Achterrem overleden

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Achterrem overleden

Bericht door Teevee » di feb 20, 2007 8:31 pm

Afgelopen zaterdag, op weg naar Mania, viel plotseling de remdruk op de achterrem van de Goldwing met zijspan weg.
Vloeistofniveau stond vrij laag dus eerste gok was een luchtbel in de leiding. Na bijvullen van de vloeistof nog steeds geen drukopbouw, ook niet na 20 keer pompen.
Dan maar proberen via de remklauw de vloeistof er door te zuigen. Met heel veel moeite drie keer het reservoir bijna leeggzogen, maar nog steeds geen druk.

Dan de rempomp er maar af. Helaas, de wartel waarmee de remleiding aan de pomp zit, is één grote bonk roest. Die wil niet los, niet midden onder je zijspancombi waar je nét met een steeksleutel bij kunt.

Gedver, nou moet de hele remleiding er ook onderuit. Nou ja, dan maar meteen vervangen door een staalflex leiding.

Voorlopig even niet driewieleren dus >:)
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » di feb 20, 2007 9:31 pm

Da's idd balen.Zo ben ik aan het kutten geweest met de voorrem van de CB.Was gereviseerd volgens de vorige eigenaar maar wat ik ook probeerde Geen druk op te krijgen.Toen maar een voorremhandel van een CB 450 S erop gezet.Nu doet ie het weer.
Succes.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » wo feb 21, 2007 11:37 am

als ik je moet komen helpen Tom, dan moet je het zeggen :lol: :lol:
veel plezier met de verjaardag van je dochter!!!!!

en kei veel lol bij BZB.....jazzballet is vet :-** :-**
't zal allemaal wel.........

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » di feb 27, 2007 2:48 pm

hoe was het bij BZB, en doet je rem het weer? :?:
't zal allemaal wel.........

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » di feb 27, 2007 3:31 pm

mania schreef:hoe was het bij BZB, en doet je rem het weer? :?:
BZB was erg vet. Wat ik er van gezien heb dan want ik ben halverwege vertrokken vanwege een stevig doorzettende buikgriep. Was ook al tegen beter weten in er naar toe gegaan.

De rem staat nog te wachten op een nieuwe remleiding (meteen maar teflon/rvs) en rempomp (vehikel).
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » ma mar 05, 2007 7:19 pm

hoe ist met de rem?!
't zal allemaal wel.........

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » ma mar 05, 2007 7:57 pm

mania schreef:hoe ist met de rem?!
Gisteren een "nieuwe" rempomp gekocht. Zondag op z'n vroegst tijd om de remleiding er onderuit te slopen. Volgende week nieuwe leiding laten maken en het weekend daarna alles er weer onder.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » zo mar 11, 2007 10:53 pm

Remleiding en oude rempomp zijn er uiteindelijk onderuit. Gebroederlijk samen want de wartels willen echt niet meer los, na vastroesten sinds 1979.
Het hele spul dus maar in stukken gesneden om het te kunnen demonteren.

Ook nog tot de ontdekking gekomen dat mijn krikje niet zo blij was met het hele gewicht van de driewieler. Altijd leuk om zo'n ding langzaam te zien buigen terwijl je je achteras er net uit hebt gehaald en de achterveren loshangen. :evil:
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door stitch » ma mar 12, 2007 5:29 pm

Teevee schreef: Ook nog tot de ontdekking gekomen dat mijn krikje niet zo blij was met het hele gewicht van de driewieler. Altijd leuk om zo'n ding langzaam te zien buigen terwijl je je achteras er net uit hebt gehaald en de achterveren loshangen. :evil:
he teveetje

je weet toch niet op een krik vertrouwen, altijd na het opkriikken op bokken zetten.

Doe ik ook ALTIJD :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
greets stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » ma mar 12, 2007 5:46 pm

stitch schreef: je weet toch niet op een krik vertrouwen, altijd na het opkriikken op bokken zetten.
Jaaa dat weet ik wel, maar helemaal opgekrikt kunnen de schokbrekers los, maar de achteras niet (want die zit dan achter de uitlaat) dus dan laat je hem weer even zakken en bij montage van het spul ga je weer even op en neer.
Dat leek me heel handig :roll:
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » ma mar 12, 2007 8:27 pm

Teevee schreef:
stitch schreef: je weet toch niet op een krik vertrouwen, altijd na het opkriikken op bokken zetten.
Jaaa dat weet ik wel, maar helemaal opgekrikt kunnen de schokbrekers los, maar de achteras niet (want die zit dan achter de uitlaat) dus dan laat je hem weer even zakken en bij montage van het spul ga je weer even op en neer.
Dat leek me heel handig :roll:
Lijkt me ook handig, maar dan heb je wel extra ogen nodig om je krik in de gaten te houden! Ben blij dat ik m'n fiets gewoon op de middenbok kan zetten.

Maarre...zitten de nieuwe onderdelen er inmiddels ook op...of heb je nog een krik op voorraad? :D
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » ma mar 12, 2007 9:18 pm

Goos schreef: Maarre...zitten de nieuwe onderdelen er inmiddels ook op...of heb je nog een krik op voorraad? :D
De krik houdt het nog wel. Morgen eerst een nieuwe remleiding laten maken, dan kan die er komend weekend weer onder.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » za mar 17, 2007 8:04 pm

Zooo, problemen met de krik zijn opgelost. Kuil in het wegdek opgezocht, dan heb ik net dat beetje extra gronspeling om de krik in lengterichting onder de motor te zetten.
Tis er zo eentje: Afbeelding en die kunnen er slecht tegen als je er van opzij tegen duwt, onder belasting. Als de motor dan een klein stukje wegrolt omdat je aan de achteras-moer zit te sjorren klappen ze zomaar dubbel.
Maar de boel kan nu stabiel van de voetjes van de vloer en met een nieuwe remleiding en goede 2e handse rempomp remt hij weer uitstekend. :D
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » di apr 29, 2008 8:25 pm

Even een klein vervolg op de remperikelen van m'n driewieler.

De rempomp van vehikel heeft een dik half jaar gewerkt. Toen begonnen met lekken en was het weer uit met de pret.

Niet getreurd, via marktplaats een andere gevonden, voor heel wat minder dan een revisieset, dus die eronder geklust.

Die heeft een paar weken goed zijn werk gedaan en toen ging de motor in winterslaap.

Uit winterslaap, zo'n twee maanden geleden... achterrem dood. :? Pedaal helemaal onderin zonder reactie.
Keertje vloeistof vervangen en ontlucht, geen resultaat.

Vorige week stond hij toch bij GL Parts and Bikes voor nieuwe distributieriemen dus meteen maar naar de rem laten kijken.
Rempomp schoongemaakt en ontlucht, hij doet het weer.

De eerste 100 km wel ja >:) nu weer niet meer.

GL P&B gebeld, "Dat kan niet, die dingen doen het of niet, niet eerst wel en dan niet".
"Jaaa dat weet ik ook, maar toch...".

Anywayzz, zaterdag weer terug, dan gaat er een gereviseerde pomp onder en zijn we hopelijk voor lange tijd verlost van deze flauwekul.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

profiteur
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 582
Lid geworden op: do sep 06, 2007 12:28 pm
Locatie: land van waas
Contacteer:

Bericht door profiteur » di apr 29, 2008 9:47 pm

Ja remmen kunnen soms heel vervelend doen. heb nu ook last met mijn voorremmen van mijn hdtje. zijn wel honda cbx klauwen maar willen ook niet
meer zoals het moest zijn . al olie ververst en ontlucht maar hij kan met moeite druk opbouwen misschien toch eens een revisiekitje ? of eens investeren in andere remklauwen?
moe nie lekker zijn, maar wel veel.

Plaats reactie