je mot toch wat...

Nieuwe creaties en andere bezienswaardigheden

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » zo jun 24, 2012 5:23 pm

Vrijdag aan de knutsel: reservoir eraf, ander reservoir eraan, vullen, ontluchten....geen verbetering.
Dan de rempomp eraf, nippel voor de slang naar het reservoir losgedraaid, gatver zit er smurrie in!
Schoonmaken en meteen de het binnenwerk eruit.
Eén gaatje wordt mooi schoon maar het andere blijft hardnekkig tegenwerken.
Zelfs bikken met een priem levert geen resultaat op.
Ondertussen tikt de tijd weg en ik wil nog naar het treffen, en eten, en op verjaarsvisite...dus dan maar de boel weer in elkaar zetten, ietsje remvloeistof erin. En vooral niet op druk brengen.
Ik heb komende week weer wat te doen naast het terugkerende olielekje. :evil: :evil: :evil:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di jul 31, 2012 9:39 pm

Wezen knutselen: aan/uit schakelaar verplaatst (hoofdzekering eruit geblazen), tweede ransel aan de linkerzijde vastgeknoopt.
Bodemplaatje gezaagd en in de ransel geduwd voor stevigheid.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma aug 20, 2012 10:22 pm

Terug van vakantie dus gaat de knutselmodus aan.
Omdat de olie-lekkage toch niet te verhelpen is, gaat ik proberen om een opvangbak -oid- te fabrieken die ik onder het lekpunt wil bevestigen.
En wel dusdanig dat a) de olie erin blijft en niet over de achterband en b) dat ik deze kan aftappen bij elke (tank) stop en c) dat er geen regenwater en andere ongewenste toevoegingen in kunnen komen.
Daarna ga ik over op kleppen stellen en carbjes synchroom stellen bij de motorzaak.
Dan is er nog de bedoeling om een nichtenbeugel te monteren zodat ik a) helemaal relaxed kan zitten met rugsteun en b) er een vlag aan kan worden vastgeknoopt. Ben er nog niet uit welke, heb de NL (met wimpel) en Rebel-vlag liggen.
Ondertussen twee bierglazen met tie-rips vastgemaakt. :roll:
En de werkbank weer eens opgeruimd... :mrgreen:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Bericht door Suzuki » di aug 21, 2012 12:13 pm

Wat dacht je van de rijwind en opslaande regen en andere vuiligheid.

Olie in een bakje onder de motor ?

Ik heb een blok voor je liggen, zeg het maar.

Groet, Henk

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di aug 21, 2012 8:55 pm

Voorlopig even een opvangbakje construeren wat onder het blok komt.
Blokwissel kan pas nadat de Kawa en de CB750 en de EZS-aanhanger zijn verkocht (plus nog wat los spul wat toch alleen maar in de weg staat).
Wordt dus winterklusje...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » di aug 21, 2012 9:28 pm

kun je die draadeinden niet uit je blok draaien? en anders slijp je ze weg en boor je een paar gaten in je blok, wel goed aftekenen! en snij je er draad in, dan kun je nog kiezen voor draad einden of bouten erin,
ik zou draadeinden doen zodat je hem vastdraait met moeren en het draad beschadigt minder die je in het blok gesneden hebt, want elke keer als je bouten aandraait slijt het schroefdraad eigenlijk, kun je die draadeinden altijd nog vervangen als het nodig is, zit dat dekseltje trouwens afgedicht met een o ring?
als dat zo is zou ik die gewoon eens vernieuwen, of word het dekseltje gewoon niet genoeg aangedrukt? je kan ook nog eens proberen een iets dikkere oring.

vind het een beetje zonde om je hele blok te wisselen voor een dekseltje wat niet goed afdicht, ik denk dat je er heus nog wel wat van kan fabriceren 8)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » di aug 21, 2012 9:35 pm

even terug bladeren!

En dan zie je dat het gaat om een gat in het carter!
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di aug 21, 2012 9:44 pm

Pagina 5 van dit topic. Kijk en huiver..... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
En dat was de eerste poging om het gat dicht te maken.
Daarna heb ik een tweede poging gedaan, en dan eerst de forward controls eraf, dan de uitlaten eraf, dan pas kan ik goed bij de olieplug, dan het carter eraf...waar altijd nog wat olie in blijft staan....
Enfin, door het gelazer met de verschillende uitzettings-coëfficiënten van metaal (alu blok en ijzeren bout+moer) blijft het lekken.
Wellicht dat lassen nog een oplossing is, maar zou dan ergens eind volgende maand pas kunnen gebeuren.... en voor die tijd wil ik nog wel met dat ding rijden!Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » di aug 21, 2012 9:58 pm

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh i see 8)

ja dat veranderd de zaak, ook al eens aan vloeibaar metaal gedacht? :)

had net even gekeken op internet maar sommige mensen hebben het daarmee wel gered maja, ik denk dat het dan meer haarscheurtjes waren.

maar je kunt tussen die rubbers en het carter ook nog van dat hittebestendige vloeibare pakking spul doen, gebruiken we ook op me werk, kan tegen 600 graden, echt perfect spul, beetje zoeen oranje/rood achtige kleur, heb er tot nu toe alles mee dichtgekregen 8)

lees net je post, ja idd, moet je je halve motor weer uit elkaar slopen, das af en toe niet fijn voor een klusje, naja ach, misschien is het idd eter om het blok te wisselen dan :wink:

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di aug 21, 2012 10:03 pm

Welk merk is dat? Wordt dat in een pot of tube of als kitspuit verkocht?
Vloeibaar metaal gaat het niet worden, kan maar tot +120° en als ik in de stad rijdt van stoplicht naar stoplicht dan gaat dat geheid mis.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » wo aug 22, 2012 6:46 am

Tja , denk zelf ook meer aan vloeibaar metaal..uit ervaring weet ik dat de duurdere soorten het best zijn zoals Defcon...heel goed ontvetten en dan ook nog een betere vloeibare pakking gebruiken zoals bv die van Loctite..als de de specifieke types wil hebben kan ik het wel opzoeken ..evt heb ik een goede vloeibare pakking voor je kan ik met vergadering meenemen :wink:
MZllllss,Rob.
Fuel is what I burn!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo aug 22, 2012 10:29 am

heel goed ontvetten en siliconenkit (échte) erop/tussen. Heeft jaren geleden prima gewerkt bij m'n yam aha xj750 op weg naar het buitenland én terug

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo aug 22, 2012 9:02 pm

Okeej dan, een keertje schoonmaken enzo kan geen kwaad, dus met enig gepiel het meeste oude siliconenspul eruit gepeuterd, en een nieuwe stabiliteitsbout + plaatje gemonteerd:

Afbeelding

Wat je hier ziet is van boven naar beneden:
-framebuis
-rand met twee gaatjes voor monteren plaatje
-ijzeren plaatje met gat met daarin schroefdraad, daar zit de stabiliteitsbout in (niet door, want dan drukt-ie tegen:
-kop van bout
-metalen ring
-rubberen afdichtingsring
-carter

In die twee gaatjes is al schroefdraad getapt, morgen een bijhorend plaatje zagen.
Pobleempje is het metaal aan de rechterkant, dat steekt uit en zit een goede pasvorm meer in de weg dan de metalen ring tussen de bout en het stuk rubber wat zou moeten zorgen voor afdichting van het gat in het carter.
Morgen eerst vijlen/schuren/met een metaalzaagje in de weer gaan.

Het gat is inmiddels weer opnieuw gevuld met siliconenkit, nadat het was uitgespoeld met remmenreiniger (2x)
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » za aug 25, 2012 4:20 pm

wel siliconenkit wat tegen hoge hitte kan?

het merk is versachem type 650

mare je bent wel lekker bezig man :wink:

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di aug 28, 2012 8:31 pm

Vandaag weer even aan de knutsel, na het spuitwerk aan een reiskoffertje is de choppert aan de beurt:

Plaatje geplaatst:

Afbeelding

Afbeelding

De mega-sissy-bar krijgt vorm:

Afbeelding

En tegen eventueel nog te ondervinden hemelwater een dak gemaakt voor de luchtflilters:

Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Plaats reactie