Kutkawa

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Kutkawa

Bericht door Woody » di nov 07, 2006 11:37 pm

Van de zomer in een dolle bui een Kawa GT550 gekocht voor m'n meissie, voor slechts 250 euro.
Er moest 'wat' ann gedaan worden want dat ding stond pas een jaar of twee te verstoffen in de showroom.....affijn na wat gepruts de carbs eraf en de vlotterbakkies losmaken.
Blijkt er één vlotter gewoon vast te zitten...
Alles vlotterbakkies en sproeiers schoongemaakt, de boel weer gemonteerd, luchtfilterkast erop, accu erin, tank erop, starten en noppes, nada, niks behalve een straal benzine uit de overloop.
Vanavond dus weer de hele boel gedemonteerd...morgen de carb's naar de motorzaak brengen om ultrasoon te laten reinigen...kost wel 45 euro maar scheelt een hoop gezeik. Letterlijk!
En effe nieuwe bougies halen, scheelt ook aanzienlijk hoop ik.
Na Rosmalen nieuwe (hopelijk positieve) berichten!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » wo nov 08, 2006 10:03 am

Kijk eerst ff of d'r geen vaccuumbenzinekraan op zit, die lekt.
Bij mijn Silverwing (=CX-blok) zit zo'n vaccuumkraan. Daarvan is het membraam lek, waardoor ook de benzine door een overloop uit de carbs zeikt.
Membraampjes zijn een stuk goedkoper, dan een ultrasoonbad.

Succes!
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo nov 08, 2006 11:37 am

de GS-en van suzuki waren destijds legendarisch mbt dit probleem.
De vlotternaald sluit de toevoer kennelijk niet goed af en als dan de hevelwerking begint is er geen houden meer aan. Door corrosie van de sproeier en/of naald kan zoiets gebeuren of de lagering van de vlotters uiteraard. Lekke vlotter is ook nog een optie.. :!:

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di nov 14, 2006 11:54 pm

De benzinekraan doet het goed. Als die op 'dicht' staat komt er geen benzine uit.
Vrijdagavond gaan de losse onderdelen uit de carbs en dan zaterdag naar de motorzaak voor een ultrasoon badbeurtje.
Nog geen gestrooi met pekel, ik kan nog even met de Rooie blijven crossen....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di nov 21, 2006 10:17 pm

Nou gisteravond eindelijk tijd gehad op de carb's te strippen van allerlei zooi zoals vlotterbakkies, sproeiertjes en dergelijke.
Blijft er één stationairsproeier heel eigenwijs vastzitten.....grrrrr
Vanmiddag de carb's bij de motorzaak afgegeven, hopelijk dat zij na de ultrasone poetsbeurt wel die ene er nog uit krijgen...
Morgen/later meer!

En nu we toch bezig zijn....hopelijk deze week uitslag van een vriend van me die bezig is om twee CB750 F1's los te peuteren voor weinig.
Neem ik er ééntje over voor nog minder....shit de achtste motor....toch maar 8-bal noemen dan?
Tje de winter nadert en ik wil toch minstens één rijdende pekelbak hebben...ik zie die bus iedere dag helemaal niet zitten...letterlijk!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di nov 21, 2006 11:27 pm

waar láát je die dingen?? Ben eigenlijk wel jaloers... :wink:

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » wo nov 22, 2006 1:12 pm

Nog een vette Honda rat erbij hebben dan :wink: :roll:

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di nov 28, 2006 10:47 pm

JPi schreef:waar láát je die dingen?? Ben eigenlijk wel jaloers... :wink:
Nou de opslag is voorlopig afgedekt met twee garages, één heeft Carla gekocht (lief hè?) en de andere huur ik samen met een vriend, daar is licht + warmte (verwarmingsbuizen van de 12-verdiepingen flat erboven) en twee staan er nu voor de deur.
De gehuurde garage gaat over 2 jaar plat. We hopen van zo april-mei volgend jaar een nederig schuurtje in de achtertuin klaar te hebben van 16 m².
Kan ik lekker aan huis gaan prutsen. En me helemaal uitleven uiteraard.
floris schreef:Nog een vette Honda rat erbij hebben dan :wink: :roll:
Gonzo bedoel je toch? Da's toch een F2 of Bol d'or? Nee, da's jouw bike, ik ga er toch alleen maar dingen vanaf slopen.
Nou, nu de aanschaf van die twee motoren is helaas niet doorgegaan, waren ineens van Marktplaats verdwenen.
Dus voorlopig hou ik het even bij de zeven. Blijf wel kijken op Marktplaats of er nog iets goedkoops langskomt uiteraard.
Oja de carbjes van de Kawa glimmen als nieuw. En de stationairschroef van no 1 is er ook nog uitgekomen bij de motorzaak!
Bij Roukama een nieuwe besteld, die hadden geen zin om een verder verkoopbare carb op te offeren voor een stationair-stelschroefje.
Kosten € 19,85 .... weer een treffen minder.....wordt binnenkort gebeld zodra die binnen is.
Oja gisteren de toeters getest want die deden het niet. Heb ik er ééntje maar helemaal uitelkaar gehaald, bleek dat die dingen halfvol met water hebben gezeten, dus de hele handel geoxideerd. Geen eer meer aan te behalen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » wo nov 29, 2006 7:05 am

Gonzo moet juist weg om er dingen van af te slopen of om een nieuwe rat mee te starten. Als iemand anders op 'mijn' Gonzo rond rijdt... zie dat niet voor me, haha. Ruimte nodig voor een nieuw project...

Gisteren nog weer gebeld. Het GS750 hardtail verhaal gaat waarschijnlijk wel door. Binnenkort even luisteren hoe het hartje tikt. Is een mooie basis om iets bruut extreems van te bouwen. :shock:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo nov 29, 2006 8:40 am

Lijkt me zwz erg vreemd om Gonzo te verkopen en iemand anders er op te zien tuffen of er mee naar treffens gaat/komt... Maarja.. als je wat anders wil doen/maken/oid (af is af een keer, nietwaar) dan moet je wat.
Ben benieuwd wie de motor koopt en hoe er verder mee omgegaan wordt.
Zal Swamp niet overkomen: ben te verknocht aan die V-4's geraakt door de jaren heen, pas als het blok knalt oid.. en dan pak ik de volgende.. :mrgreen: Heb nog wel wat andere ideeen voor zo'n sjopper :twisted:

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » wo nov 29, 2006 12:15 pm

JPi schreef:Lijkt me zwz erg vreemd om Gonzo te verkopen en iemand anders er op te zien tuffen of er mee naar treffens gaat/komt... Maarja.. als je wat anders wil doen/maken/oid (af is af een keer, nietwaar) dan moet je wat.
Ben benieuwd wie de motor koopt en hoe er verder mee omgegaan wordt.
Zal Swamp niet overkomen: ben te verknocht aan die V-4's geraakt door de jaren heen, pas als het blok knalt oid.. en dan pak ik de volgende.. :mrgreen: Heb nog wel wat andere ideeen voor zo'n sjopper :twisted:
Misschien sloop ik nog liever de bruikbare delen er af (voor een nieuw project) en breng het rijwielgedeelte naar de sloop. Ik zie wel.

Maar het nieuwe project wordt echt geweldig. Vette GS750 hardtail... met eigenbouw kenteken! Wat wil je nog meer als basis voor een ruig project?

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo nov 29, 2006 12:51 pm

GSsen zijn geweldige fietsen om te verbouwen.. ik jank nog ff verder :wink: ; ik heb er vrdmme geen plek voor.. :cry: en jullie hebben alles mee daar in het oosten: binnen een paar jaar wonen jullie aan het strand, voldoende ruimte voor de bikes, bossen en dicht bij de landsgrenzen.. where did I go wrong :?: Ahh..kweetutal..vrouwen.. :oops:

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » wo nov 29, 2006 1:04 pm

JPi schreef:GSsen zijn geweldige fietsen om te verbouwen.. ik jank nog ff verder :wink: ; ik heb er vrdmme geen plek voor.. :cry: en jullie hebben alles mee daar in het oosten: binnen een paar jaar wonen jullie aan het strand, voldoende ruimte voor de bikes, bossen en dicht bij de landsgrenzen.. where did I go wrong :?: Ahh..kweetutal..vrouwen.. :oops:
:twisted: :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » wo nov 29, 2006 2:48 pm

Uhm, er staat hier in 't oosten wel een hele mooie drive-in woning te koop, met garage waar met gemak 3 motoren, 1 zijspan, 1 vriezer, 3 fietsen, 1 koelkast, 1 wasmachine, 1 droger en 10 kratjes pils in kunnen...... voor weinig.
Dus.....



:wink:
Groeten Eline-fasteddie.

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » wo nov 29, 2006 3:37 pm

fasteddie schreef:Uhm, er staat hier in 't oosten wel een hele mooie drive-in woning te koop, met garage waar met gemak 3 motoren, 1 zijspan, 1 vriezer, 3 fietsen, 1 koelkast, 1 wasmachine, 1 droger en 10 kratjes pils in kunnen...... voor weinig.
Dus.....



:wink:
en niet te vergeten een complete sleutelhoek met werkbank
een motorbrug
voorraadkasten etc

Plaats reactie