Pagina 1 van 3

toch nog even oud netwerk gebruiken.

Geplaatst: zo jun 02, 2013 2:48 pm
door stitch
Tja toch kun je op een gegeven moment niet zonder een oud netwerk.

Black Rebel, (john ) heeft motorrijbewijs binnen, maar niet de financiele middelen om gelijk een motor te kopen.
Nu via Rob (thanks) een van de oude burn motors kunnen krijgen en Burning Bunzen (motor die op DHR ooit uit uitlaat burnde en buddy in de fik ging)_ (voor kenteken) poging om nu van 2 een te maken.

Rob heeft het gezien, maar als er een mogelijkheid is om een Motor te verkrachten, dan is dat gebeurd met de burnbike. Bougies afgebroken, kabelboom verknipt, remleidingen geknipt etc.

Vandaag bezig geweest om donorbike te ontdoen van bruikbare onderdelen, kabelboom , bobines, voetsteunen ed.

Volgens balhoofdplaatje is burnbike een GS1000, (misschien alleen frame en kabelboom), donorbike is een GS 75 x.

Ik zoek nu een schema (wel al iets gevonden) die duidelijk is om kabelboom de reproduceren. Starten en verlichting is voldoende. (Ratbike style)

dus kabelboom van een GS 75 x heb ik en een verknipte van GS 1000.

Graag wat steun en informatie.


greets Stitch en Black Rebel

Geplaatst: zo jun 02, 2013 2:51 pm
door stitch
Afbeelding


Afbeelding

Geplaatst: zo jun 02, 2013 4:34 pm
door Redpigeon
hee de oude bierbike dat was van oorsprong een GS1000
en die andere lijkt me een GSX 750 eerste serie 16 kleppers

wpl boek van een GS 1000 heb ik wel

Welke motor met welk blok wil je aan hel lopen maken,
als ik het goed begrijp GS 1000 frame met 750 blok

Geplaatst: zo jun 02, 2013 4:38 pm
door Suzuki
Hi Stich,

Ik heb van de Suzuki GS 550, 750, 850 en 1000 de werkplaats handboeken hierin staan elektrische schema's.

ook van de GSX 750 heb ik een werkplaataboek ( op het moment uitgeleend aan Woody) met het elektrische schema erin.

Welke wil je dat ik kopieƫr of inscan ?

Ik hoor het wel.

Groet, henk/suzuki

Geplaatst: zo jun 02, 2013 4:49 pm
door stitch
he jan , thanks voor info (bierbike) GS1000 met 750 blok, gaat het worden, met kenteken van de GSX 750.

en als het loopt en we hebben wat meer tijd, zal het blok dan overgezet worden in het GSX frame, zodat frame nummers ook echt kloppen.

Tenminste als het past, maar dat zal vast wel een van jullie weten.

heb kabelboom van GSX die redelijk compleet is, maar denk dat ik net als mij Mad X een basic kabelboom moet gaan maken.

- aan / uit.
-licht aan/ uit
- remlichten
- claXON.

Kan ik hiervoor kabelboom GSX gebruiken.
wat heb ik in ieder geval nodig.
- spanningsregelaar
-zekeringen
-startknop of schroevendraaier tussen startrelais.
-aansluiting van ontsteking naar bobines

voor dit zoek ik dus schemas of info

alvast bedankt voor info

Geplaatst: zo jun 02, 2013 4:51 pm
door stitch
hoi henk en jan

doe maar schema van de GS 750 en de GSX 75.
dan kijk ik wel wat overeenkomt.

Geplaatst: zo jun 02, 2013 4:53 pm
door stitch
De bierbike heeft op balhoofd GS 1000, het blok wat er in zit, is dat een 1000 of een 750.

Het blok van de GSX 750 is kapot (nokkenas plus klepstoter ) , hiervan gebruiken we kenteken en eventueel later ook nog het frame

Geplaatst: zo jun 02, 2013 5:38 pm
door Redpigeon
stitch schreef:De bierbike heeft op balhoofd GS 1000, het blok wat er in zit, is dat een 1000 of een 750.

Het blok van de GSX 750 is kapot (nokkenas plus klepstoter ) , hiervan gebruiken we kenteken en eventueel later ook nog het frame
De Bierbike heefd ook een GS 1000 blok
dit blok deed bij mij al olie gebruiken, en ik weet niet of het er beter op is geworden na al het geburn ????
volgens mij heeft zo'n ding niet zo heel veel nodig aan bedrading het is een blok met punten ontsteking
voor het starten gewoon een startdrukknop die terug veert gebruiken en het startrelais

Geplaatst: zo jun 02, 2013 5:41 pm
door Redpigeon
kan je wel het bedradingsschema opsturen
of je komt vrijdagavond of zaterdag morgen even naar Genemuiden,
we zitten daar bij de motorclub op een feessie of treffen hoe je het noemen wil en dan nemen we het wpl boek mee voor je

Enne Stitch alles past he :wink:
1 tipje van mij ga op zoek naar een compleet GSXR750 Olie gekoeld blok
Liefst een compleet ding/Motor

Geplaatst: zo jun 02, 2013 7:16 pm
door stitch
olie verbruik maakt niet uit, is alleen maar een tijdelijke bike, tot John geld heeft om iets anders aan te schaffen, we hebben leuk idee voor Yamaha xv(750, 900 oid)

startknop , gewoon schroevendraaier tussen relais, werkt ook goed.

Zit je dan bij MC Genemuiden vrij/zaterdag


balen, heb vrijdag personeelsfeest in amsterdam, zal zaterdag wel niet zo fris zijn, dus stuur schema maar op.

MEEL ; mzrt125 (ED) heete meel punt kom.

Als je nog ergens basic schema heb , wat minnimaal nodig is is ook goed.


greets wim :D

Geplaatst: zo jun 02, 2013 8:22 pm
door magna
meer basic als dit kan het niet worden:
Afbeelding
Ik heb dit voor muis gebruikt en dat werkt perfect

Geplaatst: zo jun 02, 2013 10:37 pm
door Redpigeon
Dit is wel een heeeeeeeeeeeeeel duidelijk schema

Geplaatst: ma jun 03, 2013 8:50 am
door 2strokerob
Tja Wim, ze hadden al geprobeerd de bedrading simpeler te maken door alles door te raggen :roll: ..
Ik heb verder geen ervaring met 4 cilinder Suzuki's maar meestal staat de cilinderinhoud bij Japanse motoren onder op de cilindervoet, wellicht kom je daar verder mee met de boeken.
Succes met lopend makend,mzzzlllss,Rob.

Geplaatst: ma jun 03, 2013 10:27 am
door stitch
Jan , je schrijf t "blok met punten ontsteking", de bedradingsschemas die ik vind zijn allemaal met pickup. Zoek ik misschien verkeert.?




gevonden met contactpunten GS1000l

leuk als je op je werk die mogelijkheden hebt.

Geplaatst: za jun 08, 2013 6:55 am
door stitch
Zo wat kabels gechekt en aangesloten. en wat vonken gevoeld.

Helaas geen remmenreiniger (dacht ik) dus beetje was benzine ingespoten.

Geen succes. Bij demontage Bobines donorbike kabels gestikkert voor juiste plek. Duuuuuh zaten daar verkeerd op.

Volgens schema 1234 vanaf links geplaatst. (Links is toch zittend op motor en dan is links links) Accu van zijspan gepakt en starten.

Bleek ik in zijspan nog busje remmenreiniger te hebben staan

Wrraaaahh Wraaaaah wraaa , plof plof, Whoem Vlammmmmmm.

Wasbenzine in de fik, kloppen blazen doek erop en uit met die handel. Bijna echte Burn-out.

Nog een poging met brandblusser in handbereik. starten en :..........


Plop Plof , 1 cilinder , 2 cilinders en Whrooooeeeeeeeem , leek op alle cilinders.

So it alive , a little bit.


Alleen ff zekerheid vraag over de plaatsing Bouigiekabels.

greets wim