Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma aug 04, 2014 5:02 pm
door Vleer
Met een hamer past alles! :D

Geplaatst: ma aug 04, 2014 5:55 pm
door magna
Teevee schreef:Koppeling gedemonteerd. Eigenlijk zonder problemen.
Enig puntje is dat je eigenlijk 0,5 mm te kort komt tussen frame en blok om de koppeling tussendoor te wurmen.
Met dank aan de slijptol heb ik nu 1,5 mm over.

Voering is totaal niet meer aanwezig, maar dat is geen verrassing.

ik ben er inmiddels wel achter dat door 15 jaar zijspan rijden mijn frame niet meer 100% de vorm heeft die meneer Honda bedacht had. Dat gaat nog leuk worden om daar een nieuwe framebuis tussen te krijgen.
Zoiets heb ik volgens mij vorig jaar op Harbach bij een "ander lid" ook al gezien :P

Geplaatst: ma aug 04, 2014 8:32 pm
door Suzuki
Idee autorijbewijs !!!!

Geplaatst: di aug 05, 2014 9:54 am
door JPi
Dat hangt deels nog als rook in het Harbachse wald :mrgreen: :wink:
Hier ondertussen weer verder gegaan met de seca 8)

Geplaatst: zo aug 10, 2014 4:26 pm
door Teevee
Het begint weer ergens op te lijken. :D

Koppeling zit weer in elkaar, alleen de koppelingskabel nog niet.
Framebuis zit weer op zijn plaats. Beetje spelen met de plaats van de krik, wel of niet onder het blok of juist het frame, links, rechts, beetje hameren en zo voort. Geen grof geweld nodig gehad.
Nu even wachten tot de motorzaak terug is van vakantie, dan gaan ze daar de carburateurs reviseren, distributieriemen vervangen en de boel afstellen.

Daarna volgt de remrevisie en de kleppendekselpakking.

Komende week de uitlaten nog monteren.

Geplaatst: zo aug 24, 2014 7:35 pm
door Teevee
Zo. Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om het ding af te bouwen. Vorig weekend alleen de uitlaten dichtgelast.

Vandaag de koppelingskabel gemonteerd en de uitlaten er weer onder gezet.
Hij staat weer op drie wielen en de eerste 15 km zitten er al weer op.
Met dichte uitlaten en een nieuw luchtfilter loopt het blok weer op alle 4 de cilinders, maar stationair nog zeker niet netjes. Hij slaat dan makkelijk af of klimt tot 2000 toeren als je minimaal gas bij geeft.
Maar dat zal wel verbeteren nadat de carburateurs onder handen zijn genomen.

Geplaatst: wo sep 24, 2014 8:49 pm
door Teevee
Kleine update. Sidewing staat bij GL Parts and Bikes voor carburateurs en distributieriemen.

Geplaatst: vr okt 03, 2014 3:05 pm
door Teevee
Mopper mopper, 14 dagen verder en nog niet klaar.

Geplaatst: vr okt 03, 2014 4:44 pm
door magna
:(

Geplaatst: do okt 09, 2014 8:08 pm
door Teevee
Morgen ophalen. Nog geen idee wat heel dit geintje gaat kosten. :roll:

Geplaatst: vr okt 10, 2014 9:13 am
door Dyrck
sterkte

Geplaatst: vr okt 10, 2014 5:09 pm
door Teevee
Sidewing weer thuis.
Loopt fantastisch, stinkt niet meer, start gewoon, loopt gewoon stationair, is niet meer incontinent.

Zolang ik voordelen op blijf noemen denk ik niet na over de kosten

Choke werkt normaal, distributie riemen kunnen weer 25.000 km mee, nieuwe brandstofkraan, filter en slangen...

:D

Geplaatst: vr okt 10, 2014 5:34 pm
door voodoo
:-**

Geplaatst: vr okt 10, 2014 5:53 pm
door magna
Teevee schreef:Sidewing weer thuis.
Loopt fantastisch, stinkt niet meer, start gewoon, loopt gewoon stationair, is niet meer incontinent.

Zolang ik voordelen op blijf noemen denk ik niet na over de kosten

Choke werkt normaal, distributie riemen kunnen weer 25.000 km mee, nieuwe brandstofkraan, filter en slangen...

:D
:-**
Maar ik word zo toch wel nieuwsgierig hoeveel je af mocht/moest tikken.

Ik ben "groot" onderhoud aan het plegen aan de div. Nieuwe balhoofdlagers, verse olie + filter, remklauwen voor en achter compleet reviseren( blokken + seals) en ik ben puur aan onderdelen al €250 verder :shock:

Geplaatst: vr okt 10, 2014 6:26 pm
door Teevee
627 euros

160 voor materiaal, zo'n choce kabel kost zomaar 35 euro. Distributieriemen 60 per twee.
Verder heel veel uren. Om de distributie deksels los te kunnen halen moet de zijspanbak los en om van mijn carburateurs weer iets werkends te maken was ook niet echt een feestje. :roll: