Pagina 1 van 1

vacuumtrouble

Geplaatst: vr okt 08, 2010 11:51 am
door jboy
hey mensen, ik loop een beetje te klootviolen met mijn vacuumaansluitingen op mijn motor :roll: .

kwou eerst dopjes halen maar die hadden ze niet bij roukema,
nu een slangetje aan een kant dicht gemaakt, maja dat slangetje kan niet tegen de hitte en zet langzaam uit.

kheb wel eens gezien dat iemand er gewoon een slangetje van het ene spruitstuk naar de andere aansluit, maar is dit dan een speciaal slangetje die tegen hitte kan of is het gewoon een benzineslangetje?

Geplaatst: vr okt 08, 2010 12:23 pm
door JPi
i.p. is benzine slang heel goed bestand tegen warmte c.q. hitte tot zo'n 90 grd C. De zwarte is vaak hittebestendiger. Dit soort slang kan je makkelijk ergens van een sloop halen.
Een slangenklem doet ook wonderen...

Geplaatst: vr okt 08, 2010 1:42 pm
door jboy
kijk daar heb ik wat aan :) maar maakt t ook uit of ik de spruitstukken met elkaar verbind of moet het appart? :)

Geplaatst: vr okt 08, 2010 2:08 pm
door magna
Kun je de vacuumpijpjes er niet gewoon uit draaien en er boutjes voor in de plaats doen?

Geplaatst: vr okt 08, 2010 2:18 pm
door JPi
jboy schreef:kijk daar heb ik wat aan :) maar maakt t ook uit of ik de spruitstukken met elkaar verbind of moet het appart? :)
Doe maar apart anders mss drukverstoring in het inlaattraject. De yamaha seca (YICS) heeft dat standaard maar dat is uitgekiend en intern weggewerkt.

Een andere oplossing is, ja idd, siliconenkit. Hittebestendig tot 280 grd C.

Geplaatst: vr okt 08, 2010 7:38 pm
door jboy
ja dacht ik ook aan, daarom had ik dat nog niet gedaan die ene slang,

khad wel al een kort slangetje met daarin een boutje gedaan met siliconenkit, anders probeer ik dat nog een keer maar dan met een beter slangetje :wink:

het eruit draaien van die pijpjes zal ik ook eens checken,

thanks 8)

Geplaatst: do okt 14, 2010 5:21 pm
door jboy
nou ik heb zelfgemaakte dopjes gebruikt maar daar ligt het probleem niet, de rechter cilinder bleef arm, toen heb ik het spruitstuk aan beide kanten met vloeibare pakking tot 650 graden ingesmeerd en weer in elkaar gezet, dus die moet wel dicht zijn. :wink:

toen dacht ik van, hij kan ook te weinig benzine krijgen door het benzinefilter, nieuwe slang gehaalt en eropgezet zonder filter.

kheb nu niet meer gehad dat hij af en toe vanzelf gas terugneemt of dat hij schokt, maja, dit kan ik niet echt goed beoordelen omdat me achterwiel lager sinds een dag of 2 speling krijgt, dus dat moet ik maar ff gaan vervangen, de kleur van me bougies zijn nu bruin,

ik heb een tijd geleden een topic gestart over de bougiekleur,
op internet had ik toen gevonden dat bruin juist nog armer is dan wit met de benzine van tegenwoordig, maja, hij klinkt goed, rijd goed, en ik rij al een tijd met deze sproeiers, hoe zit het met jullie bougie kleur? 8)

Geplaatst: do okt 14, 2010 6:15 pm
door JPi
lichtbruin/wit hier

Geplaatst: vr okt 15, 2010 3:08 pm
door redman
zwart :D
Gr Redman

Geplaatst: vr okt 15, 2010 6:41 pm
door voodoo
matzwart!

Geplaatst: zo okt 17, 2010 5:09 pm
door jboy
:lol: