Pagina 3 van 5

Is dat he'm

Geplaatst: wo nov 10, 2010 12:32 am
door Suzuki
Foto van het net ?

Of de werkelijkheid ?

Groet, Suzuki

P.S. nog plannen met de GN ?

Geplaatst: wo nov 10, 2010 8:01 pm
door redman
Nee,deze is van het net.De mijne is een schuurvondst die wel loopt maar cosmetisch niet mooi is.Foto's misschien van t weekend.
Rijdt echter lekker.
En de GN moet voorlopig zowieso nog aan het werk.
Als de GS technisch ok is zie ik nog wat er gaat gebeuren want ik begin ruimtegebrek te krijgen.
Gr Redman

Geplaatst: vr nov 12, 2010 7:31 pm
door redman
Plaatje van de Suzuki
Gr Redman

Geplaatst: vr nov 12, 2010 7:36 pm
door magna
lleuk masjientje ;D

Geplaatst: vr nov 12, 2010 8:14 pm
door redman
Ja,rijdt lekker,Jama uitlaten met een heerlijke sound :D
Nieuwe ketting en tandwielen,remblokken ,bougie's en zo.
Moeten alleen nodig andere bandjes op,en dan rijden maar.
En een natuurlijk roestige ratlook.
Gr Redman

Geplaatst: za nov 13, 2010 7:53 pm
door redman
Waar de toerentellerkabel aan het blok hoort te zitten mis ik een houder waar de kabel in hoort te zitten.
Nu sijpelt er olie uit en er steekt een draaiende stift uit.
Afbeelding
Het stiftje zie je net voor het voorste ronde nokkenasdekseltje
Heeft iemand zo'n houder,van Suzuki GS 400,425.of 450,en misschien past het van een andere GS ook wel?
Gr Redman

Geplaatst: wo nov 17, 2010 12:44 pm
door redman
Als het blokje loopt en warm is hoor ik een tikkend geluid.Het zijn niet de kleppen maar het lijkt meer op een slechte schakel in de nokkenas.Het geluid loopt nl niet synchroon met het toerental,en is weg als ik gas geef
Of zou het de spanner kunnen zijn?
Is het niet zo dat bij de GSen dat wieltje van de spanner heen en weer gaat als de motor stationair loopt?Doet de mijne iig niet.
Ik heb niet veel ervaring met de GS modellen dus wie weet raad?
Gr Redman

Geplaatst: wo nov 17, 2010 1:15 pm
door stitch
wat ik altijd eerst doe bij motoren die een paar jaar stil gestaan hebben, is alles insmeren met een mengsel van benzine en olie. Benzine/olie mengsel dringt overal tussen, benzine verdampt, olie blijft achter.
Veel onderdelen gaan dan iets makkelijker los.

En de eerste keer spoelen (flushen ) met oliekanaal reiniger.
succes gerrit

Geplaatst: wo nov 17, 2010 1:36 pm
door JPi
redman schreef:Als het blokje loopt en warm is hoor ik een tikkend geluid.Het zijn niet de kleppen maar het lijkt meer op een slechte schakel in de nokkenas.Het geluid loopt nl niet synchroon met het toerental,en is weg als ik gas geef
Of zou het de spanner kunnen zijn?
Is het niet zo dat bij de GSen dat wieltje van de spanner heen en weer gaat als de motor stationair loopt?Doet de mijne iig niet.
Ik heb niet veel ervaring met de GS modellen dus wie weet raad?
Gr Redman
Ja, dat wieltje moet verdraaien als het toerental varieert want de nokkenaskettinglengte (galgje?) verandert door de wisselende belasting.
Als de motor draait kan je met de hand eens een kwartslag aan het wieltje draaien (li-om) en dan nhoor je als het goed is het geratel toenemen.. of niet natuurlijk als de stift naar de spanner vast zit..

Geplaatst: wo nov 17, 2010 3:07 pm
door redman
Geratel neemt toe dus stift is los.
Ik draai het klepdeksel een dezer dagen wel los en check eea.
En er zit nieuwe olie op om te spoelen.
Iig bedankt voor de tips.
Wordt vervolgd.
Gr Redman

Geplaatst: vr nov 19, 2010 6:49 pm
door redman
Spanner schoongemaakt en volgens mij is het tikken over.
Op uitgaand asje van de toerenteller een rubber dopje geknutseld en olielekken is bijna over,en dus acceptabel.
Ziet er weer ok uit.
Gr Redman

Geplaatst: vr dec 03, 2010 7:17 pm
door redman
GN weer lek onder het blok.
Misschien is plaat onder zeef krom?
Morgen maar ff kijken.
Gr Redman.

Geplaatst: za dec 04, 2010 3:30 pm
door redman
Olielek werd veroorzaakt doordat ik de olieaftapplug te vast aangedraaid had,en daardoor het pakkingringetje stukgedraaid had. :oops:
Gelukkig geen gebarsten of kromgedraaid alu......
En ff lekker geragd in de sneeuw met beide Suzuki's
Gr Redman

Geplaatst: di dec 07, 2010 6:27 pm
door redman
Wegens ruimteconflictje met eigenaar sleutelhal,moet ik een motor wegdoen.
Dus helaas is de GN te koop.
Een van de twee moet weg.
Loopt prima, moet een nieuwe voorband.Rest is ok.
Gr Redman

Geplaatst: di dec 07, 2010 10:37 pm
door 2strokerob
Wat vraag je ervoor Gerrit en wat is het bouwjaar van de GN?
MZllsss,Rob.