Pagina 1 van 1

Slag in achterBAND ???

Geplaatst: di nov 01, 2011 6:41 pm
door Teevee
De Sidewing heeft een slag in zijn achterBAND. Niet in de velg, die is netjes recht.
Maar de band slingert op één punt meerdere centimeters heen en weer. :?
Zoveel dat het echt storend is bij het rijden.

Dat wordt maar even vaart maken met de winterbanden monteren.

Heeft iemand wel eens zoiets gezien?

Geplaatst: di nov 01, 2011 6:46 pm
door redman
Ja,nadat ik met een zachte band een stoeprandje nam bleek niet de velg maar de band beschadigd(het karkas schijnt inwendig te kunnen scheuren)
Gr Redman

Geplaatst: di nov 01, 2011 7:13 pm
door magna
zoiets heb ik met m'n huidige voorband, al zijn het dan slechts mm's. De band ligt bij mij niet helemaal goed op de velg. Dat moet ik dit weekend nog ff herstellen, het stoort me niet genoeg om dat 's avonds te doen :P

Geplaatst: wo nov 02, 2011 9:06 am
door Dyrck
Gisteren even gevraagd aan onze werkplaatstechneut.
Die zei ook dat het een gescheurde koordlaag kon zijn.

Geplaatst: wo nov 02, 2011 9:15 am
door Woody
Gescheurde koordlaag? Zou die band dan kunnen ploffen? Nog eens wat anders dan burnen..... :twisted: :twisted:

Geplaatst: za nov 05, 2011 7:03 pm
door Teevee
Mopper mopper. Even een winterbandje moteren... :evil:

Een GT Champirio 135/70R15 winterband is nét een beetje breder dan een Continental 135/70R15 zomerband.
Dus die loopt nét tegen de achterbrug van de Sidewing aan.
Nou is een Goldwing achterbrug opgebouwd uit een boven en onderschaal, geperst uit plaat. De naad steekt vrij ver naar binnen toe, ca. 4 mm, dus dat moet er dan maar af. Als je die naad wegslijpt ben je alleen ook je lasverbinding kwijt tussen de boven en onderschaal.
Dus het lasapparaat erbij, met electrodes, op 1,5 mm plaat, joepie! :roll:
Alles dicht, dan weer vlakslijpen, dan zinkspray, dan dik in de verf soppen en dan past de band er eindelijk wél in. :D

Anyway, na 5 uur, in plaats van de geplande anderhalf, rijdt de Sidewing weer naar behoren.

Geplaatst: za nov 05, 2011 8:05 pm
door Dyrck
:-=

Geplaatst: za nov 05, 2011 10:11 pm
door 2strokerob
Mooi dat het gelukt is...ja soms zit er verschil in diverse banden van dezelfde maat...je bent ff beziggeweest maar weer een fijn rijdend spannetje :-=
MZlllss,Rob.

Geplaatst: ma nov 21, 2011 6:56 pm
door osok
Kan kloppen....

Vroegâh werd de sterkte van de ban uitgedrukt in "ply's", wat toendertijd katoenen koordlagen waren.

Tegenwoordig vindt je op de meeste banden bv "12 Ply rating", hetgeen inhoudt dat de band voorzien is van een X-aantal lagen sterke koordlagen, ter sterkte van 12 ouderwetse koorlagen. Sterke kunststoffen worden hier meestal voor gebruikt....

Kun je die zien? Soms bij klapbanden tref je de koordlagen wel aan (draden) die vaak diagonaal onder het loopvlak in het rubber versmolten zitten....vandaar ook de vakterm "diagonaal-banden"....

Zo, OSOK heeft gesproken...