Gespann 03

Op verzoek, aangezien de halve club zich op de zijspannen lijkt te hebben gestort.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » do sep 30, 2010 10:32 am

Ojee... ik ben weer eens een smilie vergeten. :wink:

Zijspanhaters hebben we volgens mij ook niet.
Niet iedereen is een liefhebber van driewielers, kan ik beter zeggen. :)
Olive is the New Black

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » do sep 30, 2010 10:58 am

Dyrck schreef:Ojee... ik ben weer eens een smilie vergeten. :wink:

Zijspanhaters hebben we volgens mij ook niet.
Niet iedereen is een liefhebber van driewielers, kan ik beter zeggen. :)
weten gewoon niet wat ze missen , joh . :wink:
camperproleet

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » do sep 30, 2010 11:00 am

JPi schreef:Hebben we zijspanhaters in de club dan :?
voel je je aangesproken dan? jij zijspanhater! :wink:
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do sep 30, 2010 12:15 pm

neehoor.. ging me meer om de omschrijving/terminologie :idea:

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » wo okt 13, 2010 6:37 pm

zo , gisteren de nieuwe versnellingsbak en aandrijfas erin gemikt . zou peuleschilletje moeten zijn omdat ding met 6 schroeven vast zit . maar dat eeuwige hulpframe $%#$%##$#%# :evil:
nou komt de lekke radiator aan de beurt .
camperproleet

Gebruikersavatar
de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1589
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
Contacteer:

Bericht door de vlieger » vr okt 15, 2010 12:39 pm

OMG :shock: :shock: ik rij al jaaaaren zonder grote problemen.... hoe doede da toch!!!! :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » vr okt 15, 2010 4:30 pm

de vlieger schreef:OMG :shock: :shock: ik rij al jaaaaren zonder grote problemen.... hoe doede da toch!!!! :roll:
niet gehinderd door enige kennis van zaken ....................... :wink:

motor hangt nu aan kabel tussen 2 muren terwijl ie op 3 blokjes hout staat . kijken hoelang dát goed gaat . (ik ga er iig niet onderliggen :? )
moet hele voorvork en balhoofd eruit halen voor ................ ja , precies, mijn geliefde hulpframe . grmblllllll
camperproleet

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » vr okt 15, 2010 6:15 pm

der obergefreiter schreef:motor hangt nu aan kabel tussen 2 muren terwijl ie op 3 blokjes hout staat . kijken hoelang dát goed gaat . (ik ga er iig niet onderliggen :? )
moet hele voorvork en balhoofd eruit halen voor ................ ja , precies, mijn geliefde hulpframe . grmblllllll
WTF? :?
Dat begint toch als een hele rare constructie te klinken. Hebben ze die motor gebouwd OP BASIS VAN het hulpframe?

Misschien meteen wat aanpassingen doorvoeren om dit voor de toekomst op te lossen?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » vr okt 15, 2010 6:37 pm

Teevee, je moet inderdaad eens gaan kijken naar zo'n K-serie EML hulpframe, da's een mooi stalen gedrocht!
Stop making sense

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » vr okt 15, 2010 8:26 pm

Teevee schreef:
der obergefreiter schreef:motor hangt nu aan kabel tussen 2 muren terwijl ie op 3 blokjes hout staat . kijken hoelang dát goed gaat . (ik ga er iig niet onderliggen :? )
moet hele voorvork en balhoofd eruit halen voor ................ ja , precies, mijn geliefde hulpframe . grmblllllll
WTF? :?
Dat begint toch als een hele rare constructie te klinken. Hebben ze die motor gebouwd OP BASIS VAN het hulpframe?

Misschien meteen wat aanpassingen doorvoeren om dit voor de toekomst op te lossen?
nope , maar omdat blok ook gelijk frame is hebben ze om het hele ding heen een hulpframpje gebreeën dat bevestigd is aan balhoofd,motorophangpunt voor ,boutgaten van schetsplaat voor voetsteunen en gaten waar normaal de middenbok op vast zit . en dan met overal 2mm ruimte tussen . moet geweldigge pas en meet party zijn geweest .
camperproleet

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di okt 19, 2010 10:53 pm

zo, de laatste horde die genomen moet worden is een weerbarstige lagercup die toegang tot moer op balhoofd verspert . morgen maar eens kijken of we die met "vuur en ijs" eruit kunnen krijgen . want op een andere manier kom ik er niet aan . en anders wordt het toch echt de dremel er op zetten . flex is te groot . en dan valt het hele subframe op de grond , hoop ik .
camperproleet

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » do okt 21, 2010 7:18 pm

cupje er uit, morgen verder
camperproleet

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » vr okt 22, 2010 7:04 am

Heb je ook foto's van deze open-hart-operatie?

Succes !
Olive is the New Black

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di okt 26, 2010 4:28 pm

zo . ben beetje boos geworden . en nu is hulpframe los.
op plaats waar onderste balhoofdlager hoort te zitten had ezs een verlenging gemaak en daar draad opgetapt . daarviel hulpframe overheen. hetgeen met rote moer vast leek te zitten . alles was los, op m6 boutje aan achterkant (terondersteuning ) en die moer bij balhoofd .
mwah, kan toch niet zó moeilijk zijn om ea los te krijgen ?
nou werken mijn handjes op het moment niet zo mee dus erg lang kracht zetten was toch al niet leuk, maar zonder het juiste gereedschap werkt het helemaal niet. want ......... ik had al eerder gewag gemaakt dat er een lagercupje voor zat , die had ik er inmiddels uit , met dank aan binnenstebuiten trekker van grootvader van bmw sleutelboer . maar onder dat cupje zat een rand om cupje en hele lager op zijn plaats te houden .
en door dat randje had in dus 1.5 mm ruimte om een dop of pijpsleutel over die moer te krijgen (maatje 36) . niet veel ruimte dus . ff in doppen set kijken . zwaar behaarde vagina met peren , alle 3 die , toch wel professionele en uitgebreide dingen gingen maar tot 32 of 34 , te klein dus . en de wanden van die 34 waren al veel te dik , wat nu ?
ach, dan ga je toch gewoon zo'n ouderwetse dunne van pijpijzer gestanste pijpsleutel halen, zitten hier bedrijven genoeg die zwaar en proffesioneel gereedschap leveren .
MAAR GEEN DUNNE PIJPSLEUTEL NR. 36
iedereen beruikt daar tegenwoordig doppen voor , meneer . en dan nog in die maat wordt het zelfs een probleem om dop te vinden .
sex,teelt,en nog eens teelt (moet beetje op taal gebruik letten hier)
heel heerlen op zijn kop gezet voor pijp,dop of andere passende sleutel en tenslotte thuis gekomen met dop met wanden van minstens 3 mm te veel .
dus vanmiddag was ik het zo ongelofelijk zat , dat ik ondanks uitval van grijpfunctie het prostitueeding afgeflext heb tot ie eindelijk zo dun was dat én in ring van lager paste ,én over moer viel . heeeeeeeel voorzichtig kracht zetten................................ , ja, er bewoog iets , iets meer kracht ......... en ja , daar kwam iets los . bleek dus een soort zelf gedraaide bus te zijn met inwendig schroefdraad , en aan onderzijde een moermaat van ongeveer 36 . en nu is hulpframe los, dop naar zijn moeren (haal wel een nieuwe voor hermontage van hulpframe) .
van puur gif en frustratie heb ik dop een teringeind weg geslingerd op braakliggend terrein achter garage , god wat was ik kwaad . en handjes doen het nu helemaal niet meer , dus laat ik het hier maar even bij .
camperproleet

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » di okt 26, 2010 5:28 pm

Hulde hulde :-=

En respect voor je geuld met het ding. Ik denk dat ik persoonlijk het hulpframe al lang geleden met de flex te lijf was gegaan.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Plaats reactie