Pagina 4 van 4

Geplaatst: di jun 17, 2014 6:11 pm
door Teevee
2strokerob schreef:Ondanks alles toch maar op tijd olie verversen dan blijft het misschien langer heel, denk dat BMW toch wat minder hufterproof is dan een Jap.
Ik ga binnenkort ook maar eens wat vloeistoffen van mijn K verversen..en een bandje en remblokken..jullie ervaringen hier met BMW maken me niet altijd gerust :roll: 8)
Mzzlllss,Rob.
BMW schrijft voor elke 15.000 km de bakolie te verversen. Ik deed dat elke 12.000 (halfjaarlijks). Op tijd verversen helpt dus niet heel veel, voor zover we dit onderzoek op één exemplaar mogen baseren.

Geplaatst: di jun 17, 2014 6:16 pm
door 2strokerob
Tja dan is het ruim voor interval gedaan...hopelijk blijft het Voodoo bakje wel heel..en de rest ook natuurlijk 8)
Mzzzllls,Rob.

Geplaatst: vr nov 21, 2014 8:19 pm
door Teevee
Zeg, als ik in z'n twee de gas loslaat en ik begin te remmen op de motor, dan klinkt dat rammelend, alsof de ketting te slap staat, als ik een ketting zou hebben dan... :?

Kent iemand dat, of ben ik gewoon weer een versnellingsbak in de soep aan het draaien?
@Voodoo, zit daar nog garantie op? :mrgreen:

Oh well, routine is ook wat waard. Als het mis loopt gooi ik er in twee middagjes weer een andere bak onder.
Wat te doen in de kerstvakantie.

Geplaatst: vr nov 21, 2014 9:50 pm
door voodoo
Garantie, wasda??? :lol:

Geplaatst: za nov 22, 2014 3:08 pm
door Woody
Geen ketting naar het achterwiel, geen ketting naar de nokkenassen en toch rammelen? Het zou misschien de versnellingsbak kunnen zijn... weer even terug naar de specialist voor advies?

Geplaatst: za nov 22, 2014 4:18 pm
door voodoo
Wel een ketting naar de nokkenas! En die spanner wil wel eens sleets raken. Maar of het dat is?

Geplaatst: za nov 22, 2014 5:20 pm
door Teevee
Woody schreef:Geen ketting naar het achterwiel, geen ketting naar de nokkenassen en toch rammelen? Het zou misschien de versnellingsbak kunnen zijn... weer even terug naar de specialist voor advies?
LOL, die specialist die mijn motor totall loss verklaarde toen mijn rubbers in de dynamo koppeling versleten waren?

Ik gok zelf op de versnellingsbak,vooral omdat het geluid wisselt met de versnelling en het wel of niet koppelen.

Tot de kerstvakantie toch geen tijd dus we zien over 2000 km wel verder.

Geplaatst: za nov 22, 2014 5:32 pm
door voodoo
Hoor je stationair ook een rammel? Die eventueel verdwijnt als je de koppeling intrekt?

Geplaatst: za nov 22, 2014 6:53 pm
door Teevee
voodoo schreef:Hoor je stationair ook een rammel? Die eventueel verdwijnt als je de koppeling intrekt?
Nee. Echt alleen als ik rijd, bij remmen op de motor.

Geplaatst: za nov 22, 2014 7:38 pm
door voodoo
Volgens mij ben jij ondertussen wel toe aan een honda deauville! :D

Geplaatst: za nov 22, 2014 7:55 pm
door magna
voodoo schreef:Volgens mij ben jij ondertussen wel toe aan een honda dullville! :D
;D

Geplaatst: za nov 22, 2014 8:03 pm
door voodoo
Dull of niet, het zou wel mijn "weapon of choice" zijn als ik afhankelijk zou zijn van de motor.

Geplaatst: za nov 22, 2014 8:08 pm
door Teevee
Nee, XJ900F.
Maar er komt voorlopig echt niks anders.

Geplaatst: za nov 22, 2014 9:40 pm
door angel
Koop u ne keer nen goeie Gust ze

Geplaatst: zo jan 04, 2015 7:24 pm
door Teevee
Even een kleine update.

Alles loopt weer naar behoren. Geen versnellingsbak deze keer, maar een kapot lager aan de ingaande as van de cardanklok.

Iets duurder in onderdelen maar ook 8 uur minder sleutelwerk. :D
Al klussend meteen de bakolie en motorolie gewisseld.

En net een middag aan de lader moeten zetten omdat hij na twee weken stilstand niet meer wou starten. :| Da's dan weer jammer.

Oh well, we rijden weer en ik heb ook weer nieuwe splines. :wink: