je mot toch wat...

Nieuwe creaties en andere bezienswaardigheden

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » za mar 12, 2016 4:42 pm

Nu de verplichte winterstop voor de ratchop weer voorbij is, tijd om het ding weer eens te laten rijden. :lol:
Dus eerst de accu eruit voor aan de oplader... zie ik dat de zekeringenkast los bungelt... omhoog gehengeld en er zit een slijtplek op de grondplaat waar die tegen de achterband is aangekomen. :oops:
Deksel opgewrikt, zit-ie vol met opgedroogde bagger! Dat ik daarmee van Grubbenvorst nog thuis ben gekomen? :roll:
Gelukkig ben ik afgestudeerd tie-rap en ductape technicus, in dit geval dus een tie-rap om het ding enigszins op zijn plek te houden.
Morgen accu er weer terug in en rijden! :twisted:

Oja, de Garmin vraag om een nieuwe kaart...doet-ie ieder jaar.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » zo aug 21, 2016 4:08 pm

Aan de slag om de lage laadstroom van de ratchop op te lossen. Slechts 12,8 volt, dat gaat niet geweldig met verlichting + Garmin.
Dus eerst meten. Één fase doet niets, de andere slechts 26 volt en één draad is heel warm aan het worden.
Dus de draadjes los, deksel blok linkerkant eraf, hoes waar in de draden lopen voorzichtig openknippen, goed draadje bekijken...gele draad is ergens klem komen te zitten (waarschijnlijk met laatste keer ketting vervangen) en wat koper te zien plus plat. Erg plat.
Woensdag verder, er licht al een gele draad klaar (altijd handig om wat oude draadbomen achter de hand te hebben), even wat krimpspul kopen, een nieuwe pakking bestellen, draadje eraan maken, monteren, meten, en dan zou het opgelost moeten zijn... :roll:

Oja, sinds de wegenwacht gaat de benzinekraan lekken als-ie op reserve staat...ook dat nog! :evil: :evil:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma aug 22, 2016 8:37 pm

Even aan de knutsel geweest; draadje dynamo vastgeknoopt en benzinekraan gedemonteerd. Bij de laatste zit een metalen ring en die heeft een slinger in plaats van plat rond te zijn. Woensdag op jacht naar een nieuwe ring + krimpspul voor de draden van de dynamo.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di aug 30, 2016 8:14 pm

Benzine kraan weer gemonteerd, rubbertje eerst een dag of wat in de verse voorvorkolie laten weken (daar zitten weekmakers in om de voorvorkrubbers soepel te houden), nieuwe ringetjes erin voor afdichting tussen tank en kraan, deksel van de dynamo weer gemonteerd met nieuwe pakking.
Morgen verder knutselen! Oja, nog 5 werkdagen en dan vakantie! :-** :-** :-**
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: je mot toch wat...

Bericht door Woody » za apr 01, 2017 1:47 am

Omdat ik wel eens luister naar 'She who must be obeyed' toch maar eens een 'normale' motor gekocht (=die het altijd doet zonder gedoe). Dus een Honda Pan-European. Ziet er zo uit:
Afbeelding
Ondertussen dat ding voor het vastmaken van de Garmin erop gebout. Dan moet er nog wat prik bij dus een 12-volt contact ingebout:
Afbeelding
Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Re: je mot toch wat...

Bericht door 2strokerob » ma apr 03, 2017 11:25 am

Je kan er best leuke apparaten van maken...maar voor de langere en iets comfortabelere ritten is het tupperware wel lekker...
Maar de buitenkant gaat wel weer jouw ding worden :roll: ;D :-/
Misschien toch ook maar zoiets aanschaffen...want kreeg afgelopen weekend weer genoeg wind tegen me aan 8) ..misschien wel bij DHR win ik iets leuks :mrgreen:
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: je mot toch wat...

Bericht door Woody » vr jul 21, 2017 8:03 pm

In het kader van 'ken uw motor' vandaag de bierblikjes-test nogmaals uitgevoerd. De eerste keer was niet zo geslaagd...

Afbeelding

Deze keer lukte het bijzonder aardig, (bijna) heel tray halve literblikken minus twee vanwege de afrondingen...

Afbeelding

Dat je daar nou nooit eens iets over leest in al die testverslagen...altijd van geneuzel over vermogen, wegligging, bodemvrijheid, vermogensafgifte. Terwijl de vraag 'hoe veel bier kan ik meenemen?' HEEL BELANGRIJK is!
Toch?

Proost! :-/
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Re: je mot toch wat...

Bericht door Vleer » vr jul 21, 2017 10:59 pm

Woody schreef:In het kader van 'ken uw motor' vandaag de bierblikjes-test nogmaals uitgevoerd.

Dat je daar nou nooit eens iets over leest in al die testverslagen...altijd van geneuzel over vermogen, wegligging, bodemvrijheid, vermogensafgifte. Terwijl de vraag 'hoe veel bier kan ik meenemen?' HEEL BELANGRIJK is!
Toch?

Proost! :-/
Heb je al eens aan een aanhangert gedacht? :mrgreen:
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: je mot toch wat...

Bericht door Woody » za jul 22, 2017 10:44 pm

Vleer schreef:Heb je al eens aan een aanhangert gedacht? :mrgreen:
Jazeker! Erger nog, die heb ik! Met trekhaak!
Maar ja, daar mag ik maar 90 km p/u mee rijden. Kan wel heel veel bier in. Maar daar gaat het niet om, het gaat om de standaard koffers! Hoe handig zijn die en hoeveel bier kan er in?
Dat is belangrijk, omdat er heel veel motorrijders geen aanhanger hebben of er mee willen rijden.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Re: je mot toch wat...

Bericht door Suzuki » ma jul 24, 2017 1:40 pm

RIGHT :-/

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: je mot toch wat...

Bericht door Woody » ma jul 24, 2017 5:59 pm

Aanhanger kopûh?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Re: je mot toch wat...

Bericht door Suzuki » wo jul 26, 2017 9:20 am

Kom wel even langs.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: je mot toch wat...

Bericht door Woody » do dec 14, 2017 9:40 pm

Zoek de verschillen!
Bijlagen
Tellerstand.JPG
Tellerstand.JPG (34.55 KiB) 11449 keer bekeken
DSCF5292~1.jpg
DSCF5292~1.jpg (68.78 KiB) 11449 keer bekeken
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: je mot toch wat...

Bericht door Woody » za mar 10, 2018 10:11 pm

Ze is weer in de straat op haar vertrouwde plek. De Pan is weer klaar voor straat.
Was even wat gedoe. Distributieriem vervangen ziet zo eenvoudig uit op de plaatjes van het werkplaatshandboek maar de realiteit is van heel andere orde.
Afbeelding
Dat ziet er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De riem zelf plaatsen en de spanner en de bovenste geleider monteren was het minst lastig. De radiateur inbouwen en de toevoerslang er weer op krijgen, dat kostte me zo maar een uur.
Eigenlijk twee uur want de eerste keer, toen ik net de riem eraf had gehaald, kwam ons lokaal fenomeen Lex binnen.
Lex heeft nog steeds dezelfde motor als toen hij ooit begon met motorrijden, een Honda CB 400N. Heeft nog nooit van z'n leven een klap betaald werk verricht.
En heeft een ontzettend lieve vrouw die kostwinner is. Maar Lex is ook een ontzettend irritante ouwehoer. Dus wat gebeurt er? Ja echt.
Ik monteer niet de nieuwe riem, maar de oude terug. Ben dus rustig bezig met monteren van alles, tot en met de radiateur, tot Jan, de hoofdmonteur, binnen komt. En vraagt om de oude riem.
Nou die ligt hier eeh eeh Godverdegodver NIET dus! Nieuwe riem nog in de verpakking!
Alles weer eraf. Motor weer op tijd zetten, riem eraf, nieuwe riem erop, deksels er op, nog 'even' de slaafdrukgroep van de koppeling er af halen, schoonmaken, nippel er uit stoken (want muurvast) en toen was het vijf uur vrijdagmiddag.
Zaterdag om twaalf uur weer verder aan het sleutelen. Na een uur geklooi want er zit een framebuis in de weg die kutradiateur weer aangesloten.
Daarna nog even verse DOT4 in de koppeling, ontluchten (gelukkig was de persluchtcompressor nu wel aangezet), plaatwerk monteren, twee liter vers koelwater erin gekieperd.
Even voor vier uur aftikken (€ 400,=) en op naar huis.
Starten = lopen en gaan.

En of het nodig was die nieuwe riem? Tja...

Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Re: je mot toch wat...

Bericht door Dyrck » zo mar 11, 2018 10:31 am

Dus die Lex heeft je €100,- gekost. Fijn gesprek moet dat dan geweest zijn... :?
Olive is the New Black

Plaats reactie