Pagina 2 van 3

Geplaatst: za jun 02, 2012 1:11 pm
door Teevee
Score tot zover:

Twee afgebroken boutjes. één keer kofferrek en één keer snelheidsmeter-sensor.
Verrotte splines op de cardanklok en in de cardanas.

en een cardanas die met geen geweld uit de swingarm wil >:)

Heeft iemand nog tips hoe ik die los krijg zonder de hele swingarm uit te bouwen?

Geplaatst: za jun 02, 2012 1:36 pm
door Teevee
Nevermind. Gewoon niet lomp genoeg bezig. Valt me dan weer mee van mezelf.

Splines in de kruiskoppeling zijn prima.

Ik heb dus alleen een cardanklok en as nodig.

Geplaatst: za jun 02, 2012 3:05 pm
door magna
klein meevallertje dan toch. volgende motor maar weer een xj900? ;)

Geplaatst: za jun 02, 2012 4:13 pm
door 2strokerob
Wel bizar dat het toch verrotgaat ..hoop dat mijn beemers wel beter gaan zijn :roll:
Succes met vinden van onderdelen,MZlllss,Rob.

Geplaatst: zo jun 03, 2012 7:06 am
door Teevee
magna schreef:klein meevallertje dan toch. volgende motor maar weer een xj900? ;)
Absoluut Japans.

Geplaatst: zo jun 03, 2012 11:08 am
door voodoo
2strokerob schreef:Wel bizar dat het toch verrotgaat ..hoop dat mijn beemers wel beter gaan zijn :roll:
Succes met vinden van onderdelen,MZlllss,Rob.
Is een typisch K-probleem, de boxers zijn anders gebouwd en hebben nauwelijks last van stukgaande splines.

Geplaatst: zo jun 03, 2012 11:11 am
door voodoo
Oh ja, onderdelen!

Probeer Ries Groenwoud eens, die heeft heel veel K-onderdelen
linky: http://groenewoud.atspace.com/index.html

En een cardanklok van een K100 heeft een langere overbrenging, waardoor het ding wat rustiger loopt.

Geplaatst: zo jun 03, 2012 11:41 am
door Teevee
Nu ik toch de cardanklok moet vervangen zoek ik er één van een k100rs. Die heeft de laagste overbrengverhouding.

Geplaatst: zo jun 03, 2012 1:15 pm
door voodoo
Mocht je er één vinden zou dat mooi zijn. Mocht je er twee vinden, dan houdt ik me aanbevolen voor die tweede!

Geplaatst: zo jun 03, 2012 1:44 pm
door Woody

Geplaatst: zo jun 03, 2012 2:36 pm
door voodoo
Goh, ene Tom heeft al geboden.

Overbrenging van de klok staat er in gestempeld, wel even controleren als je dit ding koopt. Misschien is het namelijk wel een K75 klok. Blijkbaar heeft de verkopert er niet echt verstand van.

Geplaatst: zo jun 03, 2012 2:46 pm
door voodoo
En neem ook je ouwe as mee als je gaat kijken, er zijn namelijk 2 soorten. Tot '86 hebben ze 16 splines en daarna 20.

Geplaatst: zo jun 03, 2012 5:12 pm
door Teevee
voodoo schreef:Goh, ene Tom heeft al geboden.

Overbrenging van de klok staat er in gestempeld, wel even controleren als je dit ding koopt. Misschien is het namelijk wel een K75 klok. Blijkbaar heeft de verkopert er niet echt verstand van.
Ja, geboden, gemaild maar nog altijd geen antwoord.

@voodoo, moet jij juist geen k75 overbrenging hebben om meer trekkracht te hebben voor je zijspan?

Waar zou die verhouding trouwens moeten staan?

Geplaatst: zo jun 03, 2012 7:09 pm
door voodoo
Verhouding staat op de bovenkant van de klok, op het vierkante deel vlak voor de flens waarmee ie aan de achterbrug zit.

En nee, ik wil ook geen K75 cardan. Met 15" wielen loopt het kreng 6500tpm bij 120, dat mag van mij best iets lager. En ik heb nooit een Chantal (o.g.) in de bak, dus lange gearing kan best.

Geplaatst: zo jun 03, 2012 7:14 pm
door voodoo
Beschikbare verhoudingen:

K100/1: 11/32 (1 : 2,91) en K100/2: 11/33 (1 : 2,81)
K100RS: 11/31 (1 : 2,81)
K75: 10/32 (1 : 3,2) of 11/37 (1 : 3,36)
K75S: 10/32 (1 : 3,2) of 11/34 (1 : 3,09)