Crimmi 21-23 april 2017

Waar is wat te doen in 2017?

Moderators: Goos, Woody, Teevee

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door voodoo » vr apr 21, 2017 6:57 pm

Woody, waar ben je dan?
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door magna » vr apr 21, 2017 9:40 pm

onderweg?
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door voodoo » vr apr 21, 2017 9:50 pm

Gevonden!
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door magna » vr apr 21, 2017 9:52 pm

:-** :-** :-** :-** :-/ :-/
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door voodoo » zo apr 23, 2017 3:39 pm

En Woody, wat vonden we er van? Ik denk dat de woorden "er was weer geen zak aan" de lading aardig dekken! ;D
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door Woody » zo apr 23, 2017 10:19 pm

Dit doe ik nooit maar dan ook nooit meer!

Er was uiteraard geen zak aan.

En er ging ook nog eens van alles hopeloos vaudt.

Om te beginnen...tijdens inpakken (het is donderdag) wordt ik gebeld door het uitzendbureau. Die hadden mij voorgesteld bij een bedrijf in Amsterdam, en hadden een afspraak voor mij gemaakt. Op maandagochtend 10 uur.
Op zich heel goed alleen had ik mijn terugreis (in twee delen) gepland op die dag. Door dat (op zich goede bericht) was ik een beetje van mijn apropos en dus prop ik de fototas in een zijkoffer, zonder camera en vergeet ik bord en mok.
En er was nog een dingetje: ik moest nog een nieuwe kaart ophalen voor de Garmin. Is de website op slot wegens vakantie...dus geen nieuwe kaart. Gelukkig had ik nog een kaart in computer staan, waar o.a. alle kronkelroutes op staan. Dus die laten inlezen.
Vol goede moed vertrek ik even voor 12 uur, rijdt een half uurtje later de A1 op richting Maastricht. Dan de snelweg naar Keulen. Bij Keulen -Oost staat er een file. Dus van de snelweg af en even een stukje stad en dan de Garmin aanzetten. Helaas zijn er wegopbrekingen in de stad en heel veel rode stoplichten en de motor wordt steeds warmer. Op een gegeven moment moet ik wel stoppen, de hydraulische koppeling wil niet meer, de olie is ook heet en te dun om nog druk op te bouwen.
Kwartiertje wachten en ik kan weer, nog twee stoplichten en ik ben de stad uit. De motortemperatuur daalt gestaag, de koppeling gaat weer normaal doen. Om even na vijf uur loop ik bij Boele's naar binnen.
Ik ben de enigste gast, maar er is schnitzel en koud bier. Na het eten raak ik met de barman (Ruud) in gesprek en dan is het zomaar half vier...oeps.

Vrijdag, toch nog vroeg opgestaan, ontbijt (met gebakken ei), inpakken, aftikken (ik had de primeur op per pin te kunnen betalen) en op weg. Na een kwartier staat de temperatuurmeter weer in het rood. Gelukkig zie ik een motorzaak. Stoppen en naar binnen. Advies: half uurtje wachten en dan kijken we wel verder. Na halfuurtje de motor naar binnen, radiatordop er af en bijna een liter koelwater verdwijnt in de radiator.
De lekkage is veroorzaakt door een scheurtje in het slangetje voor de overloop naar de expansietank. Stukje van slang afgeknipt, opnieuw vastgezet, 25 euro betaald zonder bonnetje en ik kan weer los.
Dus op naar de snelweg. Helaas is de toerit afgesloten. Borden verwijzen naar plaatsnamen die me niets zeggen, dus dan maar eentje gevolgd maar die loopt dood op een andere wegopbreking. Dus terug en de andere volgen. Mijn Garmin is inmiddels de weg kwijt en geeft het op.Al met al verrijdt ik me vreselijk over hele leuke weggetjes en tegen vier uur ben ik bij Frankfurt am Main. Ja dat is een beetje uit de buurt.
Vanaf daar op weg naar Fulda. De Garmin vermijd consequent alle snelwegen, dus als ik snelweg naar Fulda kruis, neem ik die. Later neem ik de 4 richting Dresden en om half negen 's avonds kom ik aan op het treffen. Totaal afgelegd vanaf huis: 1.100 km.
Tentje prikken is er niet bij, alles is beton. Stenen zat dus tentje staat. Voodoo was er al een tijdje. Even wat gegeten en wat biertjes en redelijk op tijd naar bed want hondsmoe.

Zaterdag. Met die afspraak op maandag in mijn achterhoofd is het wellicht handiger om vandaag alweer terug te gaan en achter Voodoo aan te rijden. Hij wil naar Boele's. Tent en deken laat ik voor mijn broer achter, die is om kwart voor vier 's nachts aangekomen met zijn auto. En had geen tent meegenomen en geen extra deken.
Na afscheid nemen rijden we even voor twaalven weg, op naar de snelweg. En dan wordt het droog, en breekt af en toe wat zon door dus bij Erfurt stelt Voodoo de TomTom in op 'geen snelwegen' en rijden we binnendoor. Wel veel wind. Even voor vijf uur komen we aan bij Boele's. De garage is open, dus naar binnen rijden en parkeren. Op naar de bar voor het eerste (gratis) biertje en een kamernummer.

Zondag. Ik wordt op elf uur wakker en om kwart voor twaalf taaien we af. Binnendoor richting Keulen. Helaas zondagsrijders en sleurhutten, dan maar de snelweg. Inclusief file, dat dan weer wel.
Om kwart voor vier geef ik m'n lief een zoen, pak de spullen van de motor en zet ik de computer aan. Want belangrijke e-mail.

Wat plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja, kostdanou?
Boele's: € 102,50
Reparatie: € 25,00
Benzine en drinken en repen: € 156,45
Treffen: € 18,00
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door 2strokerob » ma apr 24, 2017 11:22 am

Mooi avontuur weer :mrgreen:
Fuel is what I burn!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door JPi » ma apr 24, 2017 4:46 pm

Zier er nat en fris uit eigenlijk..??

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door voodoo » ma apr 24, 2017 6:06 pm

Ja, klote weer aldaar.
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door Woody » di apr 25, 2017 8:26 am

Even ter info: wegens prijsverhoging voor het gebruik van de zandgroeve is het voor Olle en Gand niet meer financieel haalbaar om daar nog langer gebruik van de te maken zonder er (meer) geld op toe te leggen.
En aangezien ze hetzelfde principe als DHR aanhouden (geen toegangsprijs) en het moeten hebben van de consumpties, zal deze locatie voorlopig gebruikt gaan worden.

Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Crimmi 21-23 april 2017

Bericht door JPi » di apr 25, 2017 11:36 am

Brrr.. bijna blij dat ik niet kon.

Plaats reactie