Pagina 13 van 15

Geplaatst: di apr 22, 2008 4:20 pm
door redman
Een maat van me heeft ooit ge-expirimenteerd met een compressor op een Katana.Maar kon hem nooit goed aan het lopen krijgen.
gr Redman

Geplaatst: wo apr 23, 2008 7:34 pm
door Bone
redman schreef:Een maat van me heeft ooit ge-expirimenteerd met een compressor op een Katana.Maar kon hem nooit goed aan het lopen krijgen.
gr Redman
"Je maat" ............na het blok in stukken heen is.....wwhahaha

Bone :P

Geplaatst: do apr 24, 2008 5:06 am
door redman
:D Nee,het heeft gelopen,en vrij hard ook nog.
En toe waren de bekeuringen nog in guldens :)
Gr Redman

Geplaatst: zo mei 04, 2008 7:05 pm
door JPi
zo.. nieuwe brandstofpomp erin en nog wat elektrisch en mechanisch geknutseld aan Swamp. Morgen testen endezo

Geplaatst: ma mei 05, 2008 5:30 pm
door JPi
yep.. alles doet het weer als vantevoren en nog beter ook. Brandstofpomp bleek toch wel al langer kuren te vertonen blijkt nu..
Allez.. morgen weer op pad.. nu naar het oosten ipv zuiden..
Sturen enzo in teut/harzwald 8)

Geplaatst: za mei 10, 2008 7:01 pm
door JPi
Okeej.. weer terug via Kai's place maar enniweej.. op de terugweg een resultaat van 1:19 met de generator.. Waren doorgaande wegen binnendoor en een paar honderd km op de autobahn met wat rugwind.
Heb ik nog nooit eerder gehaald deze waarde.. zelfs niet stationair.:wink:
Binnendoor toeren (Harz) geen verschil bemerkt met wel of niet aan.. Op de autobaan dus wel :D
Mogelijke verklaring hiervoor volgt. Eerst nog wat elektriek repareren ivm 'binnenbrandje' door massasluiting onderweg...

Geplaatst: za mei 10, 2008 8:54 pm
door Rat
:D Willy Wortel :D

Geplaatst: di mei 13, 2008 2:40 pm
door JPi
Zooo.. alle bedrading weer in orde.. Benzinepomp doet het ook weer zoals het hoort (kapot aanstuurrelais) en alles (rookmachine, gasgenerator, verstralers) wordt nu aangestuurd via relais en zekeringen én via kontakt geschakeld :D
Geen fratsen meer voor deze jongen/motor.. :P

Geplaatst: di mei 13, 2008 3:49 pm
door Woody
Tjeetje, da's zoiets als gründlichkeit. :shock:
Wel goed, een ratbike hoort uiterst betrouwbaar te wezen, anders kom je nergens. :lol: :lol:

Geplaatst: di mei 13, 2008 5:27 pm
door JPi
Woody schreef:Tjeetje, da's zoiets als gründlichkeit. :shock:
Wel goed, een ratbike hoort uiterst betrouwbaar te wezen, anders kom je nergens. :lol: :lol:
Nouja.. tóch wel een hoop gezien.. zoals een aantal franse sloperijen en materialenzaken *g* Maar zo langs de kant van de weg rommelen is niet mijn ding. Dát doe ik liever thuis. Ried'n met dat spul (ref. Redman)! :D

Geplaatst: di mei 13, 2008 8:48 pm
door Woody
Misschien handig om een lijstje met sloop-adresjes in het buitenland aan te leggen?

Geplaatst: di mei 13, 2008 10:51 pm
door JPi
Is een leuk idee ja :)

Geplaatst: za sep 13, 2008 1:11 pm
door JPi
jaaa.. werk aan de winkel: kapotte nokkenas/tuimelaars van de voorste cylinderrij.. vermoedelijk...
Heb daar spul voor liggen dus nu alleen nog ff (ahum) erin proppen en afstellen...
De rest ook meteen maar even bekijken geloof ik.. na een ton aan km's krijgen ze daar allemaal last van ondanks de extra bovenleiding kennelijk..

Geplaatst: za sep 13, 2008 7:42 pm
door Dyrck
:'(

Geplaatst: za sep 20, 2008 5:26 pm
door JPi
okeej.. op weg naar de garage stopte het geratel en ontstond een slepend geluid en Swamp liep op 2 pitten. Gewoon doorijden natuurlijk en bij openmaken van het blok wist ik niet wat ik zag... :shock:
Het nokkenastandwiel.. dat met 2 bouten vast zit.. zat niet meer vast.. :?
1 bout was verdwenen en de tweede hing nog met 2 draadwindsels vast in de as.
De nok-asketting is er af gelopen en is naast het tandwiel gewoon door blijven draaien.. :shock: De ontbrekende bout zat onder de spanner en bleef hangen op een randje zodat ie niet het blok in geschoten is... :shock:
Alles zag er, op wat vreetsporen na, goed uit. Nokkenassen waren prima alleen moest wel een as vervangen worden ivm het schroefdraad voor het tandwiel maar die las ik wel vast tzt.

al met al aardig gepield vandaag, voornamelijk met de spanner...pfff, en morgen de andere tandwielen checken, olie en filter vervangen, dichtbouwen, radiator enzo er weer op en proberen..

Wordt vervolgd...