Zelf tank lassen

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » za mar 03, 2007 11:24 pm

floris schreef:Vandaag de eerste zaag/slijp/las/vloek/tier/scheld sessie gedaan (totdat het gas op ging van het las apparaat :cry: )
Het wordt inderdaad een tanje in de stijl van Krugger etc. (maar dan amateuristisch :wink: ) Wordt een dubbele tank, tussen de framebuis en vlak boven/om het cilindertje. Het plaatmateriaal is al op maat geslepen en al met laspuntjes in elkaar gezet. Er komt een klein kraantje onder van een of ander industrieel apparaat. Uiteraard een koperen leidingkje in een spiraal. Tankdoppen weet ik nog niet ,waarschijnlijk maken (draaien) we die zelf. Deze week gaan we de zooi aflassen. Daarna spuiten, en nog een ander kapje (accu kast) mooi spuiten. Wat beschadigingen netjes bijwerken. Handschakeling in orde maken (mooie pook!). Wat exhaust wrap om de pijp. Misschien nog racefiets-tape om het stuur (rara waar kan je dat spul tegenwoordig nog kopen???) Dan is het ding klaar! Hoop over een week of drie en misschien nog op tijd voor de Rogues show : :D
Er komt toch geen BLING de mooie Rataplan-stand verpesten hè :?
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » zo mar 04, 2007 8:14 am

magnamaniac schreef:
floris schreef:Vandaag de eerste zaag/slijp/las/vloek/tier/scheld sessie gedaan (totdat het gas op ging van het las apparaat :cry: )
Het wordt inderdaad een tanje in de stijl van Krugger etc. (maar dan amateuristisch :wink: ) Wordt een dubbele tank, tussen de framebuis en vlak boven/om het cilindertje. Het plaatmateriaal is al op maat geslepen en al met laspuntjes in elkaar gezet. Er komt een klein kraantje onder van een of ander industrieel apparaat. Uiteraard een koperen leidingkje in een spiraal. Tankdoppen weet ik nog niet ,waarschijnlijk maken (draaien) we die zelf. Deze week gaan we de zooi aflassen. Daarna spuiten, en nog een ander kapje (accu kast) mooi spuiten. Wat beschadigingen netjes bijwerken. Handschakeling in orde maken (mooie pook!). Wat exhaust wrap om de pijp. Misschien nog racefiets-tape om het stuur (rara waar kan je dat spul tegenwoordig nog kopen???) Dan is het ding klaar! Hoop over een week of drie en misschien nog op tijd voor de Rogues show : :D
Er komt toch geen BLING de mooie Rataplan-stand verpesten hè :?
Natuurlijk niet, hij zet hem gewoon op de show :twisted:
als ie met dat ding in de buurt kom spritzen we hem matzwart :twisted: :twisted: :twisted:
gespannfahrer

cooperboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 50
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 8:24 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door cooperboy » zo mar 04, 2007 1:48 pm

Dat ouderwetse tape is inderdaad erg moeilijk te krijgen bij een fietsenmaker. Ik ben er ook naar op zoek geweest.
Ze hebben wel dat nieuwe spul, maar dat is stukken dikker.

Ben overigens erg benieuwd naar de MZ.

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » zo mar 04, 2007 5:00 pm

Je zou ook eens bij een sportwinkel kinnen kijken voor canvas-tape waarmee ze b.v. handvaten van tennisrakets enzo repareren/intapen. Hebben ze volgens mij ook nog in allerlei leuke kleurtjes ( :-* ) en dus misschien ook wel in zwart. Is dus niet helemaal wat je bedoelt, maar het spul lijkt er wel op.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » zo mar 04, 2007 5:29 pm

voodoo schreef:
floris schreef: Misschien nog racefiets-tape om het stuur (rara waar kan je dat spul tegenwoordig nog kopen???)
had het ff een weekje eerder gezegd, ik heb eens van kaiman 2 rolletjes gehad. en nu heb ik er van de week mijn tekenmap mee gerepareerd.
dat was van dat zwarte stoffen plak spul
't zal allemaal wel.........

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » zo mar 04, 2007 10:04 pm

Ik loop de fietsenwinkels wel af, wie weet toveren ze nog een rolletje onder 't stof weg :wink:

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » ma mar 05, 2007 7:15 am

Ga naar www.roseversand.de
Klik op technik,lenker und zubehör,dan bikerobbon.Volgens mij is het dat wat je zoekt.
Ze versturen per post maar Bocholt is ook niet zo ver van Arnhem toch.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » ma mar 05, 2007 7:17 am

redman schreef:Ga naar www.roseversand.de
Klik op technik,lenker und zubehör,dan bikerobbon.Volgens mij is het dat wat je zoekt.
Ze versturen per post maar Bocholt is ook niet zo ver van Arnhem toch.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Gr Redman
Dat is 'm niet, ik zoek van dat zwarte tape, van dat stof. Zit ook om de Irondead.

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » ma mar 05, 2007 6:07 pm

floris schreef:
redman schreef:Ga naar www.roseversand.de
Klik op technik,lenker und zubehör,dan bikerobbon.Volgens mij is het dat wat je zoekt.
Ze versturen per post maar Bocholt is ook niet zo ver van Arnhem toch.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Gr Redman
Dat is 'm niet, ik zoek van dat zwarte tape, van dat stof. Zit ook om de Irondead.
Zoals je met de verhuizing hebt gezien heb ik aardig wat spullentjes, en weet je wat er in de onderste la van mijn gereedschapswagen lag ????????????????????





een rollentje van dat old scool racefietsen tape, en het plakt ook nog :twisted:
hebbe ?????????????????????????????????????????????????????????
gespannfahrer

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » ma mar 05, 2007 7:16 pm

Redpigeon schreef:
floris schreef:
redman schreef:Ga naar www.roseversand.de
Klik op technik,lenker und zubehör,dan bikerobbon.Volgens mij is het dat wat je zoekt.
Ze versturen per post maar Bocholt is ook niet zo ver van Arnhem toch.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Gr Redman
Dat is 'm niet, ik zoek van dat zwarte tape, van dat stof. Zit ook om de Irondead.
Zoals je met de verhuizing hebt gezien heb ik aardig wat spullentjes, en weet je wat er in de onderste la van mijn gereedschapswagen lag ????????????????????





een rollentje van dat old scool racefietsen tape, en het plakt ook nog :twisted:
hebbe ?????????????????????????????????????????????????????????
is verhuizen toch ergens goed voor :D
't zal allemaal wel.........

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » ma mar 05, 2007 8:40 pm

mania schreef:
Redpigeon schreef:
floris schreef: Dat is 'm niet, ik zoek van dat zwarte tape, van dat stof. Zit ook om de Irondead.
Zoals je met de verhuizing hebt gezien heb ik aardig wat spullentjes, en weet je wat er in de onderste la van mijn gereedschapswagen lag ????????????????????





een rollentje van dat old scool racefietsen tape, en het plakt ook nog :twisted:
hebbe ?????????????????????????????????????????????????????????
is verhuizen toch ergens goed voor :D
Klopt, want ze hadden lekkere broodjes en soep :twisted:

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » ma mar 05, 2007 11:10 pm

Een tankhelft is al praktisch klaar. Het ding is helemaal waterdicht, maar gezien benzine 'dunner' is dan water, schijnt het toch goed te zijn om er van dat spul in te doen om de tank af te dichten.

Wie-O-wie weet hoe dit spul heet en waar dit te koop is? Heeft de plaatselijke motorzaak dit ook liggen? :?:

Mars
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 330
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 10:25 am
Locatie: Bocholtz

Bericht door Mars » di mar 06, 2007 5:12 am

ik ben geslaagd voor dat goedje bij Hans v Wijk in Zoetermeer.
Denk dat iedere beetje motorzaak die zooi wel heeft liggen of er aan kan komen.
Het is alleen niet goedkoop en heet tankcure
pakketje bestaat uit een tank cleaner,en 2 componente zooi om erna in te kieperen

Gr Mars
Greetz ut Limbabwe

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » di mar 06, 2007 7:48 am

Mars schreef:ik ben geslaagd voor dat goedje bij Hans v Wijk in Zoetermeer.
Denk dat iedere beetje motorzaak die zooi wel heeft liggen of er aan kan komen.
Het is alleen niet goedkoop en heet tankcure
pakketje bestaat uit een tank cleaner,en 2 componente zooi om erna in te kieperen

Gr Mars
Bedankt voor de info!

Ik neem aan dat de kraantjes er eerst af moeten, daarna de gaten dichtstoppen? Daarna het spul er in en een paar keer ronddraaien?

cooperboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 50
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 8:24 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door cooperboy » di mar 06, 2007 8:31 am

Yep, is inderdaad verstandig de kraantjes er af te halen en de gaten te stoppen.
Ik had het ooit ook gebruikt en de zeefjes zaten dicht. :twisted:

Oja, gebruik het niet in huis.
Het meurt nogal een tijdje na.

Plaats reactie