Remmen
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Remmen
Ben net de remmen (achter en zijspan)repareeren.
Zijspanrem gaat soepel dus schoonmaken nieuwe blokken en klaar..
Maar dan......... achterrem van de venture zit pokkenvast dus eerst ma WD 40
en wachten.
Verder lijkt de pomp geen zak druk op te bouwen....
suggesties welkom
Zijspanrem gaat soepel dus schoonmaken nieuwe blokken en klaar..
Maar dan......... achterrem van de venture zit pokkenvast dus eerst ma WD 40
en wachten.
Verder lijkt de pomp geen zak druk op te bouwen....
suggesties welkom
ik bedoel dat de zuiger soepel terug te duwen is van de zijspan,dit betekend niet dat het ook remt.Dyrck schreef:Is bij jouw de rem van het 3e wiel dan niet gelijk met de achterrem bediend?
Hoe kan de pomp dan geen druk opbouwen, terwijl de bak wel remt?
Ik snap het ff niet.
Gebrek aan druk is meestal lucht in de remleiding.
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3363
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
ook heel gemakkelijk is; deksel van reservoir eraf, remhendel in knijpen, voorzichtig ivm uitspuiten vloeistof.
remhendel ingetrokken fixeren( ducktape/elastiek/tyrep)
en dan een nachtje laten staan, (binnen, niet buiten in de regen )
greets stitch
remhendel ingetrokken fixeren( ducktape/elastiek/tyrep)
en dan een nachtje laten staan, (binnen, niet buiten in de regen )
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
Nope.. de oplossing die nu bereikt wordt is een zeer tijdelijke omdat je nu evt. vocht en lucht onder druk aan het oplossen bent in de remvloeistof. Dat komt weer vrij zodra je de druk opheft. En dekseltje eraf..????? Dan komt er juist meer vocht in de hygroscopische remvloeistofstitch schreef:ook heel gemakkelijk is; deksel van reservoir eraf, remhendel in knijpen, voorzichtig ivm uitspuiten vloeistof.
remhendel ingetrokken fixeren( ducktape/elastiek/tyrep)
en dan een nachtje laten staan, (binnen, niet buiten in de regen )
greets stitch
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
is niet onder druk, dekseltje is los. Alle lucht gaat langzaam naar boven, vocht blijft inderdaad dan wel achter.JPi schreef:Nope.. de oplossing die nu bereikt wordt is een zeer tijdelijke omdat je nu evt. vocht en lucht onder druk aan het oplossen bent in de remvloeistof. Dat komt weer vrij zodra je de druk opheft. En dekseltje eraf..????? Dan komt er juist meer vocht in de hygroscopische remvloeistofstitch schreef:ook heel gemakkelijk is; deksel van reservoir eraf, remhendel in knijpen, voorzichtig ivm uitspuiten vloeistof.
remhendel ingetrokken fixeren( ducktape/elastiek/tyrep)
en dan een nachtje laten staan, (binnen, niet buiten in de regen )
greets stitch
ik zet mijn motor hiervoor altijd in de sauna met een luchtvochtigheid van beneden de 10 % , nooit geen last gehad.
PS tuurlijk heb je gelijk ,geen ideale situatie. , maar bij een afgebroken ontluchtingnippel, is het een oplossing (ratstyle)
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
ahh ok.. wat dan wellicht ook en misschien beter werkt is rempot op hoogste punt zetten, op zijstandaard of nog hoger/schuiner, nacht laten staan en dan een keer of 100 goed tegen remhendel tikken zodat de verzamelde lucht idd via terugvloei-opening het potje in kan en dus uit de leiding is. En idd dan geen tegendruk voelen bij het 'inknijpen' van de hendel anders druk je het weer de leiding in.
Sauna en 10% vochtigheid?? hehehe.
In nederland kan dat wel met wat vocht in de oude vloeistof maar ga maar eens de bergen in dan.. en alles wordt goed heet...
Na een paar stevige rembochten zit je sluitspier superstrak.. of juist niet (meer) natuurlijk
Sauna en 10% vochtigheid?? hehehe.
In nederland kan dat wel met wat vocht in de oude vloeistof maar ga maar eens de bergen in dan.. en alles wordt goed heet...
Na een paar stevige rembochten zit je sluitspier superstrak.. of juist niet (meer) natuurlijk
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2892
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
- Locatie: ergens langs de Rijn
Gewoon even bij de dierenarts/veearts een grote injectiespuit halen
slangetje eraan maken
spuit voltrekken met remvloeistof
slangetje op de ontluchtingsnippel zetten,
nippel opendraaien, en de remvloeistof via de ontluchtingsnippel naar het remvloeistof reservoir "spuiten "
zodat je de hele leiding volspuit met remvloeistof,
en ALLE LUCHT er dus uit
evt. nu op de oude manier ontluchten
denk eraan;
deksel van het vloeistofreservoir eraf laten en afen toe remvloeistof daar ook verwijderen kan eventueel met een 2e injectie spuit.
succes en anders bel je me maar
slangetje eraan maken
spuit voltrekken met remvloeistof
slangetje op de ontluchtingsnippel zetten,
nippel opendraaien, en de remvloeistof via de ontluchtingsnippel naar het remvloeistof reservoir "spuiten "
zodat je de hele leiding volspuit met remvloeistof,
en ALLE LUCHT er dus uit
evt. nu op de oude manier ontluchten
denk eraan;
deksel van het vloeistofreservoir eraf laten en afen toe remvloeistof daar ook verwijderen kan eventueel met een 2e injectie spuit.
succes en anders bel je me maar
Ja ja allemaal leuk en aardig voor je normale motorfietsje, maar Kai heeft over z´n geremde zijspanwiel. En heeft dus een remleiding van ± anderhalve meter. Waarbij er weinig afschot zit tussen het vloeistofreservoir en het nippel van de remklauw.
Bovendien kan hij onmogelijk én het ontluchtingsnippel én het rempedaal tegelijk bedienen.
De oplossing met de dierenarts-injectiespuit is nog het meest simpele.
Wel opletten dat je niet reservoir niet overstroomd, remvloeistof is gemeen spul.
Bovendien kan hij onmogelijk én het ontluchtingsnippel én het rempedaal tegelijk bedienen.
De oplossing met de dierenarts-injectiespuit is nog het meest simpele.
Wel opletten dat je niet reservoir niet overstroomd, remvloeistof is gemeen spul.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!