Pagina 1 van 2

carburateurs bevroren

Geplaatst: vr dec 10, 2010 9:22 pm
door rADt
Mijn Suzuki GSX loopt de laatste tijd waardeloos.
Boven de 4000 toeren zoemt hij gelukkig, maar eronder is het een drame. Stotteren en bokken. Bij een file of bij stoplichten valt de motor uit.
Blijkt (zieden ze bij de garage) dat de carburateurs, onder de 10 graden, moeite hebben en deels "bevriezen". Voor een zomerrijder natuurlijk geen probleem, maar wel als je mijn pekelmotor bent.

En wat blijkt; Net voor de carburateur van de GSX1200 is geen verwarmingsset leverbaar. Dat was het antwoord bij mijn garage. Punt.

Ik denk dan al snel aan carburateurs waar wel een verwarmingsset voor leverbaar is. En het blok is gewoon afgeleid van de oudere GSX1100R en de Bandit 1200.

Nu is eigenlijk de vraag; Zijn de carburateurs gewoon over te zetten?

Via google kwam ik wel deze informatie tegen op het motorforum:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/6535685

Geplaatst: vr dec 10, 2010 10:35 pm
door Teevee
Zou een stoelverwarming van de Action om te bouwen zijn tot carburateurverwarming?

Geplaatst: vr dec 10, 2010 11:04 pm
door magna
Teevee schreef:Zou een stoelverwarming van de Action om te bouwen zijn tot carburateurverwarming?
vast wel.

Geplaatst: vr dec 10, 2010 11:46 pm
door 2strokerob
Zou het aan Suzuki liggen? Maatje Dennis heeft ook problemen gehad met zijn RF600...we hadden toen het idee om flexibele aluminium luchtpijp te gebruiken..gemonteerd vanaf de uitlaatbochten en dan over of naast de cilinders richting carbs te leiden en misschien ook verder richting luchtfilter of de aanzuiging ervan..misschien is het een idee..
Succes,MZlllss,Rob.

Geplaatst: za dec 11, 2010 7:39 am
door redman
Ik heb weleens gehoord dat men een H4 lamp in het luchtfilter monteerde die de lucht dan net genoeg voor zou verwarmen om bevriezen te voorkomen.
Maar ik heb het zelf nooit geprobeerd.
Je zou ook de buitenzijde van het carb.blok met een alu plaat oid af kunnen dichten zodat de lucht van de cylinders langs de carbs. gedwongen wordt.
Dat deed ik bij de gSX 400 op aanraden van meen ik Thunderflip.
Dat werkte wel.
Succes.
Gr Redman

Geplaatst: za dec 11, 2010 12:52 pm
door rADt
Weet iemand toevallig of carburateurs van bijvoorbeeld een GSX1100R (waar dus wel een verwarmingskit voor leverbaar is) gemakkelijk over te zetten zijn naar een GSX1200?


Voorlopig heb ik mijn oude trouwe Moto Guzzi maar weer van stal gehaald.

Geplaatst: za dec 11, 2010 1:41 pm
door de vlieger
Kijk eens op old skool suzuki, als die het niet weten... :roll: http://oldskoolsuzuki.info/ maar moeilijk kan da nie zijn... :wink:

Geplaatst: za dec 11, 2010 2:16 pm
door Woody
redman schreef:Ik heb weleens gehoord dat men een H4 lamp in het luchtfilter monteerde die de lucht dan net genoeg voor zou verwarmen om bevriezen te voorkomen. Gr Redman
Deze 'truuk' werkt. De lucht in het luchtfilter wordt verwarmt door de lamp en voorkomt zo het bevriezen van de carb's. Lampen met een gloeidraad hebben een hogere warmte- dan lichtopbrengst.

Geplaatst: za dec 11, 2010 4:27 pm
door Vleer
nu nog een truc om je bevroren carbs te ontdooien als je wil starten na een ijkoud nachtje!

vleer heeft wel eens met een fohn bij z'n motor gestaan :roll:

Geplaatst: ma dec 13, 2010 8:02 pm
door de vlieger
Vleer schreef:nu nog een truc om je bevroren carbs te ontdooien als je wil starten na een ijkoud nachtje!

vleer heeft wel eens met een fohn bij z'n motor gestaan :roll:
Aansteker en deo..... of nog beter: Remreiniger...!!!! :twisted:

Geplaatst: ma dec 13, 2010 11:58 pm
door Teevee
Vleer schreef:nu nog een truc om je bevroren carbs te ontdooien als je wil starten na een ijkoud nachtje!

vleer heeft wel eens met een fohn bij z'n motor gestaan :roll:
Warm water?
Ik heb bijna al mijn rijlessen in de winter gedaan, standaard met een thermosfles warm water in de volgauto.
Onze Honda 250 Rebelletjes waren er nogal gevoelig voor.

Geplaatst: di dec 14, 2010 12:22 pm
door de wiets
ik heb dit probleem ook eens gehad , niet onder het rijden maar wel met het starten , ik heb toen een iso jas om mijn blok gedaan , en toen starte hij wel :lol:

kun je geen pijpje via je uitlaat richting je inlaat van je cab doen
dan krijgt hij iets meer warmte , ik bedoel geen uitlaatgassen maar iets van een blikje of pijpje richting je luchtinlaat

en ander gewoon in de zomer gaan rijden :lol: :lol:

bikkel 8)

mazzel : de wiets :twisted: :twisted:

Geplaatst: di dec 14, 2010 12:28 pm
door Dyrck
'k Heb ooit wel eens een benzineleiding via een koperen pijpje tussen de koelribben door laten lopen, om de benzine voor te verwarmen en zodoende bevriezing te voorkomen.
Was geen succes overigens. Na een paar minuten stilstaan voor het stoplicht begon de benzine te koken..... :?

Geplaatst: di dec 14, 2010 12:29 pm
door JPi
tja vapourlock is niet zo handig :P

Geplaatst: di dec 14, 2010 1:04 pm
door der obergefreiter
Dyrck schreef:'k Heb ooit wel eens een benzineleiding via een koperen pijpje tussen de koelribben door laten lopen, om de benzine voor te verwarmen en zodoende bevriezing te voorkomen.
Was geen succes overigens. Na een paar minuten stilstaan voor het stoplicht begon de benzine te koken..... :?
fluitje er op zetten?