Achterrem overleden
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Achterrem overleden
Afgelopen zaterdag, op weg naar Mania, viel plotseling de remdruk op de achterrem van de Goldwing met zijspan weg.
Vloeistofniveau stond vrij laag dus eerste gok was een luchtbel in de leiding. Na bijvullen van de vloeistof nog steeds geen drukopbouw, ook niet na 20 keer pompen.
Dan maar proberen via de remklauw de vloeistof er door te zuigen. Met heel veel moeite drie keer het reservoir bijna leeggzogen, maar nog steeds geen druk.
Dan de rempomp er maar af. Helaas, de wartel waarmee de remleiding aan de pomp zit, is één grote bonk roest. Die wil niet los, niet midden onder je zijspancombi waar je nét met een steeksleutel bij kunt.
Gedver, nou moet de hele remleiding er ook onderuit. Nou ja, dan maar meteen vervangen door een staalflex leiding.
Voorlopig even niet driewieleren dus
Vloeistofniveau stond vrij laag dus eerste gok was een luchtbel in de leiding. Na bijvullen van de vloeistof nog steeds geen drukopbouw, ook niet na 20 keer pompen.
Dan maar proberen via de remklauw de vloeistof er door te zuigen. Met heel veel moeite drie keer het reservoir bijna leeggzogen, maar nog steeds geen druk.
Dan de rempomp er maar af. Helaas, de wartel waarmee de remleiding aan de pomp zit, is één grote bonk roest. Die wil niet los, niet midden onder je zijspancombi waar je nét met een steeksleutel bij kunt.
Gedver, nou moet de hele remleiding er ook onderuit. Nou ja, dan maar meteen vervangen door een staalflex leiding.
Voorlopig even niet driewieleren dus
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
BZB was erg vet. Wat ik er van gezien heb dan want ik ben halverwege vertrokken vanwege een stevig doorzettende buikgriep. Was ook al tegen beter weten in er naar toe gegaan.mania schreef:hoe was het bij BZB, en doet je rem het weer?
De rem staat nog te wachten op een nieuwe remleiding (meteen maar teflon/rvs) en rempomp (vehikel).
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Remleiding en oude rempomp zijn er uiteindelijk onderuit. Gebroederlijk samen want de wartels willen echt niet meer los, na vastroesten sinds 1979.
Het hele spul dus maar in stukken gesneden om het te kunnen demonteren.
Ook nog tot de ontdekking gekomen dat mijn krikje niet zo blij was met het hele gewicht van de driewieler. Altijd leuk om zo'n ding langzaam te zien buigen terwijl je je achteras er net uit hebt gehaald en de achterveren loshangen.
Het hele spul dus maar in stukken gesneden om het te kunnen demonteren.
Ook nog tot de ontdekking gekomen dat mijn krikje niet zo blij was met het hele gewicht van de driewieler. Altijd leuk om zo'n ding langzaam te zien buigen terwijl je je achteras er net uit hebt gehaald en de achterveren loshangen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
he teveetjeTeevee schreef: Ook nog tot de ontdekking gekomen dat mijn krikje niet zo blij was met het hele gewicht van de driewieler. Altijd leuk om zo'n ding langzaam te zien buigen terwijl je je achteras er net uit hebt gehaald en de achterveren loshangen.
je weet toch niet op een krik vertrouwen, altijd na het opkriikken op bokken zetten.
Doe ik ook ALTIJD
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
Jaaa dat weet ik wel, maar helemaal opgekrikt kunnen de schokbrekers los, maar de achteras niet (want die zit dan achter de uitlaat) dus dan laat je hem weer even zakken en bij montage van het spul ga je weer even op en neer.stitch schreef: je weet toch niet op een krik vertrouwen, altijd na het opkriikken op bokken zetten.
Dat leek me heel handig
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4422
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Lijkt me ook handig, maar dan heb je wel extra ogen nodig om je krik in de gaten te houden! Ben blij dat ik m'n fiets gewoon op de middenbok kan zetten.Teevee schreef:Jaaa dat weet ik wel, maar helemaal opgekrikt kunnen de schokbrekers los, maar de achteras niet (want die zit dan achter de uitlaat) dus dan laat je hem weer even zakken en bij montage van het spul ga je weer even op en neer.stitch schreef: je weet toch niet op een krik vertrouwen, altijd na het opkriikken op bokken zetten.
Dat leek me heel handig
Maarre...zitten de nieuwe onderdelen er inmiddels ook op...of heb je nog een krik op voorraad?
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
Zooo, problemen met de krik zijn opgelost. Kuil in het wegdek opgezocht, dan heb ik net dat beetje extra gronspeling om de krik in lengterichting onder de motor te zetten.
Tis er zo eentje: en die kunnen er slecht tegen als je er van opzij tegen duwt, onder belasting. Als de motor dan een klein stukje wegrolt omdat je aan de achteras-moer zit te sjorren klappen ze zomaar dubbel.
Maar de boel kan nu stabiel van de voetjes van de vloer en met een nieuwe remleiding en goede 2e handse rempomp remt hij weer uitstekend.
Tis er zo eentje: en die kunnen er slecht tegen als je er van opzij tegen duwt, onder belasting. Als de motor dan een klein stukje wegrolt omdat je aan de achteras-moer zit te sjorren klappen ze zomaar dubbel.
Maar de boel kan nu stabiel van de voetjes van de vloer en met een nieuwe remleiding en goede 2e handse rempomp remt hij weer uitstekend.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Even een klein vervolg op de remperikelen van m'n driewieler.
De rempomp van vehikel heeft een dik half jaar gewerkt. Toen begonnen met lekken en was het weer uit met de pret.
Niet getreurd, via marktplaats een andere gevonden, voor heel wat minder dan een revisieset, dus die eronder geklust.
Die heeft een paar weken goed zijn werk gedaan en toen ging de motor in winterslaap.
Uit winterslaap, zo'n twee maanden geleden... achterrem dood. Pedaal helemaal onderin zonder reactie.
Keertje vloeistof vervangen en ontlucht, geen resultaat.
Vorige week stond hij toch bij GL Parts and Bikes voor nieuwe distributieriemen dus meteen maar naar de rem laten kijken.
Rempomp schoongemaakt en ontlucht, hij doet het weer.
De eerste 100 km wel ja nu weer niet meer.
GL P&B gebeld, "Dat kan niet, die dingen doen het of niet, niet eerst wel en dan niet".
"Jaaa dat weet ik ook, maar toch...".
Anywayzz, zaterdag weer terug, dan gaat er een gereviseerde pomp onder en zijn we hopelijk voor lange tijd verlost van deze flauwekul.
De rempomp van vehikel heeft een dik half jaar gewerkt. Toen begonnen met lekken en was het weer uit met de pret.
Niet getreurd, via marktplaats een andere gevonden, voor heel wat minder dan een revisieset, dus die eronder geklust.
Die heeft een paar weken goed zijn werk gedaan en toen ging de motor in winterslaap.
Uit winterslaap, zo'n twee maanden geleden... achterrem dood. Pedaal helemaal onderin zonder reactie.
Keertje vloeistof vervangen en ontlucht, geen resultaat.
Vorige week stond hij toch bij GL Parts and Bikes voor nieuwe distributieriemen dus meteen maar naar de rem laten kijken.
Rempomp schoongemaakt en ontlucht, hij doet het weer.
De eerste 100 km wel ja nu weer niet meer.
GL P&B gebeld, "Dat kan niet, die dingen doen het of niet, niet eerst wel en dan niet".
"Jaaa dat weet ik ook, maar toch...".
Anywayzz, zaterdag weer terug, dan gaat er een gereviseerde pomp onder en zijn we hopelijk voor lange tijd verlost van deze flauwekul.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 582
- Lid geworden op: do sep 06, 2007 12:28 pm
- Locatie: land van waas
- Contacteer:
Ja remmen kunnen soms heel vervelend doen. heb nu ook last met mijn voorremmen van mijn hdtje. zijn wel honda cbx klauwen maar willen ook niet
meer zoals het moest zijn . al olie ververst en ontlucht maar hij kan met moeite druk opbouwen misschien toch eens een revisiekitje ? of eens investeren in andere remklauwen?
meer zoals het moest zijn . al olie ververst en ontlucht maar hij kan met moeite druk opbouwen misschien toch eens een revisiekitje ? of eens investeren in andere remklauwen?
moe nie lekker zijn, maar wel veel.