Vrienden van het matzwart, ik héb er weer een;
Bike nagenoeg lege accu. Met kabels en een auto aan de andere kant opgestart. Lekker warm gereden, km of 15 helaas met lichten aan want kunnen niet uit.
Na kop koffie weer proberen te starten, maar niet op eigen kracht aanslaan. Powerpack erop en jawel, draaien!... Multimeter eraan en met lopende motor maar 11.4 Volt op de accupolen.
Thuis kunnen komen (weer 15 km), nacht lang acculader eraan, maar daags erop zéér onvoldoende prik om te starten....
Om nu zowel de dynamo alsook de accu dood te verklaren is wel erg toevallig..... Gaat hier om een verbouwde Kawa Vulcan VN750...
Een van u een lumineus idee?? Hoor het graag!
(Denk zelf aan de spanningsmeter...)
OSOK
Accu....dynamo.... of misschien toch beiden?
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Accu....dynamo.... of misschien toch beiden?
He who dies with the most toys, wins!!
Als je na een nacht aan de lader niet kunt starten is in elk geval je accu dood.
Als je een nieuwe volle accu aansluit en je krijgt dan met lopende motor nog altijd niet meer dan 11,4 volt (moet eerder 13 zijn) dan is de spanningsregelaar en/of dynamo om zeep.
Als je een nieuwe volle accu aansluit en je krijgt dan met lopende motor nog altijd niet meer dan 11,4 volt (moet eerder 13 zijn) dan is de spanningsregelaar en/of dynamo om zeep.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
Nou moe....
Vrienden van het matzwart!
Accu volgeplempt, polen en aansluitingen schoongeschuurd, daarna lichtjes in de vaseline gezet...
Tjebroem! Zelfs na 30 km met lichten aan nog steeds prik genoeg om te starten! Binnenkort maar weer eens een multimeter tegenaan houden en zien of de accu bijlaadt/stroom vasthoudt..
Ik denk dat het probleem zichzelf opgelost heeft....
Dank voor de adviezen!
OSOK
Accu volgeplempt, polen en aansluitingen schoongeschuurd, daarna lichtjes in de vaseline gezet...
Tjebroem! Zelfs na 30 km met lichten aan nog steeds prik genoeg om te starten! Binnenkort maar weer eens een multimeter tegenaan houden en zien of de accu bijlaadt/stroom vasthoudt..
Ik denk dat het probleem zichzelf opgelost heeft....
Dank voor de adviezen!
OSOK
He who dies with the most toys, wins!!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3363
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Stator dus....
Euvel kwam weer terug....
Nieuwe accu, en het leek over te zijn totdat op de weg terug van de motorbeurs te Hardenberg, hij slecht startte....
2e handsje spanningsregelaar erop gefreubeld, enkele dagen later wéér dood...
Tja......er bleef dus niets anders over dan de stator. 109 euro armer maar een stator rijker, werden er afspraken met een buurman gemaakt en het gereedschap klaargelegd.
Enkele avonden en een hele zaterdag liggen bahco'n, schone olie erin, en "tje-broem"...lopen...
Na dat moment (8 weken geleden) niet een keer meer een dode accu, lijkt me dattie nu wèl oplaadt....
Kost wat, maar dan hebbie ook wat!
OSOK
Nieuwe accu, en het leek over te zijn totdat op de weg terug van de motorbeurs te Hardenberg, hij slecht startte....
2e handsje spanningsregelaar erop gefreubeld, enkele dagen later wéér dood...
Tja......er bleef dus niets anders over dan de stator. 109 euro armer maar een stator rijker, werden er afspraken met een buurman gemaakt en het gereedschap klaargelegd.
Enkele avonden en een hele zaterdag liggen bahco'n, schone olie erin, en "tje-broem"...lopen...
Na dat moment (8 weken geleden) niet een keer meer een dode accu, lijkt me dattie nu wèl oplaadt....
Kost wat, maar dan hebbie ook wat!
OSOK
He who dies with the most toys, wins!!