Niet werkende knipperlichten CB1

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
Papa Bear
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 191
Lid geworden op: di dec 30, 2008 2:55 pm
Locatie: Haastrecht

Niet werkende knipperlichten CB1

Bericht door Papa Bear » za feb 06, 2010 2:22 pm

Mijn vriendin rijdt tegenwoordig op een babyblauwe CB1 iedere dag d'r woon-werkkilometers. De richtingaanwijzers deden afgelopen week een beetje vreemd (soms werkte alleen links, soms rechts, soms alles en soms niks), maar nu zijn ze er definitief mee gestopt.
Als je nu richting aangeeft hoor je een relais ritmisch klikken, maar er gebeurt verder niks.
Zojuist heb ik even gekeken naar de dingen die ik kon bedenken. Zekeringen zijn okee, heb de stekkerverbindingen nagelopen en bedrading gecheckt.
Het enige wat ik me nog kan voorstellen dat er mis is, is de aarding van het zooitje. Heb alleen geen flauw idee waar ik dat moet zoeken.
Iemand een goed idee?

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » za feb 06, 2010 2:38 pm

Aarding loopt bij honda via de donkergroene bedrading. Corrosie in het knipperlicht zelf en of de kontakten aldaar komt vaak voor.
Oxides gedragen zich als halfgeleiders en tja.. dan kan er vanalles gebeuren qua uitval/werking.

Gebruikersavatar
beinhart
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 722
Lid geworden op: do apr 10, 2008 7:24 am
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Bericht door beinhart » za feb 06, 2010 8:55 pm

mischien in het kastje op je stuur de boel van binnen goed vuil?
heb ik ook eens gehad wilde het knipperlicht het dan alleen naar rechts doen of juist alleen naar links, was dat plaatje in dat kastje versleten..
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
rotzooi? ik prefereer het woord accessoires...

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » za feb 06, 2010 10:12 pm

Kijk de verbindingen van de knipperlichten achter aan het frame even na. Dat zit meestal met een moertje vast om de holle bout waar het knipperlichtrubber (3xww) omheen zit.
En dan zit er tussen dat moertje (wat gaat roesten) een koperen ring (die ook gaat roesten)met de -/- draad en dat doet-ie ut niet meer.
Loshalen, schuren, kopervet overheen, monteren en ze kan weer een jaartje rijden.
Verder goede dingen die CB1-tjes. Hufterbestendige motortjes. Gaan nog hard ook.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Papa Bear
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 191
Lid geworden op: di dec 30, 2008 2:55 pm
Locatie: Haastrecht

Bericht door Papa Bear » za feb 06, 2010 10:25 pm

Ha bedankt. Ik kan weer verder.
Die CB1tjes zijn inderdaad te gek. Ik ben er echt te groot voor, maar anders had ik er ook een. Alleen dat geluid van dat 400cc 4-cylindertje al... net een turbine.

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » zo feb 07, 2010 12:50 pm

Heel lang geleden heb ik ook een CB1 gehad. Fantastisch snel en wendbaar apparaat. Werd door andere motorrijders vaak onderschat, maar je kan ze er het snot mee voor de ogen rijden.
Bijna net zo leuk als een ZXR400.
Radt, Ratter, Ratst.

Plaats reactie