Houten Xjeetje geklooi

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Houten Xjeetje geklooi

Bericht door Woody » ma jun 18, 2007 12:39 pm

ash schreef:iets aan de bout lassen en dat draaien? Is waarschijnlijk al opgelost, maar volgende keer es proberen.
Ik heb bij het gereedschap wat m'n vriendin inbracht twee lange metaalboren gevonden en de bout doorboort.
Vervolgens een zeskantig bitje erin gehengst en voorzichtig de bout losgedraait. Het restant boutje is er helemaal uit gekomen, zonder het schroefdraad te beschadigen.
Inmiddels zitten de pijpen er weer op, want na de eerste passing gingen er nog afdicht-ringen tussenin en moest het spul nog matzwart gespoten worden.
Nou de remmelarij nog, want dat wil niet wat ik vind hoe het zou horen te gaan....tellerpartij zit er weer op, alle lampkes werken, alleen gaat het klokkie zichzelf resetten als het kontakt aan/uit gaat.....dat schiet dus niet op....vanavond weer verder prutsen dus...met de remmen want dat klokkie...pffrrt lekker belangrijk...heeft iemand nog een tellerhuis met inhoud van een XJ900 in de aanbieding?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Re: Houten Xjeetje geklooi

Bericht door Goos » ma jun 18, 2007 2:14 pm

Woody schreef:Ik heb bij het gereedschap wat m'n vriendin inbracht twee lange metaalboren gevonden....
PARDON? :shock:

Ik hoef niet alle details te weten van wat je vriendin bij jou uitspookt hoor....ha ha ha :lol:
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gebruikersavatar
ash
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 159
Lid geworden op: di mei 15, 2007 3:57 pm
Locatie: Moeskroen (B)
Contacteer:

Bericht door ash » ma jun 18, 2007 2:42 pm

ik heb een dashboard van een Kawa GPz in de aanbieding.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Houten Xjeetje geklooi

Bericht door Woody » di jun 19, 2007 12:33 pm

Goos schreef:PARDON? :shock:
Ik hoef niet alle details te weten van wat je vriendin bij jou uitspookt hoor....ha ha ha :lol:
Nee man, vorig jaar zijn we gaan samenwonen, en ze had nog een kist met gereedschap van een vorige relatie staan....met dus lange (één van 15 en één van 20 cm) metaalboren. Kosten 10-15 pleur in de winkel.
Tjeezis je schrijft iets en meteen........ :P :P
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » di jun 19, 2007 4:18 pm

Zo houden ze je scherp :D
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Re: Houten Xjeetje geklooi

Bericht door Goos » di jun 19, 2007 4:31 pm

Woody schreef:
Goos schreef:PARDON? :shock:
Ik hoef niet alle details te weten van wat je vriendin bij jou uitspookt hoor....ha ha ha :lol:
Nee man, vorig jaar zijn we gaan samenwonen, en ze had nog een kist met gereedschap van een vorige relatie staan....met dus lange (één van 15 en één van 20 cm) metaalboren. Kosten 10-15 pleur in de winkel.
Tjeezis je schrijft iets en meteen........ :P :P
HAP! :lol: :wink:
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Houten Xjeetje geklooi

Bericht door Woody » wo jun 20, 2007 12:30 pm

Goos schreef:HAP! :lol: :wink:
Ja ja ja ik weet ut....ben weer veels te serieus...is ook veels te lang geleden dat ik naar een treffen ben geweest.....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » wo jun 20, 2007 6:34 pm

ach, nog slechts enkele nachtjes en je mag weer tijd met deze idioten eeeeeehm, toffe gasten doorbrengen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma jul 09, 2007 12:38 pm

Zo weer terug van DHR en vakantie, is de achterremklauw overleden....vond het al vreemd, twee verschillende ontluchtingsnippels, ééntje maatje 8 en de ander maatje 9...nou die laatste is dol gedraaid, gevolg = geen achterrem meer! Piccies volgen van de 'tijdelijke oplossing' en later deze week een andere klauw zien te scoren bij Roukama...dat gaat weer poen....

Afbeelding

Dit helpt dus alleen maar te voorkomen dat remvloeistof op de remschijf komt, en op de velg..... tjonge ik ben milieubewust.. :twisted: :twisted:
Laatst gewijzigd door Woody op za sep 22, 2007 10:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di jul 24, 2007 12:40 pm

De nieuwe tweedehands remklauw van de sloop zit er inmiddels op, na volledig uit elkander te zijn gepeuterd, schoongemaakt in weer in elkaar gezet.
Kan weer streepies zetten met het achterwiel!
Ben nu bezig met de voorremmen, want die wilden niet meer blokkeren, ondanks dat ik geen ABS heb...bovendien moest ik de remhandel bijna tegen het handvat aan knijpen om echt hard te kunnen remmen, is wat lastig... na het werk langs de motorzaak om de cuppies eruit te rammen, vanavond de boel schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Dan verder met het houtwerk....zo'n ratbike houdt je bezig....matzwart verven is minder werk...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » wo jul 25, 2007 10:52 am

cuppies eruit rammen? Kan gewoon met perslucht. Wel je klauwen uit de buurt houden!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo jul 25, 2007 12:08 pm

Vleer schreef:cuppies eruit rammen? Kan gewoon met perslucht. Wel je klauwen uit de buurt houden!
Nee dat kan helaas niet met perslucht. Wel bij die oude Honda-klauwen maar die van Xjeetje, is ander verhaal.
Is al geprobeerd bij de motorzaak (lang geleden) en toen scheen er een ruitje kapot te zijn gegaan....sindsdien hebben ze een gemodificeerde klemtang.
En gewoon de gasbrander erop zetten, zodat de klauw gaat uitzetten, de klemtang met ramgewicht op cuppie klemmen, werkt perfect, zonder gevaar voor rondvliegende onderdelen!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » do okt 04, 2007 12:40 pm

Dinsdagavond weer even bezig geweest: één pijp rammelde behoorlijk en daar een stukkie uitgeslepen en een nieuwe klem eromheen gezet.
Rammel bijna weg...bleek de demper lost te zitten...boutje los, demper eruit gepeuterd.
Nou had ik daar toch echt glaswol ingedaan toen ik die dingen maakte, maar dat is miraculeus verdwenen... affijn, stukkie ijzer waar boutje in draait om vast te zetten opnieuw vastgelast en de handel weer gemonteerd. Werkt dus weer.
De achterrem maar weer eens ontlucht, kijken of dat beter gaat as weekend.
De voorrem heeft zo'n schroeffie om de vrije slag in te stellen.
Dat werkte niet helemaal meer omdat één van de vorige eigenaren daar een moertje op had gedraaid...moertje eraf, opnieuw afstellen en dat zou moeten resulteren in heftige remacties.
Vervolgens nog wat 'herstellingen' gedaan aan het houtwerk, wat hier en daar gaat loslaten. En dat mag niet!
Ik houdt u allen op de hoogte van verdere vorderingen!
Oja, nieuw bordje gescoord voor de aanhanger!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di mei 13, 2008 12:42 pm

Afgelopen zaterdag maar eens Xjeetje onderhanden genomen met het oog op R&S later deze week.
Voorvorkkeerringen vernieuwd, nieuwe olie erin gepleurt (15W, lekker dik) en de remmelarij schoongemaakt.
Zat een beetje onder de olie.
Achterrem weer ontlucht, voorremmen idem. Gezien dat de shockdemper linksachter een lekke keerring heeft, dat wordt vervangen....later!
Bagagerekkie erop geschroefd, en even een staafje ijzer verbogen, doorboort en gemonteerd...origineel ligt ergens in Nederland...spontaan verloren ooit.
Nachtje de voorrem met een tie-rap vastgezet, en nu remt ze eindelijk weer 'normaal'.
De rest van de week woon-werk verkeer mee doen, en als alles heel blijft op naar Engeland.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma aug 04, 2008 10:36 pm

Na de diverse ritjes en een keertje uitlenen waarbij er prompt 150 p/u met haar werd gereden de zelfbouw dempers eruit gehaald....dempen doen ze prima maar het blok wordt loeiheet.
Dan maar zonder dempers rijden maar dat is na één keer DHR wel genoeg geweest...wat een teringherrie. Kwam ook omdat een deel van het geluid tegen de aanhanger weer terug kaatste naar mij...
Dus...dempers aanpassen!
Zo waren ze:
Afbeelding
Effe slijpschijfje erlangs:
Afbeelding
en nog even overlangs een sleufje maken:
Afbeelding
En toen was m'n schijf op!
Morgen verder met de andere twee dempers en dan even testritje.
Oja achterdempers oppompen...schijnt beter te zijn....
Piccies volgen!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Plaats reactie