XI-UR-NI-UUT is een beetje ziek !!!!

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
de wiets
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 599
Lid geworden op: di dec 26, 2006 1:07 pm

XI-UR-NI-UUT is een beetje ziek !!!!

Bericht door de wiets » zo mar 16, 2008 12:54 pm

okee !!!! hier is de stakker onder de ratten weer :evil:
zoals een paar mensen weten heeft het hart van mijn fiets met de KLEP de geest gegeven :cry:
hij wat niet meer teredden :evil: :?
ik ben maanden bezig geweest om er een nieuwe hart er in prakken :shock:
ben veel dingen tegen gekomen die moeizaam gingen :oops:
maar het is gelukt :lol:
alleen de vorige eigenaar van dit hart heeft er open kelken op gezet
klingt mooi en ziet er geweldig uit 8)
een open zwarte troep is het nu 8)
prachtig om tezien :twisted:
alleen het rijden met dit hart lukt nog niet helemaal goed :cry:
hij is al naar de garage geweest :roll:
die hebben hem al een stuk beter gekregen :wink:
maar het aanslingeren is nog een groot drama :? :?
een hoop geklap in de uitlaat, en hij verslikt zich regelmatig ik zijn drank
het schijnt volgens de kenners dat zijn carbo moet afgesteld worden
en daar zit de moeilijkheid :?
wij hebben hier een docter op dat gebied 8)
een echte kenner 8) 8)
mensen uit het ganse land komen naar hem toe
maar hij is erg geprijst :oops:
en laten we eerlijk zijn , we rijden niet een rat omdat we bakken met geld hebben :( :(
dus ik zoek een andere oplossing :?
kan iemand mij helpen met mijn probleem
tips zijn erg welkom :lol:
de sproeier die er nu in zit zijn 135
en verder houd mijn wijsheid op
dus HELP !!!!!!

alvast bedankt

mazzel : de wiets :twisted: :twisted:
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » zo mar 16, 2008 2:01 pm

De goedkoopste oplossing: kelken eraf en originele luchtfilter erop.
Anders: andere sproeiers. Maar hoe en wat weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat zodra je het originele luchtfilter vervangt door kelken met filters, de sproeiers aangepast moeten worden omdat de motor meer lucht aanzuigt (klinkt redelijk logisch).
Dus zou het mengsel armer worden dus grotere sproeiers (als ik logisch doordenk).
Probeer eens 150. Als je die nog kunt vinden.
Want met die ouwe zooi waar we op rijden, zijn dat soort onderdeeltjes niet meer zo op voorraad her en der.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door stitch » zo mar 16, 2008 3:13 pm

Probeer eens die kelken met iets af te dichten, BV bodem van plastic flesje.

Boor dan een aantal gaten hierin, begin bv met 6 gaten van 6 mm.

start probeer , niet goed, gaaten iets groter boren enzovoort enzovoort tot het goed loopt.


En jouw kennende wietskun je voor dat palstic als het werkt vast wel weer iets moois bedenken.

greets stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » zo mar 16, 2008 3:47 pm

Hee Wiets, nog effe doorgaan!

Heb je van het vorige blok de carb's, luchtfilter en uitlaat nog?
Daarvan weet je dat de afstelling (min of meer) goed was, deze kun je dan op je nieuwe blok monteren. Of heb je een blok uit een ander type in je frame gehangen?

succes :twisted:
Stop making sense

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » zo mar 16, 2008 5:02 pm

Wiets zit er bij jou vacuumcarburateurs op, zo ja laat ik nu misschien een oplossing hebben,
waar de carb's de inlaatrubbers ingaan zit er bovenop (in de carburateur)een afstelschroef, draai deze in--onthou of beter schrijf even op-- hoeveel slagen je moet draaien tot ie vast zitdraai hem vervolgens 4 slagen los doe dat bij elke carb. en ga even testrijden om te kijken of ie beter is zo niet draai ze verder los b.v. 5 slagen

nog een tip als ie rijdt probeer of ie beter loopt als je de choke uittrekt,
zoja hij krijgt te weinig benzine, zo nee dan zit je al groot zat wat je hoofdsproeier betreft


Laat het ons even weten :wink: :wink: :wink:

mzzl REDP.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo mar 16, 2008 5:59 pm

blijft de choke niet open staan..??

Greenrat
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 9:40 am
Locatie: Wijk en aalburg

Bericht door Greenrat » zo mar 16, 2008 6:16 pm

Bij mij had ik dat probleem ook dat de motor te veel lucht kreeg.

Heb er doppen van de spuitbus opgezet en in ieder 2 gaten gemaakt van
12mm.
Dit probleem doet zich hoofdzakelijk voor bij vacuumcarburateurs.

Mijn motor gaat als een speer nu.

grt Johan
I'am not crazy, it likes only

de wiets
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 599
Lid geworden op: di dec 26, 2006 1:07 pm

Bericht door de wiets » zo mar 16, 2008 9:41 pm

er zitten al grotere sproeiers in , normaal 115
en nu zitten er 135 in
mijn ouwe carb passen niet op dit blok
en de kelken zaten al op dit blok
maar de truk van die schijfjes met gaatje is misschien het ei
ik ga kijken
jullie horen wel van de klap

mazzel : de wiets

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door stitch » ma mar 17, 2008 8:29 am

de wiets schreef: maar de truk van die schijfjes met gaatje is misschien het ei
ik ga kijken
jullie horen wel van de klap

mazzel : de wiets
Suck 6 wiets

en maak er wat moois van

greets stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

Plaats reactie