Reanimatie Intruder: It's breathing allready!

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

angel
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 12:51 pm
Locatie: Belguim Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door angel » di apr 10, 2012 5:38 pm

wij hebben daar petaat voor hé vlieger :D
Think Pink

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo apr 11, 2012 7:40 pm

Mooi dat het reanimatie heeft gewerkt! Veel plezier!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » wo apr 11, 2012 9:44 pm

Vandaag ontdekt dat de hydraulische koppeling, ondanks een verwoedde reddingspoging van Rob afgelopen maandag, toch weer aan het lekken is.

Vanmiddag ook maar even een nieuwe keerring besteld.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » do apr 12, 2012 11:10 am

Waaaat ben ik voor niks zolang aan het poetsen geweest aan de binnenkantkant van de koppelingscilinder? :evil: 8)
Ja kreeg het niet zo glimmend als de chromen binnenkant van je koppelingsdeksel :lol: ..
Tja het rubber heeft denk ik toch te lang in de rotzooi gestaan.. maar straks alles wel helemaal nieuw en dan ook goedwerkend is wel belangrijk bij de koppeling :wink:
MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » wo apr 18, 2012 11:33 am

En Martijn nog iets aan de Indringer gedaan?
MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » wo apr 18, 2012 12:32 pm

2strokerob schreef:En Martijn nog iets aan de Indringer gedaan?
MZlllss,Rob.
Staalflex-leiding opgehaald.
Keerring was nog niet binnen.
Accu gekocht.
Achterlicht teruggevonden in de achterste en onderste (:roll:) krat in de schuur.
Ook nog zolder en schuur afgezocht naar allerlij onderdelen die ik destijds bij de Intruder heb gekregen ... maar daar zat niet echt iets bruikbaars bij, tenminste niet wat ik nodig heb voor de reanimatie.
En de Maxim weer naar huis gehaald voor demontage.
En toen was de vrije-tijd van afgelopen week weer gevuld ... :x

Hopelijk kan ik aankomende week nog ergens wat tijd vinden en anders nog in de meivakantie.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » zo apr 29, 2012 12:25 am

Cover van de radiator gedemonteerd om de radiator straks te kunnen controlleren op lekkages.

Leiding en keerring voor de koppeling gemonteerd.
Boeltje gevuld met dot-4.

Accubak gedemonteerd om deze met bruut geweld weer in z'n oude vorm te krijgen. :shock: De accu zit in een metalen behuizing onder de achterbrug voor het achterwiel. Middels een deksel aan de onderkant kun je de accu verwijderen/plaatsen. Denk dat die loshangende deksel in de afgelopen 10 jaar een keer een drempeltje heeft geraakt ofzo, want die bak was verre van haaks en zo vervormd dat de accu er niet meer in paste. :roll:

Maar met wat hulp was dat klusje snel geklaard.
Afbeelding

Achterlicht gemonteerd.

Accu geplaatst en aangesloten.

Sleutel er in en starten die handel ...
Na wat morrelen met de choke sloeg ie aan.
Na wat gas geven om 'm draaiende te houden bleef ie ook stationair redelijk lopen ... redelijk, want afwisselend liep de motor op één cylinder. Door gas bij te geven deden beide cylinders het.

Koppeling is in orde, voor- en achter-rem doen het en er zat nog wat lucht in beide banden, dus er moest op z'n minst even een testritje naar het eind van de straat gemaakt worden. :D Leuk dat er geluid uit komt als ik 'm stationair laat draaien maar ik wilde kijken hoe het blok loopt als er daadwerkelijk vermogen gevraagd wordt.

Hmmm ... zodra ik weg rijdt loopt het blok alleen op de voorste cylinder.
Koppeling in, gas geven ... twee cylinders! Koppeling los, nog steeds twee cylinders ... optrekken ... één cylinder. :x

Nog een keer op en neer gereden ... onder toezicht van wat buren die op het geknal af waren gekomen. :roll: Cylinders bleven hetelfde reageren.

Toen ik de motor even in z'n vrij stationair liet draaien hield ie er ploteling mee op. Starten wilde ie ook niet meer ... leek asof de motor inmiddels verzopen was, maar na een paar keer proberen sloeg ie toch weer aan, maar gas geven liet 'm weer afslaan. :x

Iemand een idee waar ik het eerst naar moet kijken? :?

Nog een vraagje ... onder de tank steekt een buisje uit waar vermoedelijk een slangetje op aangesloten moet worden. Kan iemand me vertellen waar dat langetje met de andere kant op uit zou moeten komen? (Ik kan het niet terugvinden in het WPH en nee ... ik bedoel niet de benzinekraan. :roll: )
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » zo apr 29, 2012 12:53 am

dat buisje is dat niet gewoon voor de tank ontluchting? slangetje eraan tot onder het blok bij de achterbrug laten lopen. kom je wel vaker tegen.

carbs juist afgesteld? was de choke al weer uit tijdens dat hele gebeuren met afslaan? als ik gas geef met volle choke wil ie ook wel eens afslaan, dan verzuipt ie ff. maar ik zit toch te denken aan de carb van de achterste pit. als je die eens wat armer afstelt?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

angel
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 12:51 pm
Locatie: Belguim Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door angel » zo apr 29, 2012 9:12 am

kabels van de bobijn een keertje wisselen als dan de andere cilinder niet meeneemt, wil het zeggen dat er een breuk zit in een van de kabels.
Heb ik al vaker meegemaakt met de gust.
Als je ontsteking niet naar behoren kan werken, zoals hier met maar een cilinder en de tweede die soms een keer mee draaid, , heb je het zelfde gevoel al verzuipen van het blok.
Think Pink

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » zo apr 29, 2012 10:39 am

Bougies vervangen, helpt enorm bij die dingen

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » zo apr 29, 2012 11:46 am

Vleer schreef:dat buisje is dat niet gewoon voor de tank ontluchting? slangetje eraan tot onder het blok bij de achterbrug laten lopen. kom je wel vaker tegen.
Dar lijkt mij ook, maar slangetje ontbreekt en ik zie het nergens terug in het WPH. Vraag me dus af hoe dat ding oorspronkelijk bedoelt is.

Vleer schreef:carbs juist afgesteld? was de choke al weer uit tijdens dat hele gebeuren met afslaan? als ik gas geef met volle choke wil ie ook wel eens afslaan, dan verzuipt ie ff. maar ik zit toch te denken aan de carb van de achterste pit. als je die eens wat armer afstelt?
Choke was weer uit.

Ik zit nu wel te denken om tank en zadel er maar weer even af te gaan halen ... door het ontbreken van het duo-zadel zijn een aantal componenten die onder het duo-zadel horen verplaatst naar een plekje onder het solo-zadel ... misschien is dat eigenlijk te krap en wordt er hier of daar een ontluchtings- of overloopslangetje afgekneld. (?)



angel schreef:kabels van de bobijn een keertje wisselen als dan de andere cilinder niet meeneemt, wil het zeggen dat er een breuk zit in een van de kabels.
Heb ik al vaker meegemaakt met de gust.
Als je ontsteking niet naar behoren kan werken, zoals hier met maar een cilinder en de tweede die soms een keer mee draaid, , heb je het zelfde gevoel al verzuipen van het blok.
Klinkt aannemelijk, maar de cylinders vallen om en om uit. Ik houdt het even in gedachte als volgend controlepunt.
Redpigeon schreef:Bougies vervangen, helpt enorm bij die dingen
Bougies zijn fonkelnieuw, daar zou het niet aan mogen liggen. ;)
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » zo apr 29, 2012 12:39 pm

Goos schreef:
Klinkt aannemelijk, maar de cylinders vallen om en om uit.
Ah, kijk! maar dat zei je er de eerste keer niet bij!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » zo apr 29, 2012 12:40 pm

Check de aansluitblokjes nog eens goed bij de bobines..vorige keer waren die ook beetje discutabel...
Misschien ook alle aansluitblokjes goed losmaken en schoonmaken..
Succes..anders komt er weer eens een sleiteldagje aan :wink:
MZlllsss,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » zo apr 29, 2012 1:10 pm

Kabels en slangetjes zaten inderdaad een beetje gepropt op elkaar.
Bougies nog eens los gedraaid om de vonken te bekijken... in beide gevallen kan ik niet zeggen dat er een hele mooie heldere vonk vanaf komt, maar misschien stel ik te hoge eisen?

Na het opnieuw rangschikken van de bende onder de tank en zadel 't spulletje weer eens gestart.

Vreemd genoeg kan ik vandaag concluderen dat het probleem toch bij de achterste pit zit. Het wisselend uitvallen van gisteren zal misschien te maken hebben gehad met het na twee weken weer starten en morrelen met de choke. (?)

Lopen doettie, soms ook op de achterste pit, maar zodra er vermogen gevraagd wordt doet alleen de voorste cylinder het.

Ik zet zometeen een filmpje online waar je de motor ziet/hoort lopen en wat er gebeurt als ik 'm in z'n eerste versnelling zet en de koppeling op laat komen.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » zo apr 29, 2012 1:17 pm

Je zou het eens moeten proberen met bobines waarvan je zeker weet dat ze goed zijn...maar je waar haal je die zo snel vandaan?
Ik zal nog eens rondvragen in mijn kennissenkring.
MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

Plaats reactie