Pagina 1 van 1

GS850 met GS1000 blok?

Geplaatst: vr feb 17, 2012 9:49 am
door Dyrck
Heren,

Ik kreeg van iemand de vraag of een blok van een Suzuki GS1000 in het frame van een GS850 past.
Weet iemand (Henk?) hier een antwoord op te geven?

Geplaatst: vr feb 17, 2012 10:02 am
door Rat
als die 1000 kardan is moet dat volgens mij wel passen

Geplaatst: vr feb 17, 2012 11:36 am
door voodoo
Ik weet zeker dat Nate dat passend krijgt!

Maar of je dan nog veilig de weg op kunt? :twisted:

Geplaatst: vr feb 17, 2012 12:43 pm
door magna
geen idee of het past, maar beiden zijn iig cardanfietsen. Ik kan me voorstellen dat het blok van de 1000 evt iets breder is?

Geplaatst: vr feb 17, 2012 1:08 pm
door de vlieger
zolang het blok niet veel hoger of langer is moet het passen, eventueel een beetje uit het midden hangen om de cardan mooi uitgelijnd te krijgen... hebben die blokke niet hetzelfde onderblok??? kan mij niet voorstellen dat Mr Suzuki voor elke cilinder inhoud een ander onderblok ontwerpt....

Geplaatst: vr feb 17, 2012 11:59 pm
door Suzuki
Onderblok hetzelfde schetsplaten hetzelfde, alleen verschil of het een GS 1000 is met cardan of met ketting ( ketting meer gebouwd) ) en het bouwjaar van de GS 850, de eerste serie lukt het mee, de tweede serie GS ( die is iets kleiner en anders qua opbouw, lukt het wel maar moet het e.e.a. worden aangepast.

Op zich moet het dus altijd te doen zijn en kan alleen de secundaire aandrijving bepalend zijn.

Groet, Suzuki

Geplaatst: za feb 18, 2012 12:42 am
door Dyrck
Dank je voor de details.
Ik zal het doorgeven en dan moet ie het maar bekijken.

Geplaatst: za feb 18, 2012 12:58 pm
door Redpigeon
ik wilde het net zeggen maar de gs 1000 is idd iets anders dan een 850
de bierbike was ook een gs1000 en die had dus een ketting :D

Geplaatst: za feb 18, 2012 7:44 pm
door 2strokerob
Dacht dat de G versies alleen cardan hadden, maar heb daar net geen kennis van...
MZlllsss,Rob.

Geplaatst: zo feb 19, 2012 1:49 am
door Suzuki
Rob,

Je kennis is correct hoor,

De Suzuki 1000 G, L en S cardan model vanaf 1978 , echter de L en S met cardan zijn nooit officeel in ons land ingevoerd.

In 1981 wijzigde het model GS 1000 G enigzinds

De Suzuki 1000 L, S en E met ketting vanaf 1978 De S leverbaar vanaf 1979 De E vanaf 1978.

Lekker verwarrend, he.