Kuthonda

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Anonymous

Kuthonda

Bericht door Anonymous » zo jan 21, 2007 6:15 pm

Goedemorgen allemaal, :(
na vele jaren weer een motor aangeschaft,een klassieker, namelijk een Honda CB 550F uit 1976. De motor was niet in zo'n geweldige staat,maar volgens de vorige eigenaar waren de banden in orde,alsmede de ketting en tandwielen. Hij zou ook nog lopen werd mij verzekerd.
Hij heeft hem naar mijn woonplaats gebracht op een vrachtwagentje en daar heb ik hem in ontvangst genomen. En daar gaat ie: :x Het kenteken was niet over te schrijven omdat ik niet het goede deel van het kentekenbewijs in bezit had. Deze motor stond op een handelsvoorraad van een garage en de eigenaar had het vrijwaringsbewijs van die garage aan mij gegeven en niet de tenaamstelling. Ik ben twee keer op het postkantoor geweest en beide keren kon het niet worden overgeschreven. :twisted: Dat betekent dat ik een motor in mijn bezit heb (of niet) die niet op mijn naam staat en waar ik dus ook geen nieuw kenteken voor kan aanvragen want ik ben formeel de eigenaar niet. In een contact met de garagehouder hebben we afgesproken dat hij een bewijs stuurt van de tenaamstelling van de motor in zijn handelsvoorraad en daar zal ik opnieuw gaan proberen deze bike op mijn naam te krijgen. En nu de fiets zelf: :roll: Getracht te starten,maar alles blijft stil. Niets werkt,geen spanning op de diverse onderdelen,geen verlichting die werkt enfin compleet dood. Ik heb maar weinig kennis van techniek en ik zal proberen hem op een of andere manier aan de praat te krijgen. Lukt dat echt niet en kan ik ook het kenteken niet op mijn naam krijgen dan blijven alleen nog twee mogelijkheden: Of ik bied hem aan bij een sloperij en stuur de rest van het kenteken op,of kan ik iemand gelukkig maken met de onderdelen die er op zitten.
See you en ik hou jullie op de hoogte. :wink:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo jan 21, 2007 6:35 pm

zit er wel een accu of zekering in??? :lol:

Anonymous

Bericht door Anonymous » zo jan 21, 2007 6:39 pm

Hoi, ik ben nog steeds bezig om de goede papieren te krijgen van de vorige eigenaar.
Maar volgens het RDW is er in 1995 een nieuw kenteken afgegeven waarbij het originele uit 1976 vervalt. Ik heb dus een kenteken in mijn bezit wat niet volledig is maar ook niet eens meer geldig,dat schiet op.
Technisch nu, de accu is vol en ik heb een multimeter gekregen (geleend) om links en rechts iets door te meten. Het valt me op dat als ik de motor op contact zet er geen spanning te meten is op de zekeringen en dat zou volgens mij wel moeten. Ik heb verder ook geen controlelampjes erop dus daar kan ik ook niets aan zien. Ik woon overigens in Limburg en wel in Venlo. :cry:

Anonymous

Bericht door Anonymous » zo jan 21, 2007 7:18 pm

Zo staat hij er nu bij, eigenlijk klaar om om te toveren tot een RAT!!!!
Afbeelding


Edit by Goos: Heb ff de foto zichtbaar gemaakt.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo jan 21, 2007 7:58 pm

bekijk de hoofdzekering eens..(de +/rood van de accu af volgen) is vaak zo'n koperstrip..als die gebroken is tja.. dan werkt er nix he..

Anonymous

Bericht door Anonymous » zo jan 21, 2007 8:02 pm

:shock: Ga ik zeker doen,ik hoop dat ik stapsgewijs door de motor kan lopen om het te vinden. :?
Dat met dat kenteken moet ik intussen ook zien op te lossen.
Wat een oen om me het verkeerde te geven,en ik nog stommer dat ik het niet in de gaten heb.
:evil:

Gebruikersavatar
RoadWarrior
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 157
Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door RoadWarrior » zo jan 21, 2007 8:15 pm

Hopen dat je hem aan de praat krijgt !

Tis een mooi modelletje, hoor !

(en natuurlijk succes met het kenteken-debacle...)
CHROME won't get you home.

Anonymous

Bericht door Anonymous » zo jan 21, 2007 8:24 pm

Thanks, ik heb je site bezocht. :P Man,what a bike's.
Maar dan dadelijk die van mij,als je nog attributen heb liggen om erop te monteren hou ik me aanbevolen. De meest exotische spullen gaan erop komen,ik bouw als het even kan een compleet unieke bike.
:lol:

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » zo jan 21, 2007 8:28 pm

Ah, jij bent LEO zeker? (en dan bedoel ik niet Lomp En Onhandig :lol: )
voordat je er ook maar 1 stuiver in inversteerd zou ik eerst de kentekenpapieren regelen, anders is het gegarandeerd weggegooid geld.
ik zal het boek weer een paar daagjes online zetten. gewoon de link in dat topic rechtsklikken en "opslaan als" kiezen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » zo jan 21, 2007 8:37 pm

@ poetrydark: Da's een leuke fiets om te zien! (Wel ff dat brommerzadel snel d'r af schoppen!) Heb je veel voor deze fiets moeten neertellen? Hopelijk krijg je alsnog de juiste papieren (en anders wil ik je tank wel! ha ha...). 't Is wel een naaistreek met die papierhandel zo!
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

blackbiker
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3
Lid geworden op: do dec 28, 2006 4:01 pm
Locatie: den haag

dynamo

Bericht door blackbiker » zo jan 21, 2007 8:51 pm

hoi poetrydark
ik heb ook zo`n probleem gehad met mijn suzuki 400 gsx e dacht toen eerst aan de stoomverdeler vernieuwd maar helemaal niks dus verder zoeken toen bleek dat de dynamo echt aaan gort lag alle plaatjes in de dynamo waren hellemaaal los
kijk daar eens naar het gebeurde bij van de een op de andere dag
de dag ervoor was ik nog van den haag naar belgie gereden en terug
de dag daarna ineens dood
hoop dat je er wat aan hebt 8)

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » zo jan 21, 2007 9:33 pm

magnamaniac schreef:Ah, jij bent LEO zeker? (en dan bedoel ik niet Lomp En Onhandig :lol: )
voordat je er ook maar 1 stuiver in inversteerd zou ik eerst de kentekenpapieren regelen, anders is het gegarandeerd weggegooid geld.
ik zal het boek weer een paar daagjes online zetten. gewoon de link in dat topic rechtsklikken en "opslaan als" kiezen.
Nouja... weggegooid geld? Dat tankje is in ieder geval de moeite al waard! Gaaf klassiek choppermodelletje tank, tof! :twisted:

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » zo jan 21, 2007 10:37 pm

Ik heb het over het geld wat hij er nog extra in zou steken om 'm weer rijdend te maken, niet de reeds gedane aanschaf. Da's idd dan nog wel terug te verdienen in onderdelen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » ma jan 22, 2007 7:59 am

Het model CB 550 was,en is berucht om problemen met de zekeringkast met zijn glazen zekeringen.Ik heb het afgelopen jaar ook menigmaal met een dood circuit gestaan.Tot ik van de Honda fourclub de tip kreeg om de contacten aan de achterkant van het zekeringkastje eens te checken.Die bestonden uit gesoldeerde verbindingen en waren dus aan gort getrild.Na reparatie geen problemen meer gehad.Ook het gedeelte van de accu naar het startrelais wil wel eens problemen geven evenals de massa aansluitingen.Evenals de noodstopschakelaar.Je weet wel,die rode schakelaar bij je gashandle.
Voor de rest zijn het oersterke blokken die je even rustig warm moet laten draaien en dan kunnen ze heel veel hebben.
Ik zal er een electrisch schema bij zetten.
Afbeelding
Veel succes.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Anonymous

Bericht door Anonymous » ma jan 22, 2007 8:14 am

Ochtend bikers,
nou bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Het manual heb ik succesvol kunnen downloaden,bedankt daarvoor. Dat brommerzadel verdoezel ik straks wel bij het verbouwen en wat die tank betreft,heb ik al een vette laag zwart over gespoten. Nou dat kenteken weer: :oops: ik zei al eerder dat het kenteken wat ik heb niet meer geldig is omdat er in 1995 een nieuw kenteken is aangevraagd. Die garagehouder stuurde me zaterdag een kopie van een handelsvoorraad waaruit zou blijken dat de motor nog op dat kenteken geregistreert staat in zijn voorraad. DAT KAN DUS NIET!!!!!! :mrgreen: Als ik naar het postkantoor zou gaan en het zou overschrijven zou ik een ongeldig kenteken op mijn naam laten zetten en dat betekent eigenlijk fraude en valsheid in geschrifte. Iemand in Nederland heeft namelijk het geldige kenteken uit 1995 in zijn bezit en is formeel de eigenaar. :twisted: Wat nu? De garagehouder zou een nieuw kenteken kunnen aanvragen (ik kan dat niet omdat ik geen eigenaar ben) en me dat toesturen. Als hij dat niet doet kan ik niets meer. Wellicht is het verstandig om even naar de politie te gaan en aangifte te doen v.w.b. het gebeuren. Kan ik altijd uitleggen hoe het een en ander tot stand is gekomen en krijg ik geen gezeik achteraf.
Wat vinden jullie?

Plaats reactie