help mijn moter start nie meer
Moderators: Goos, Woody, Teevee
help mijn moter start nie meer
vanmiddag ander blok in de chopper gehange (gs750)met een orgineele kabelboom alles gemerkt en ook zo aangesloten en broem lopen.
na een uur nog eens geprobeert en toen niet eens klik,klik.
en daar komt nog bij dat ik de balle verstand nie heb van elektriek
mijn vraag dus:de kabelboom moet vereenvoudigd worden wie heeft hier een duidelijke tekening van of wie durft mij te kome helpen(in hapert)
zodat alles weer werkt.(eten&drinken inbegrepen)
mzzl john
na een uur nog eens geprobeert en toen niet eens klik,klik.
en daar komt nog bij dat ik de balle verstand nie heb van elektriek
mijn vraag dus:de kabelboom moet vereenvoudigd worden wie heeft hier een duidelijke tekening van of wie durft mij te kome helpen(in hapert)
zodat alles weer werkt.(eten&drinken inbegrepen)
mzzl john
Zo te horen heb je een lekstroom..ook als je het kontakt uitzet.. accu loopt leeg of wordt niet bijgeladen maar denk het eerste.. ergens isolatie van een draad weggesleten?? Accu d'ruut en bijladen en via de plusdraad tegen de massa de weerstand meten. Moet oneindig of anders heeeeeeeeel hoog zijn. Indien niet: sluiting en zoeken maar...
als je 't jaar weet van 't blok, kan je hier zoeken naar schema's en zo:
http://www.cmsnl.com/suzuki-gsx750_model13694/
http://www.cmsnl.com/suzuki-gsx750_model13694/
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
nog aan gedacht om unne keer te kome kieke?Redpigeon schreef:zal ff de agenda erop naslaan kommende 2 weekende kan ik niet (iets van een ratbike feessie in IJselstijn en de week erop ook weer op pad om het rattenvirus te verspreiden--olde Beth feesssie )
daarna kan ik wel een keer komen helpen
mzzl master of disaster
vanmiddag ander blok in de chopper gehange (gs750)met een orgineele kabelboom alles gemerkt en ook zo aangesloten en broem lopen.
na een uur nog eens geprobeert en toen niet eens klik,klik.
Zo, in de afgelopen tijd heb ik op mijn werk eens wat meer beziggehouden met de techneuten teneinde ook wat meer technische kennis op te doen heb van hun doormeten van electronica geleerd,althans een heel aantal logische grondbeginselen
1 Jouw motor heeft gestart en gelopen met het nieuwe blok.
2 na een uur had hij niet genoeg spanning meer om het startrelais in te schakelen.
Dat betekent,er vanuitgaande dat de accu vol was, deze mogelijk in 60 minuten leegloopt.
check eerst de pluskabelligging in het frame, raakt hij nergens het metaal met een doorgeschuurde isolatie.
Kijk eveneens in de koplamp naar kortsluitingen en meet de spanningen op de zekeringen.
De laadstroom controleren kun je door een voltmeter aan te sluiten op de motor als hij draait,hij geeft dan plusminus 14 volt aan.
Ik weet niet waarom je de kabelboom wilt vereenvoudigen, in principe kun je alles gewoon laten liggen.
na een uur nog eens geprobeert en toen niet eens klik,klik.
Zo, in de afgelopen tijd heb ik op mijn werk eens wat meer beziggehouden met de techneuten teneinde ook wat meer technische kennis op te doen heb van hun doormeten van electronica geleerd,althans een heel aantal logische grondbeginselen
1 Jouw motor heeft gestart en gelopen met het nieuwe blok.
2 na een uur had hij niet genoeg spanning meer om het startrelais in te schakelen.
Dat betekent,er vanuitgaande dat de accu vol was, deze mogelijk in 60 minuten leegloopt.
check eerst de pluskabelligging in het frame, raakt hij nergens het metaal met een doorgeschuurde isolatie.
Kijk eveneens in de koplamp naar kortsluitingen en meet de spanningen op de zekeringen.
De laadstroom controleren kun je door een voltmeter aan te sluiten op de motor als hij draait,hij geeft dan plusminus 14 volt aan.
Ik weet niet waarom je de kabelboom wilt vereenvoudigen, in principe kun je alles gewoon laten liggen.