Tips, vragen, problemen etc.
Moderators: Goos, Teevee, Woody
-
Teevee
- Bestuur Rat

- Berichten: 4900
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
- Locatie: Tilburg
Bericht
door Teevee » za apr 23, 2011 9:34 am
Twee jaar terug de volledige achterbrug van de Sidewing vervangen.
Nu ziet het er naar uit dat de cardanklok de geest heeft gegeven.
Toch heb ik soms het idee dat zijspan rijden niet echt goed is voor je motor
De cardanklok lekt olie tussen het wiel en het huis van de klok dus er zal wel een keering uit liggen.
Ach, de hoeveelheden beperken zich nog tot een flinke eetlepel per dag dus ik kom er het weekend wel mee door. Op marktplaats als een andere klok gevonden dus binnenkort omwisselen en dan eens kijken of deze te repareren valt.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
Suzuki
- Rataplan Rat

- Berichten: 679
- Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm
Bericht
door Suzuki » za apr 23, 2011 11:35 pm
Waarom altijd zijspan rijden met een cardanmotor?
Cardan eigenlijk te gevoellig voor zijspan, tandwiel en ketting kan je nog aanpassen naar gewenste verhouding en kracht en als er onderweg iets gebeurd kan je altijd een setje meenemen.
Maar ja, het is in motorland een ingeburgerd feit, zijspan = cardanfiets.
Succes
-
angel
- Bezoek Rat

- Berichten: 1110
- Lid geworden op: zo jun 15, 2008 12:51 pm
- Locatie: Belguim Oost-Vlaanderen
-
Contacteer:
Bericht
door angel » zo apr 24, 2011 11:22 am
Cardan is zeker niet te gevoelig voor zijspan.
Cardan vraagt minder onderhoud dan ketting.
Vandaar dat vaak een zijspan aan en motor met cardan word gebouwd.
Ik weet uit ervaring dat men heel wat km rijd met cardan, vergeleken met ketting en tandwielen.
Think Pink
-
Teevee
- Bestuur Rat

- Berichten: 4900
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
- Locatie: Tilburg
Bericht
door Teevee » zo apr 24, 2011 11:39 am
Suzuki schreef:Waarom altijd zijspan rijden met een cardanmotor?
Succes
Omdat het zo'n pestklus is om een goldwing om te bouwen naar ketting

Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
Suzuki
- Rataplan Rat

- Berichten: 679
- Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm
Bericht
door Suzuki » zo apr 24, 2011 10:11 pm
Ik blijf controversieel Tandwiel en Ketting voor zijspan, niet de ingesleten
gangbare cardangedachte.
Teevee, ombouwen goldwing inderdaad geen optie
Wat dacht je van Kawasaki ZZR 1100 aan de zijspan te hangen, kan je ook een stuk sneller wanneer dit gewenst is.
Succes dan maar.
-
Dyrck
- Rataplan Rat

- Berichten: 3908
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
- Locatie: Op de zeebodem
Bericht
door Dyrck » ma apr 25, 2011 7:16 pm
FJ1200 !
Olive is the New Black
-
Suzuki
- Rataplan Rat

- Berichten: 679
- Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm
Bericht
door Suzuki » ma apr 25, 2011 10:43 pm
Fj 1200 zeker, zeer geschikt.
-
Teevee
- Bestuur Rat

- Berichten: 4900
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
- Locatie: Tilburg
Bericht
door Teevee » za mei 14, 2011 11:39 am
Ondanks alle adviezen toch maar bij de GL1000 gebleven.
Zojuist het achterwiel gedemonteerd, tref ik dit aan:
Op de plaats van deze mooie krater in het midden van het wiel zit normaal gesproken een kogellager.
Ik weet nu ineens waarom ik al 4 jaar lang een naaf van een GL1000 op de kast heb liggen.
Dat wordt dus weer de hele dag doorwerken om de boel voor morgen klaar te krijgen

Laatst gewijzigd door
Teevee op za mei 14, 2011 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
de vlieger
- Bezoek Rat

- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
-
Contacteer:
Bericht
door de vlieger » za mei 14, 2011 1:56 pm


Een hoop Amigo's!!!
-
Dyrck
- Rataplan Rat

- Berichten: 3908
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
- Locatie: Op de zeebodem
Bericht
door Dyrck » za mei 14, 2011 4:39 pm
Shit.
t Is da'k zo ver weg woon, anders was ik graag even komen helpen.
Kom je morgen nog naar Soesterberg, of haal je het niet?
Ik ga denk ik nog wel ff.
Olive is the New Black
-
Woody
- Bestuur Rat

- Berichten: 5098
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
- Locatie: Purremereutel
Bericht
door Woody » za mei 14, 2011 4:41 pm
Jeetje, dat is behoorlijk wat schade. En maakt van je zaterdag iets anders dan je in gedachten had....
Succes met de reparatie!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
Teevee
- Bestuur Rat

- Berichten: 4900
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
- Locatie: Tilburg
Bericht
door Teevee » za mei 14, 2011 8:05 pm
Na een paar uur noeste arbeid zag het er weer zo uit:
Daarna de andere cardanklok gemonteerd en alles weer opgebouwd.
En inmiddels staat hij weer op alledrie de wielen, klaar voor Soesterberg.
Het blijft me verbazen dat er nog steeds zonder problemen op te rijden was.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
magna
- Rataplan Rat

- Berichten: 7061
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
-
Contacteer:
Bericht
door magna » za mei 14, 2011 8:08 pm
Is de naaf nog wel te redden?
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
-
Teevee
- Bestuur Rat

- Berichten: 4900
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
- Locatie: Tilburg
Bericht
door Teevee » za mei 14, 2011 8:12 pm
magna schreef:Is de naaf nog wel te redden?
De oude naaf is absoluut schroot. Maar dit is een gewone originele Honda GL1000 comstar naaf. Die zijn nog vrij goed verkrijgbaar.
De velg en de "spaken" zijn een uitvinding van EML en dat was allemaal nog prima.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter