Pagina 2 van 2

Geplaatst: di apr 17, 2012 9:33 pm
door Rat
Ik laat jullie binnenkort weten hoe het is gegaan ,ben even druk met klussen wat geld oplevert :P

Geplaatst: ma apr 23, 2012 9:22 pm
door Rat
Mijn maat is vanavond weer aan de knutsel geweest met zijn motor en hij heeft op 2 bougies weer vonk,er zit ergens een kabelbreuk binnenkort wil hij weer verder om op de andere 2 ook een vonk te krijgen.......

ik was mijn motor aan het ophalen ,heeft mij gisteren laten staan totaal geen stroom meer ,gistermorgen deed hij het prima ,starte gelijk ,maar na een tussenstop had hij geen spanning genoeg om de startmotor rond te krijgen,dan maar duwen ,dat ging goed, maar na een 20 minuten sloeg hij af en alle spanning was weg,dus dat wordt weer zoeken, :?

Geplaatst: ma apr 23, 2012 9:41 pm
door Teevee
Dat klinkt als een kapotte spanningsregelaar (of dynamo) of accu.

Accu losmaken en netjes opladen. Na het opladen een dagje laten staan en dan de spanning meten. Dat zou boven de 12 volt moeten zitten.
Als dat zo is, aansluiten en starten.
Motor op ca. 3000 toeren houden en de spanning op de accu weer meten.
Dat zou 13 tot 14 volt moeten zijn.

Accuspanning bij een losse opgeladen accu ver onder de 12 volt: accu overleden.
Laadspanning onder de 12 volt: spanningsregelaar of dynamo overleden.

Geplaatst: di apr 24, 2012 9:11 am
door scrapdad
Laadspanning boven de 15 volt kan een slechte stekkerverbinding van de regelaar zijn, of de regelaar is overleden.
Als je dan alleen een nieuwe accu plaatst is die ook binnen de kortste tijd weer terminaal ziek.
Zonder spanningsregelaar moet de spanning tussen de dynamoaansluitingen rond of boven de 40 volt liggen. (onbelast)

Geplaatst: di apr 24, 2012 7:21 pm
door redman
En als je een Suzuki GS hebt is het idd de dynamo of de spanningsregelaar want dat is een bekend probleem van die modellen.
Heb ik zelf al enige keren meegemaakt.
Gr Redman

Geplaatst: di apr 24, 2012 10:02 pm
door Rat
over de afloop hier van laat ik nog het een en ander weten ,ik heb net de wasmachine weer klaar ,die had het zondag ook begeven :(

Geplaatst: di apr 24, 2012 10:06 pm
door voodoo
Wat kan daar nou aan stuk?

Afbeelding

Geplaatst: di apr 24, 2012 10:50 pm
door Rat
Tja..onze zoon zit in de bouw en hij heeft voor de 2de keer een schroef in zijn broekzak laten zitten en die schroef zat vast tussen de binnen en buiten trommel ..en dat is een gesodemieter om dat er weer uit te krijgen,moet via het warmte element ,hoop gevloek en gedoe maar het is weer gelukt.

Geplaatst: wo apr 25, 2012 7:53 am
door mania
ik ken beide problemen, namelijk; mijn vriend zit ook in de bouw, en mijn accu laadt nooit bij. Maar dat is al jaren. Gewoon een kwestie van een nachtje aan de oplader zetten als ik weer een week gereden heb. Geen probleem mee.

Geplaatst: wo apr 25, 2012 5:00 pm
door Rat
ik had hem Zaterdag nog opgeladen ,maar Zondag kon ik nog geen halve dag rijden,alles op... :cry:

Geplaatst: zo apr 29, 2012 4:04 pm
door Rat
accu opgeladen 2 dagen laten staan en er zit nu 11,67 Volt in .

Zou het niet beter zijn om en de dynamo en spanningsregelaar nieuw aan te schaffen ?? ik weet het ,het is een rib uit mijn lijf maar dit is al de 2de keer dat mij die handel stuk gaat .of maakt het niks uit of de dynamo of spanningsregelaar vervangt en anders om...

Geplaatst: zo apr 29, 2012 5:31 pm
door scrapdad
Heb je de spanning tussen de drie aansluitdraden van de dynamo zonder de regelaar al gemeten? Deze moet rond de 40 volt liggen.
Als dat goed is scheelt je dat een nieuw dynamo.