koppeling

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

koppeling

Bericht door jboy » za nov 07, 2009 8:23 pm

hey mensen 8) ,

ik heb me motor helemaal in orde met de dynamo en ik heb de carbreteurs gesynchroniseert maar nu dacht ik ik zet hem eens in versnelling.
alleen het gekke is, hij doet helemaal niks :? alles zit op de juiste manier in mekaar en ik kan hem in zijn versnelling zetten en als ik me koppelings hendel loslaat doet hij helemaal niks, alsof hij nog in ze vrij staat :? de motor heeft een tijdje stilgestaan alleen en ik heb niet aan de versnellingskant gesleutelt, zou het kunnen zijn dat de koppelingsplaten plakken? :roll:

want dan haal ik hem uit elkaar aan die kant en maak ik de platen schoon.
oh ja en er zit semi syntetische olie in, maar hier had ik ook mee gereden toen ik het vervangen had.

ervaring mee? :)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » za nov 07, 2009 8:30 pm

Als de koppelingsplaten plakken heb je altijd aandrijving (en dus geen vrijloop).

Je hebt dus een ander probleem.
Stop making sense

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » za nov 07, 2009 8:47 pm

toen ik aan de linkerkant van mijn blok bezig was toen is de as van mijn koppeling eruit geweest. deze as word ingedrukt als je de hendel aanknijpt.
kan het zijn dat er iets verschoven is bij de versnellingsbak of iets dergelijks?
:)

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » za nov 07, 2009 8:55 pm

Daar lijkt iets vast te zitten dan..??
Loshalen en controleren dus...

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » za nov 07, 2009 9:02 pm

jboy schreef:toen ik aan de linkerkant van mijn blok bezig was toen is de as van mijn koppeling eruit geweest. deze as word ingedrukt als je de hendel aanknijpt.
kan het zijn dat er iets verschoven is bij de versnellingsbak of iets dergelijks?
:)
Dat kan, en gezien de omschrijving van je probleem zal dat het ook wel zijn.

Kijk eens of die stift nog beweegt als je je koppelingshendel inknijpt.
Stop making sense

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » za nov 07, 2009 10:22 pm

nou jongens heb t opgelost hoor :wink:

de as had aan een kant een iets dunnere diameter van ongeveer een cm lang en toen die as eruit vloog omdat ik hem wou testen en in alle haast die as erin geduwt heb omdat het olie eruit spoot had ik hem verkeerd es om terug gedaan :oops: :x :P
dus nu heb ik hem weer goed gemonteerd en hij schakelt weer zoals voorheen, topper :!:

nu had ik een stuk gereden, toen ik thuis kwam me bougies eruit gehaalt omdat hij moeilijk boven de 100 uitkwam, kheb de carbreteurs gesynchroniseerd met het setje van roukema :!: :?: :!: goed setje hoor koste 70 euri en werkt perfect 8) .

alleen me linker carbreteur geeft een witte bougie kleur en de buitenring is zwart, en het pikkie geeft een beetje een wit achtige bougie kleur.
maar de rechter is daarintegen perfect.

in allebei de carbs zit dezelfde sproeier. mischien de pilot screw die niet meer klopt? :?

P.S. vond het een beetje onzin om een nieuw onderwerp te starten, wil niet over komen als een :P :P :P :P :P :P :P ben ik weer

Plaats reactie