accu laad niet meer bij
Moderators: Goos, Woody, Teevee
accu laad niet meer bij
hey beste mensen , ik heb een xs 400 uit 1984, de 12E
en hij wil niet meer bijladen, ik heb de kabels en stekkertjes en alles nagelopen, stekkertjes ff opgelapt met een schuurpapiertje voor t geval er oxidatie tussen zat. en ik had een draadbreuk gevonden in 1 van de kabels die van de spoel van de dynamo zitten naar de kabelboom. dat heb ik verholpen. maar hij laad nog steeds niet bij.
toen heb ik met een goed oud gereedschapje me spoel doorgemeten en die was ook nog goed dus die is het ook niet.
toen heb ik alles inmekaar gezet weer en heb ik het kabeltje die naar mijn koolborstels gaat even een voltmeter tussen gezet.
hij gaf aan dat hij niks opwekt, toen dacht ik dat daar misschien een draadbreuk inzat maar heb ik doorgemeten maar die is ook gewoon goed.
kan het dan zijn dat de kern kapot is van mijn dynamo?
of iets anders wat niet goed meer geregelt word, is dit jullie ook wel eens overkomen?
ik ben gewoon niet zo een electriecien dus meer van de mechanica
en hij wil niet meer bijladen, ik heb de kabels en stekkertjes en alles nagelopen, stekkertjes ff opgelapt met een schuurpapiertje voor t geval er oxidatie tussen zat. en ik had een draadbreuk gevonden in 1 van de kabels die van de spoel van de dynamo zitten naar de kabelboom. dat heb ik verholpen. maar hij laad nog steeds niet bij.
toen heb ik met een goed oud gereedschapje me spoel doorgemeten en die was ook nog goed dus die is het ook niet.
toen heb ik alles inmekaar gezet weer en heb ik het kabeltje die naar mijn koolborstels gaat even een voltmeter tussen gezet.
hij gaf aan dat hij niks opwekt, toen dacht ik dat daar misschien een draadbreuk inzat maar heb ik doorgemeten maar die is ook gewoon goed.
kan het dan zijn dat de kern kapot is van mijn dynamo?
of iets anders wat niet goed meer geregelt word, is dit jullie ook wel eens overkomen?
ik ben gewoon niet zo een electriecien dus meer van de mechanica
Laatst gewijzigd door jboy op wo okt 28, 2009 9:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2892
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
- Locatie: ergens langs de Rijn
even met een ohm meter wat de weerstand is tussen de 2 koperen ringen op je rotor
en ook even meten tussen de ringen en de as
en ook even meten tussen de ringen en de as
Laatst gewijzigd door Redpigeon op do okt 29, 2009 4:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
gespannfahrer
Misschien is de gevonden draadbreuk de oorzaak van een gedeeltelijk doorgebrande spoel,waardoor hij niet genoeg stroom meer levert om de accu op peil te houden.Ook kan dit schade aan de spanningsregelaar opleveren waardoor deze ook stuk gaat.
Dat probleem heb ik bij mijn Suzuki(gsx 400 ) ook gehad.
Mijn oplossing was een andere(tweedehands) spanningsregelaar en dynamo monteren.
Gr Redman
Dat probleem heb ik bij mijn Suzuki(gsx 400 ) ook gehad.
Mijn oplossing was een andere(tweedehands) spanningsregelaar en dynamo monteren.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......
trouwens van die spanningsregelaar dat zou best wel eens goed kunnen, in het wph stond de waardes die hij moet aangeven en die klopten echt voor geen meter meer.
enneh pigeon moet ik dat de motor laten lopen en dan zegmaar tussen de contacten in het stekkertje van de stator een ohm meter zetten?,
thanks voor de reacties btw
greats, john
enneh pigeon moet ik dat de motor laten lopen en dan zegmaar tussen de contacten in het stekkertje van de stator een ohm meter zetten?,
thanks voor de reacties btw
greats, john
'k heb ooit een een GS450 gehad, die 19 V. boordspanning genereeerde.
Daar heb ik toen een spaningsbegrenzer van een andere Suzuki tussengezet.
In het wphb stond dat mijn GS'je standaard geen spanningsbegrenzer had, maar het gekke was dat aan de draadboom van die GS450 al een stekker zat waar de spanningsbegrenzer zo opgeklikt kon worden.
Iemand dat al eens eerder gehoord?
Daar heb ik toen een spaningsbegrenzer van een andere Suzuki tussengezet.
In het wphb stond dat mijn GS'je standaard geen spanningsbegrenzer had, maar het gekke was dat aan de draadboom van die GS450 al een stekker zat waar de spanningsbegrenzer zo opgeklikt kon worden.
Iemand dat al eens eerder gehoord?
Olive is the New Black
nou ik heb de rotor gemeten zoals in het werkplaatshandboek staat en dan zou hij 4,5 ohm aanmoeten geven, dit doe je door de koolborstels die op de rotor drukken te meten, de koolborstels zijn goed en de bedrading ook.
alleen de koolborstels maken helemaal geen contact met elkaar, toen heb ik op de rotor (kern) zelf gemeten maar dan geeft hij ook helemaal niks aan, dus hij lijkt mij dat die kern doorgevikt/kapot is.
alleen hoe krijg je die er makkelijk af?, is daar een maniertje voor? kheb t al geprobeert maar t wil niet echt lukken
kheb roukema al geemailed of hij een 2dehands voor me heeft.
greats, john
alleen de koolborstels maken helemaal geen contact met elkaar, toen heb ik op de rotor (kern) zelf gemeten maar dan geeft hij ook helemaal niks aan, dus hij lijkt mij dat die kern doorgevikt/kapot is.
alleen hoe krijg je die er makkelijk af?, is daar een maniertje voor? kheb t al geprobeert maar t wil niet echt lukken
kheb roukema al geemailed of hij een 2dehands voor me heeft.
greats, john
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo nov 15, 2009 11:53 am
- Locatie: eindhoven