Pagina 2 van 4

Geplaatst: ma jan 27, 2014 12:21 pm
door 2strokerob
Denk hoe dan ook dat die Deutsche Technik goed doordacht is...
Mijn ervaring is dat het makkelijk sleutelen aan Jappenfietsen erg afhankelijk is van model...denk maar aan Goldwing of V4's... :roll:
Maar in elk geval succes Tom...hoop dat je K weer snel rijd...
Mzzllss,Rob.

Geplaatst: ma jan 27, 2014 7:18 pm
door Teevee
voodoo schreef:Ach, het houdt 'm van de straat :lol:
Inderdaad. Je blijft lekker bezig. :D

Versnellingsbak is van nieuwe keerringen voorzien en netjes schoongemaakt.
Volgende puntje is de keerring achter de koppeling aan de blokzijde. Dat kreng zit erg vast.
En voor de montage heb je weer een stukje gereedschap nodig. Dat was een nuttig besteedde pauze op het werk vandaag.

Geplaatst: wo jan 29, 2014 11:13 pm
door Teevee
Weinig tijd vandaag. Enkele draadeinden bij de uitlaatbochten vervangen en een half uur gevochten met de keerring achter de koppeling. Hij won.

Morgen verder.

Geplaatst: do jan 30, 2014 1:15 pm
door Woody
Teevee schreef:een half uur gevochten met de keerring achter de koppeling. Hij won. Morgen verder.
Het blijft Duits, geeft domweg niet op!

Geplaatst: do jan 30, 2014 10:39 pm
door Teevee
Gewonnen!

Afbeelding

Geplaatst: vr jan 31, 2014 8:43 am
door scrapdad
Tweede wereldoorlog hebben ze ook vijf jaar over gedaan om te verliezen.... :D ':D

Geplaatst: za feb 01, 2014 6:44 pm
door Teevee
Goed. De afgelopen dagen mijn donorblok opgeknapt. Voorzien van nieuwe keerringen en koppeling. Draadeindjes van de uitlaatbochten vervangen. Alles netjes schoongemaakt.

Vanmorgen mijn eigen blok gedemonteerd. Alleen de dynamo nog even overzetten naar het nieuwe blok. Bij losmaken van de dynamo komt er een hand vol stukken rubber en stukken aluminium rotor tussen uit gevallen. De dempingsrubbers en de schoepen in de rotor zijn compleet aan gort.

Startmotor gemonteerd, accu erbij, blok klinkt weer zoals een blok hoort te klinken. Geen enkel raar bijgeluidje.

Vervolgens met de dynamo en rubbers naar de BMW dealer gereden. Of ze me even uit konden leggen wat ze precies bedoelden met: "Er is niets mis met de dynamo rubbers, dus het spantandwiel is kapot, gaat zeker 1500 euro kosten". :evil:
Ze hebben me een andere K75 aangeboden, een ander blok kon ook nog wel geregeld worden, maar werk in de mijne steken was verspilde moeite. Zeker aangezien er een koppeling vervangen moest worden en eigenlijk ook twee bandjes. Totaal minimaal 2200 euro. Voor 2000 had ik een andere.

Veel meer reactie als: "ow... dan hebben we ons vergist. Vervelend." kwam er niet uit.
Mofra uit Rijen, bedankt! >:)

Morgen dus fijn beginnen met het opbouwen van mijn K75. Mét het donorblok want anders gaat het nog meer tijd en geld kosten aan keerringen en weer wisselen van een koppeling.

Geplaatst: za feb 01, 2014 6:53 pm
door voodoo
En ik vroeg nog: hoe is het met de geitenkeutels! :evil:

Jammer van de moeite, ik leef met je mee teevee!

Geplaatst: za feb 01, 2014 7:05 pm
door Teevee
voodoo schreef:En ik vroeg nog: hoe is het met de geitenkeutels! :evil:
Klopt. Meerdere mensen op MF ook.
De dealer beweerde er naar gekeken te hebben en er was niks mis mee.
Fijn is dat.

Geplaatst: zo feb 02, 2014 7:46 am
door Redpigeon
Mooi slecht van dat bedrijf,
heb je trouwens nog veel betalen voor die foute conclusie van hun ?

Geplaatst: zo feb 02, 2014 10:38 am
door Teevee
De kosten vallen mee. Ik heb een blok gekocht van 2strokeRob en een week te lang met de zijspan naar het werk gereden omdat ik bij de BMW met de verkeerde dingen bezig was.

Ik ben al lang blij dat ik er zelf aan begonnen ben. Als ik Robs blok niet over had kunnen nemen was de K75 er als onderdelen doner uit gegaan voor een paar honderd euro.

Geplaatst: zo feb 02, 2014 2:26 pm
door 2strokerob
Bij jouw donor blok was d dynamo aandrijving ook aan puin dus heb niks meer voor je...denk dat het nog wel redelijk verkrijgbaar is.
Succes,mzzlls, Rob.

Geplaatst: zo feb 02, 2014 4:40 pm
door Teevee
Rubbers heb ik al. De aluminium trommel krijg ik dinsdag.
Net het donorblok gemonteerd. Er zit weer wat schot in de zaak.

Geplaatst: za feb 08, 2014 7:42 pm
door Teevee
Om één of andere reden passen blok en versnellingsbak alleen op elkaar als ze los op de werkbank staan. Niet als ze in het frame hangen. :evil:

6 uur vloeken zonder iets op te schieten.

Geplaatst: za feb 08, 2014 9:30 pm
door Teevee
Na zes uur Chantal er bij geroepen. Half uur later waren we klaar.

Had dat dan 5 uur eerder gedaan... ze was niet thuis. :roll: