carburateurs bevroren

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Teevee, Woody

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

carburateurs bevroren

Bericht door rADt » vr dec 10, 2010 9:22 pm

Mijn Suzuki GSX loopt de laatste tijd waardeloos.
Boven de 4000 toeren zoemt hij gelukkig, maar eronder is het een drame. Stotteren en bokken. Bij een file of bij stoplichten valt de motor uit.
Blijkt (zieden ze bij de garage) dat de carburateurs, onder de 10 graden, moeite hebben en deels "bevriezen". Voor een zomerrijder natuurlijk geen probleem, maar wel als je mijn pekelmotor bent.

En wat blijkt; Net voor de carburateur van de GSX1200 is geen verwarmingsset leverbaar. Dat was het antwoord bij mijn garage. Punt.

Ik denk dan al snel aan carburateurs waar wel een verwarmingsset voor leverbaar is. En het blok is gewoon afgeleid van de oudere GSX1100R en de Bandit 1200.

Nu is eigenlijk de vraag; Zijn de carburateurs gewoon over te zetten?

Via google kwam ik wel deze informatie tegen op het motorforum:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/6535685
Radt, Ratter, Ratst.

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4900
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » vr dec 10, 2010 10:35 pm

Zou een stoelverwarming van de Action om te bouwen zijn tot carburateurverwarming?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7061
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » vr dec 10, 2010 11:04 pm

Teevee schreef:Zou een stoelverwarming van de Action om te bouwen zijn tot carburateurverwarming?
vast wel.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3346
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » vr dec 10, 2010 11:46 pm

Zou het aan Suzuki liggen? Maatje Dennis heeft ook problemen gehad met zijn RF600...we hadden toen het idee om flexibele aluminium luchtpijp te gebruiken..gemonteerd vanaf de uitlaatbochten en dan over of naast de cilinders richting carbs te leiden en misschien ook verder richting luchtfilter of de aanzuiging ervan..misschien is het een idee..
Succes,MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » za dec 11, 2010 7:39 am

Ik heb weleens gehoord dat men een H4 lamp in het luchtfilter monteerde die de lucht dan net genoeg voor zou verwarmen om bevriezen te voorkomen.
Maar ik heb het zelf nooit geprobeerd.
Je zou ook de buitenzijde van het carb.blok met een alu plaat oid af kunnen dichten zodat de lucht van de cylinders langs de carbs. gedwongen wordt.
Dat deed ik bij de gSX 400 op aanraden van meen ik Thunderflip.
Dat werkte wel.
Succes.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » za dec 11, 2010 12:52 pm

Weet iemand toevallig of carburateurs van bijvoorbeeld een GSX1100R (waar dus wel een verwarmingskit voor leverbaar is) gemakkelijk over te zetten zijn naar een GSX1200?


Voorlopig heb ik mijn oude trouwe Moto Guzzi maar weer van stal gehaald.
Radt, Ratter, Ratst.

Gebruikersavatar
de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1589
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
Contacteer:

Bericht door de vlieger » za dec 11, 2010 1:41 pm

Kijk eens op old skool suzuki, als die het niet weten... :roll: http://oldskoolsuzuki.info/ maar moeilijk kan da nie zijn... :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5098
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » za dec 11, 2010 2:16 pm

redman schreef:Ik heb weleens gehoord dat men een H4 lamp in het luchtfilter monteerde die de lucht dan net genoeg voor zou verwarmen om bevriezen te voorkomen. Gr Redman
Deze 'truuk' werkt. De lucht in het luchtfilter wordt verwarmt door de lamp en voorkomt zo het bevriezen van de carb's. Lampen met een gloeidraad hebben een hogere warmte- dan lichtopbrengst.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Vleer
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » za dec 11, 2010 4:27 pm

nu nog een truc om je bevroren carbs te ontdooien als je wil starten na een ijkoud nachtje!

vleer heeft wel eens met een fohn bij z'n motor gestaan :roll:
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1589
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
Contacteer:

Bericht door de vlieger » ma dec 13, 2010 8:02 pm

Vleer schreef:nu nog een truc om je bevroren carbs te ontdooien als je wil starten na een ijkoud nachtje!

vleer heeft wel eens met een fohn bij z'n motor gestaan :roll:
Aansteker en deo..... of nog beter: Remreiniger...!!!! :twisted:
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4900
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » ma dec 13, 2010 11:58 pm

Vleer schreef:nu nog een truc om je bevroren carbs te ontdooien als je wil starten na een ijkoud nachtje!

vleer heeft wel eens met een fohn bij z'n motor gestaan :roll:
Warm water?
Ik heb bijna al mijn rijlessen in de winter gedaan, standaard met een thermosfles warm water in de volgauto.
Onze Honda 250 Rebelletjes waren er nogal gevoelig voor.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

de wiets
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 599
Lid geworden op: di dec 26, 2006 1:07 pm

Bericht door de wiets » di dec 14, 2010 12:22 pm

ik heb dit probleem ook eens gehad , niet onder het rijden maar wel met het starten , ik heb toen een iso jas om mijn blok gedaan , en toen starte hij wel :lol:

kun je geen pijpje via je uitlaat richting je inlaat van je cab doen
dan krijgt hij iets meer warmte , ik bedoel geen uitlaatgassen maar iets van een blikje of pijpje richting je luchtinlaat

en ander gewoon in de zomer gaan rijden :lol: :lol:

bikkel 8)

mazzel : de wiets :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3908
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » di dec 14, 2010 12:28 pm

'k Heb ooit wel eens een benzineleiding via een koperen pijpje tussen de koelribben door laten lopen, om de benzine voor te verwarmen en zodoende bevriezing te voorkomen.
Was geen succes overigens. Na een paar minuten stilstaan voor het stoplicht begon de benzine te koken..... :?
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5540
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di dec 14, 2010 12:29 pm

tja vapourlock is niet zo handig :P

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di dec 14, 2010 1:04 pm

Dyrck schreef:'k Heb ooit wel eens een benzineleiding via een koperen pijpje tussen de koelribben door laten lopen, om de benzine voor te verwarmen en zodoende bevriezing te voorkomen.
Was geen succes overigens. Na een paar minuten stilstaan voor het stoplicht begon de benzine te koken..... :?
fluitje er op zetten?
camperproleet

Plaats reactie