Pagina 1 van 1

choke kabel

Geplaatst: wo jun 20, 2012 12:24 pm
door beinhart
waar kan dat aan liggen;
ik heb tot 2x toe een nieuwe chokekabel erop gezet omdat hij na een korte tijd wat moeilijker ging. dan gebruikte ik een tangetje tot ik dus het knopje kapot trok, wat dus vanmorge ook weer gebeurde, en dan kocht ik weer een nieuwe kabel...

ben dat dus nu beu om dat elk jaar te herhalen.
vraag is dus, hoe komt dat en wat is daaraan te doen?

Geplaatst: wo jun 20, 2012 4:29 pm
door Dyrck
Kijk eens of er misschien water in de kabel loopt.

Geplaatst: wo jun 20, 2012 6:45 pm
door beinhart
lijkt me sterk? Bij alle 3 de kabels, en bij m'n andere 2cx'en heb ik er geen last van

Geplaatst: wo jun 20, 2012 7:24 pm
door Woody
Toch lijkt me dat een oorzaak: door het water gaat het vet in de kabel zich verharden en niet meer smeren.
Ik heb er met mijn CX nog geen last van gehad (ondanks een winter buiten gestaan te hebben) maar met mijn CB heb ik daar wel last van.
Ik spuit er altijd weer WD40 in, dat werkt wonderwel.

Geplaatst: wo jun 20, 2012 8:57 pm
door jboy
ik heb ooit als tip gekregen van de motorsloper dat als je kabeltje stroef loopt dat je hem even aan een haakje moet hangen en een zakje rondom het kabeltje met 10w40 erin boven bij een van de beginsels van de mantel om de kabel met tape, nachtje laten hangen en voila je kabeltje gaat weer als een tierelier :) .

geen siliconenspray! dan gaat namelijk het siliconen tussen de mantel en het kabeltje zitten en loopt het voor geen meter meer, in het begin kan het even helpen maar daarna loopt hij helemaal vast en daar heeft motorolie vrij weinig last van 8)

Geplaatst: wo jun 20, 2012 9:27 pm
door beinhart
woody,
ik heb er ook alleen bij mijn rat last van (het zijspan en de andere cx niet)

jboy,
elke keer de kabel loshalen en ophangen zie ik ook niet als leuk klusje, die nieuwe kabel erop is al een klerewerk

Geplaatst: wo jun 20, 2012 9:43 pm
door jboy
ja ik weet niet precies hoe het zit , maar je kabeltje loopt toch naar beneden, je kan hem ook losmaken bij het hendeltje en daar het zakje vastmaken en aan je stuur hangen, dan nachtje laten inzakken naar benden en dan er weer op zetten, op je hendeltje, dat maakt het klusje al een stuk simpeler 8)

Geplaatst: wo jun 20, 2012 10:02 pm
door Woody
Dat komt omdat het een rat is.....begrijp het nou toch! :wink:
Dat trucje met de kabel ophangen en dan van boven een trechtertje erop prutsen en dan WD40.....nâh gaat wat lastig omdat de lijm van ductape door de WD40 een beetje eeehhh oplost.:roll:
En er dus meer WD40 langs de buitenkant van de kabel sijpelt dan erdoor. :evil:
Wat wel wil helpen is een rubber beschermkapje plaatsen over de verbinding met de koppelingshandel.
Dan slaat er geen regen in tijdens het rijden of als de motor stilstaat.

Geplaatst: do jun 21, 2012 9:23 am
door BIG-D
vor da ge oe kabel der in zet meej was vet insmeren hek ok gedaan, werik prima!

Geplaatst: do jun 21, 2012 12:32 pm
door scrapdad
Als mijn koppelingskabel van de stroef gaat dwz niet meer te bedienen is voor de gemiddelde nederlander klem ik de binnenkabel in de accu boormachine en het andere eind in een bak met terpentine. Als de accu tol de goede kant op draait (even kijken naar de draairichting van de binnenkabel zuigt hij de terpentine naar binnen en draait alle roest weer weg. Daarna uitblazen met een compressor en op de zelfde manier weer smeerolie naar binnen zuigen en voila een perfect lopende kabel.

Geplaatst: do jun 21, 2012 1:54 pm
door 2strokerob
Das een uitgekiende methode :D ...maar ik hou het wel op de conventionele manier of nog beter nieuwe kabel en dan idd alle afdichtingen netjes invetten...
Succes met de kabels,MZllls,Rob.

Geplaatst: do jun 21, 2012 5:33 pm
door jboy
Woody schreef:Dat komt omdat het een rat is.....begrijp het nou toch! :wink:
Dat trucje met de kabel ophangen en dan van boven een trechtertje erop prutsen en dan WD40.....nâh gaat wat lastig omdat de lijm van ductape door de WD40 een beetje eeehhh oplost.:roll:
En er dus meer WD40 langs de buitenkant van de kabel sijpelt dan erdoor. :evil:
Wat wel wil helpen is een rubber beschermkapje plaatsen over de verbinding met de koppelingshandel.
Dan slaat er geen regen in tijdens het rijden of als de motor stilstaat.
10 w 40 geen WD 40 ;)

Geplaatst: do jun 21, 2012 6:34 pm
door Woody
jboy schreef:10 w 40 geen WD 40 ;)
Verrek, ben ik weer eens Oost-Indisch blind? :wink:

Geplaatst: do jun 21, 2012 7:14 pm
door jboy
Woody schreef:
jboy schreef:10 w 40 geen WD 40 ;)
Verrek, ben ik weer eens Oost-Indisch blind? :wink:
kdenk eerder ff te woody woodpeckerig :lol: