Sidewing uitlaten
Geplaatst: zo dec 22, 2013 4:44 pm
Na tientallen keren lassen, plaatjes schroeven, gungummen etc. wordt het toch tijd voor wat anders.
Op marktplaats een aftermarket JAMA GL1000 uitlaat gevonden.
Komt volgens de vorige eigenaar ook van een GL1000 af.
Waarom past dat ding dan toch niet zonder met de slijptol en lasapparaat een extra bocht in de buis onder het blok aan te brengen?
Bij het blok past alles nog prima maar de dempers gaan echt vol door de achterbrug heen.
Blijft trouwens een eng klusje. De Sidewing heeft ongeveer 10 cm grondspeling. Om bij de bochten aan de zijspankant te komen heb ik het hele ding tot 35cm opgekrikt en op assteunen gezet.
En hoeveel vertrouwen ik ook in mijn assteunen heb, het blijft toch onaangenaam om op je rug onder het motorblok te liggen, met je neus 5 cm van de carterpan, met 510 kg lomp gewicht boven je, wat eigenlijk ongeveer de dikte van je hoofd lager bij de grond hoort te liggen.
Maar goed, alles is er af, één set bochten is op maat gemaakt. Morgen of dinsdag lassen en de andere kant doen.
Op marktplaats een aftermarket JAMA GL1000 uitlaat gevonden.
Komt volgens de vorige eigenaar ook van een GL1000 af.
Waarom past dat ding dan toch niet zonder met de slijptol en lasapparaat een extra bocht in de buis onder het blok aan te brengen?
Bij het blok past alles nog prima maar de dempers gaan echt vol door de achterbrug heen.
Blijft trouwens een eng klusje. De Sidewing heeft ongeveer 10 cm grondspeling. Om bij de bochten aan de zijspankant te komen heb ik het hele ding tot 35cm opgekrikt en op assteunen gezet.
En hoeveel vertrouwen ik ook in mijn assteunen heb, het blijft toch onaangenaam om op je rug onder het motorblok te liggen, met je neus 5 cm van de carterpan, met 510 kg lomp gewicht boven je, wat eigenlijk ongeveer de dikte van je hoofd lager bij de grond hoort te liggen.
Maar goed, alles is er af, één set bochten is op maat gemaakt. Morgen of dinsdag lassen en de andere kant doen.