Pagina 1 van 4

Harttransplantatie K75

Geplaatst: ma jan 13, 2014 11:19 pm
door Teevee
Afgelopen weekend de garage opgeruimd en een voorwielsteun gemaakt. Vandaag begonnen met schroeven.
Valbeugels, onderkuip, achterwiel, kofferrek, achterspatbord, voetsteunen, zadel is er al af.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: di jan 14, 2014 8:08 am
door voodoo
Bijna klaar! :lol:

Geplaatst: di jan 14, 2014 10:49 am
door Teevee
voodoo schreef:Bijna klaar! :lol:
Zo zou ik het nog niet willen noemen, maar ik wordt hier wel steeds sneller in.
Het scheelt ook aanzienlijk als alle bouten netjes met koperpasta gemonteerd zijn en dus gewoon los gaan.

Geplaatst: di jan 14, 2014 12:51 pm
door 2strokerob
Bij mij is het blokkie helemaal los dus klaar voor transport :-/
Mzzzlllss,Rob.

Geplaatst: di jan 14, 2014 1:11 pm
door Woody
Teevee schreef:
voodoo schreef:Bijna klaar! :lol:
Het scheelt ook aanzienlijk als alle bouten netjes met koperpasta gemonteerd zijn en dus gewoon los gaan.
Ik hou van koperpasta! Geweldig spul! :D :D :D :D :-** :-** :-**

Geplaatst: di jan 14, 2014 6:49 pm
door magna
Teevee schreef:
voodoo schreef:Bijna klaar! :lol:
Zo zou ik het nog niet willen noemen, maar ik wordt hier wel steeds sneller in.
Het scheelt ook aanzienlijk als alle bouten netjes met koperpasta gemonteerd zijn en dus gewoon los gaan.
Ik weet niet of dat nou zo positief is 8)

Geplaatst: di jan 14, 2014 9:41 pm
door de vlieger
Petaat en ik hadden de K75 in 3 uur volledig uit mekaar... Komaan sleutelen!!!! :P

Geplaatst: wo jan 15, 2014 10:19 pm
door Teevee
Zooo. Weer de nodige zooi losgeschroefd en opzij gebonden. ABS remsysteem wil je er niet echt AF halen.
Spiebanen van de cardan zijn nog perfect.

De nieuwe koppeling is inmiddels ook binnen.
Setje keerringen besteld, Voodoo :wink:

Morgen kan de versnellingsbak er onderuit.

Geplaatst: ma jan 20, 2014 9:34 pm
door Teevee
Afbeelding
Versnellingsbak los.

Afbeelding
De koppeling. Alles wat glimt is motorolie :evil:

Afbeelding
Donorblok is heel thuisgekomen.

5 van de 6 draadeinden van de uitlaten zijn los.
Morgen de 6e van mijn gelijk overtuigen met de schoeptol.
Het is er gelukkig één aan de buitenkant.

Geplaatst: ma jan 20, 2014 9:41 pm
door voodoo
En als het mis gaat met de uitlaat draadeinden, ik heb "toevallig" helicoils in die maat! :twisted:

Geplaatst: ma jan 20, 2014 9:45 pm
door Teevee
Is dat gewoon M8? Dan heb ik die ook nog liggen.

Geplaatst: ma jan 20, 2014 10:14 pm
door voodoo
Ja

Geplaatst: za jan 25, 2014 5:20 pm
door Teevee
6 uur kloten om nauwelijks wat verder te komen :evil:

Keerringen van de versnellingsbak vervangen en de koppeling van het donorblok gedemonteerd. Daarvoor een stuk gereedschap gemaakt.

Leuke zinnetjes uit het werkplaatshandboek "wip de oude keerring er uit met een schroevendraaier" blijken gewoon anderhalf uur te kosten.
Dan blijkt de nieuwe keerring de verkeerde maat en kun je weer naar de dealer toe.

Voor een ander keerringetje moet je ook weer een stukje gereedschap maken om hem terug te kunnen plaatsen.

Het schiet al met al lekker op :roll:

Geplaatst: ma jan 27, 2014 9:48 am
door Woody
En dan te bedenken dat er lieden zijn die Japanse motoren lastig vinden...zouden die Duitsers misschien toch een Japanner bij de ontwerpafdeling hebben toegelaten? :shock: :?

Geplaatst: ma jan 27, 2014 11:04 am
door voodoo
Ach, het houdt 'm van de straat :lol: