Swamp

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Swamp

Bericht door JPi » do sep 21, 2006 6:03 pm

Weer aan de knutsel geweest.. extra windhappers op de radiator, ben alvast aan het testen om de hitte van spanje voor te blijven volgend jaar. Tis nog wat vroeg maar allez..tis hier nu bijna net zo warm.. en Swamp krijgt het te warm.
Die voorvork rubbers nemen veel koelwind weg, blok heter, olietemp vliegt omhoog. Nu blijft alles netjes rond de 85-90 grd.
Heb een thermokoppel in/tussen de olieleidingen zitten en een multimeter op het dashboard dus kan mooi kijken wat er gebeurt onderweg met de temp, voltage, amperage enzenz. Duurt een slordige 10 km (starttemp 20 grd) voordat de olie 70 grd is. Want dan kan je aps echt gaan gassen zoals iedereen weet, toch? Zal eens wat pix maken.

Uitlaatje zit overigens lekker dicht met die kit. Zie voor pix evt. het 'oude' forum.

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » do sep 21, 2006 7:20 pm

Hm, heb het idee dat mijn ding ook wat aan de hoge temperatuur blijft. Wijzer blijft in het laatste stukje wit, net voor het rood, van het metertje hangen. Nu heb ik gehoord dat sommigen wel eens een override maken voor de fan. Vraag me alleen af of dat zin heeft als je op de snelweg zit?

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr sep 22, 2006 7:46 am

Vleer schreef:Hm, heb het idee dat mijn ding ook wat aan de hoge temperatuur blijft. Wijzer blijft in het laatste stukje wit, net voor het rood, van het metertje hangen. Nu heb ik gehoord dat sommigen wel eens een override maken voor de fan. Vraag me alleen af of dat zin heeft als je op de snelweg zit?
Kan verschillende oorzaken hebben :vervuild kontakt sensor, ander type sensor bijv na reparatie, vervuilde of te weinig koelvloeistof, radiator vervuild. Ik heb op de magna's een override zitten. Bevalt prima zowel bij heet als koud weer. De magna's staan bekend om hun koelperikelen. Van GW's heb ik er niet veel over gehoord eigenlijk.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

pix

Bericht door JPi » vr sep 22, 2006 10:54 am

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw camozadel, testdashboard en koeling.

8) [/img]

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » vr sep 22, 2006 4:29 pm

velly nice .... :wink:
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door stitch » zo sep 24, 2006 10:49 am

je bent weer lekker bezig ouwe techneut.

Ik ben momenteel met een Yamaha xs1100 aan het prutsen.
elke dag fftjes. :D :D :D :D :D
greetz stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » zo sep 24, 2006 3:45 pm

heel goed bezig! Swamp komt er wel :D

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo sep 24, 2006 7:18 pm

floris schreef:heel goed bezig! Swamp komt er wel :D
Tot nog toe overal waar ik het voorwiel naartoe gezet heb.. :mrgreen: :wink:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo dec 06, 2006 6:59 pm

De extra accu zit er inmiddels, tot hele grote tevredenheid, ook in de grotere kisten. Nu nog een stevige connector er tussen, ipv vaste draad, en dan is de kist ook weer snel demontabel. 8)

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » do dec 07, 2006 7:24 am

JPi schreef:De extra accu zit er inmiddels, tot hele grote tevredenheid, ook in de grotere kisten. Nu nog een stevige connector er tussen, ipv vaste draad, en dan is de kist ook weer snel demontabel. 8)
Ben benieuwd Jpi! pix :twisted:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do dec 07, 2006 3:22 pm

Die komen eraan.. kon daarnet ff in de 5 min. dat het droog was, wat pix maken. Is allemaal niet zo bijzonder en de steker moet er nog tussen..maar niet met wk8 en slagregens.. :(

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » do dec 07, 2006 7:23 pm

JPi schreef:Die komen eraan.. kon daarnet ff in de 5 min. dat het droog was, wat pix maken. Is allemaal niet zo bijzonder en de steker moet er nog tussen..maar niet met wk8 en slagregens.. :(
Zo zeg dat wel! Werk nu ergens in een oude boerderij en daar kwam het water door het dak als zijnde het een douche :? :shock: Over de computers en alles :lol:

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » do dec 07, 2006 8:32 pm

floris schreef:
JPi schreef:Die komen eraan.. kon daarnet ff in de 5 min. dat het droog was, wat pix maken. Is allemaal niet zo bijzonder en de steker moet er nog tussen..maar niet met wk8 en slagregens.. :(
Zo zeg dat wel! Werk nu ergens in een oude boerderij en daar kwam het water door het dak als zijnde het een douche :? :shock: Over de computers en alles :lol:
Een oude boerderij met computers? Leuke combi! :P (Als het dak z'n werk doet tenminste!)
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » vr dec 08, 2006 9:00 am

floris schreef:Zo zeg dat wel! Werk nu ergens in een oude boerderij en daar kwam het water door het dak als zijnde het een douche :? :shock: Over de computers en alles :lol:
Gaat het dan zo slecht met de gem. Nijmegen? :(
Moet je mischien toch eens solliciteren in Venendaal, daar zoeken ze nog iemand met jouw papieren. :-**
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr dec 08, 2006 11:39 am

JPi schreef:Die komen eraan.. kon daarnet ff in de 5 min. dat het droog was, wat pix maken. Is allemaal niet zo bijzonder en de steker moet er nog tussen..maar niet met wk8 en slagregens.. :(
Afbeelding

Afbeelding

Zo dus.. tussen kist en frame komt dan nog die dikke connector. De grotere kist laten zakken ivm zwaartepunt en uitlaat die anders teveel geblokkeerd zou worden en de kist teveel opwarmt en ruimte zat voor nog een..voor als het heel koud wordt. Heb nu uhh 23 amp.

8)

Plaats reactie