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door criticz » di jan 29, 2019 10:34 am

WHOEHAHAHAHAHAHA

ja dat zal het inderdaad zijn :-=

ik ben weer thuis. heb zelfs m'n rugzakje al uitgepakt en de wasmachine staat ook al aan. 19 uur reis, sinds gisterochtend drie kwartier geslapen, maar als ik nu ga slapen dan slaap ik vannacht niet meer. Ff kijken of het lukt om wakker te blijven, maar ik heb - terwijl ik gewoon in mn bureaustoel zit - het gevoel alsof ik op een bootje aan het dobberen ben. Het schommelt allemaal een beetje.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door voodoo » za feb 02, 2019 9:52 pm

Voor het eerst in jaren weer eens een hifi-winkel binnen gewandeld en speakers beluisterd. :D
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door magna » za feb 02, 2019 11:25 pm

Naar het theater geweest, Ashton Brothers. Tegenvallertje.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door Dyrck » zo feb 03, 2019 7:50 am

Motor gestript van alle plastic delen en een nog nieuw uitziende tank met bol staalwol bewerkt.
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » zo feb 03, 2019 7:43 pm

voodoo schreef: za feb 02, 2019 9:52 pm Voor het eerst in jaren weer eens een hifi-winkel binnen gewandeld en speakers beluisterd. :D
Waar heb je naar geluisterd qua apparatuur/speakers?

Gesloten