Pagina 2 van 2

Geplaatst: di okt 12, 2010 12:36 pm
door Dyrck
Gewoon de goedkoopste halfsynth. van Louis.
In de motor of auto, maakt geen zak uit.
Auto loopt al 30.000 km. prima op zelfde goedkope spul.

Geplaatst: di okt 12, 2010 1:28 pm
door stitch
nou ik pleur er gewoon in wat ik staan heb en we zien wel wat er gebeurd.

If you obeye all the rules you mis al the fun.

Geplaatst: di okt 12, 2010 3:14 pm
door Teevee
Sinds de XJ900 weg is heb ik geen oliezuipers meer. De XJ heeft gelopen op alles wat voorhanden was.
Vooral Action 10W40 maar ook 5W40 van de Texaco (onder weg zonder olie) en zelfs Shell Helix Diesel. Alles naar keuze gemixt.
Heeft hij toch 267.000 km volgehouden.

Geplaatst: di okt 12, 2010 7:02 pm
door magna
Het probleem met zo'n ouwetje, als deze altijd op mineraal heeft gelopen is dat er een berg zooi los gaat komen als je volsyntheet gaat gebruiken. Dat is het enige. heeft er half-synt ingezeten, no problemo dan.

Geplaatst: di okt 12, 2010 7:32 pm
door stitch
morgen een can Action, blus blikje Oilflush om de boel te reinigen.
Vanavond nl wat olie erin,maar komt niks voor het peilglas.
spul tikkert ook meer dan voor demontage. dus misschien toch ergens oliekanaal dicht.
misschien kleplichtsysteem, deze had ik voordien nooit gebruikt.
Een anders :::: ride till the ride ends. :) :) :) :)
stitch

Geplaatst: di okt 12, 2010 7:51 pm
door magna
stitch schreef:morgen een can Action, blus blikje Oilflush om de boel te reinigen.
Vanavond nl wat olie erin,maar komt niks voor het peilglas.
spul tikkert ook meer dan voor demontage. dus misschien toch ergens oliekanaal dicht.
misschien kleplichtsysteem, deze had ik voordien nooit gebruikt.
Een anders :::: ride till the ride ends. :) :) :) :)
stitch
Ik zal Hertog-Jan alvast inlichten :twisted:

Geplaatst: di okt 12, 2010 9:08 pm
door stitch
magna schreef:
stitch schreef:morgen een can Action, blus blikje Oilflush om de boel te reinigen.
Vanavond nl wat olie erin,maar komt niks voor het peilglas.
spul tikkert ook meer dan voor demontage. dus misschien toch ergens oliekanaal dicht.
misschien kleplichtsysteem, deze had ik voordien nooit gebruikt.
Een anders :::: ride till the ride ends. :) :) :) :)
stitch
Ik zal Hertog-Jan alvast inlichten :twisted:
hoeft nie3t meer, heb zelf zijn telefoonnummer. :evil: :evil: :evil:

Geplaatst: wo okt 13, 2010 5:08 pm
door redman
Sommige motoren zijn wat gevoeliger dan andere.
De GN lust alles en veel :D net als vroeger de Kawa,maar de Yamaha weer niet want die schakelde voor geen meter meer.
Gr Redman

Geplaatst: wo okt 13, 2010 7:11 pm
door stitch
zo, vandaag olie eruit, oliefilter in benzine schoongemaakt/geblazen.
Can Action olie gehaald en flesje oil flush gehaald.oude/schone oliefilter er weerin
Blok hiermee gevuld en 10 minuten laten draaien op 1500 toeren.

Na minuut of 5 moest ik toerental terug draaien en na 7 minuten weer .

Olie afgetapt, filter eruit. Verse olie erin. Ritje naar Kommerparts in Garderen, hier oliefilter en nieuw bougietje gehaald. Thuis motor plat op links nieuw oliefilter erin. boegietje verwisseld.

Starten en toerental stationait weer verder terug moeten draaien. Blok lkan zelfs 500 toeren .
Tikken ::: nokkenaskettingspanner gedemonteerd , gereinigd en weer gemonteerd. Tikken weg. :D :D :D :D :D

Ok starten gaat beter, begin motor te leren kennen. :P :P :P

greets stitch

Geplaatst: ma nov 01, 2010 11:01 am
door voodoo
Nog meer olie wetenswaardigheden, geschreven door een meneer die zijn leven lang in de olie heeft gewerkt.

Citaatje: "As most of the motorcycle specific oils on the market are simply relabelled car oil, I'm not bothered about this"

http://www.realclassic.co.uk/techfiles/oil030319.html