dikte voorpoot veren

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

dikte voorpoot veren

Bericht door der obergefreiter » di okt 23, 2007 9:44 am

hoi , weet iemand uit zijn of haar blote hoofd wat de diameter van de voorpoot veren van een yamaha xs 550 is .of waar ik aan die info kan komen zonder het ding uit elkaar te hoeven halen (moet er op blijven rijden ondertussen)
camperproleet

elvis
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 859
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 7:35 pm
Locatie: zwijndrecht

Bericht door elvis » di okt 23, 2007 1:37 pm

zou je best willen helpen maar dit weet ik ook niet


nou bedank me maar weer voor mijn bijdrage :wink:
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di okt 23, 2007 2:14 pm

ff wachten.. als'k thuis ben weet ik ff meer.. op het werk kan ik niet denken whoehaha
Maarre.. hoezo de diameter van de veren? Meet de diameter van de binnenpoten en trek daar 4mm vanaf.. dan ben er heeeeel dicht bij.
Anders gewoon het zwarte doppie boven eruit wippen, sluitring verwijderen en huppatee.. de zaak is los?? fluitje van een cent. En omdat ie toch op 3 wielen staat zal ie ook nauwelijks inzakken of omvallen.. 15 min. werk al met al zo ongeveer.

Je bedoelt uiteraard een xj550 ipv xs550, toch? Of een XZ550 dát kan wel weer.. :wink:

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di okt 23, 2007 2:20 pm

JPi schreef:ff wachten.. als'k thuis ben weet ik ff meer.. op het werk kan ik niet denken whoehaha
Maarre.. hoezo de diameter van de veren? Meet de diameter van de binnenpoten en trek daar 4mm vanaf.. dan ben er heeeeel dicht bij.
Anders gewoon het zwarte doppie boven eruit wippen, sluitring verwijderen en huppatee.. de zaak is los?? fluitje van een cent. En omdat ie toch op 3 wielen staat zal ie ook nauwelijks inzakken of omvallen.. 15 min. werk al met al zo ongeveer.

Je bedoelt uiteraard een xj550 ipv xs550, toch? Of een XZ550 dát kan wel weer.. :wink:
zwarte doppies he´k nie (meer???) zal een kijken of er aan de bovenkant iets te draaien/sleutelen/slopen valt .ik zag mezelf nl niet ff onderpoot loshalen om te passen . is op het ogenblik namelijk het enige dat minofmeer loopt.
en het is inderdeed een xj (klote jappanners met hun type aan duiding. R zusenmezoveel is stuk simpeler )
camperproleet

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di okt 23, 2007 2:30 pm

als je een tekening wilt hebben van de vorkpoot + de rest--> bikebandit.com en daar het type invoeren.
Het is een zgn circlip die in de binnenkant van de binnenpoot zit en alles tegenhoud wat anders naar buiten zou vliegen als je remt.. :twisted: Er hoeft dus nix geschroeft oid te worden. Lekker simpel en goedkoop..zoals het hoort :!:

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di okt 23, 2007 2:32 pm

ga zo voor wegrijden ff kijken . heb gekeken onder zwarte doppies, zit massief metallen plaatje onder, niks wat ik volgens mij kan verwijderen . :?
camperproleet

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di okt 23, 2007 3:25 pm

en thanx , elvis :-/
camperproleet

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di okt 23, 2007 6:01 pm

der obergefreiter schreef:ga zo voor wegrijden ff kijken . heb gekeken onder zwarte doppies, zit massief metallen plaatje onder, niks wat ik volgens mij kan verwijderen . :?
Wél..lol Net boven dat plaatje zie je aan de buitenkant een ringetje zitten. die zit half in het materiaal van de buis want zit in een groefje. Dat ringetje moet eruit en dan lukt als je dat metalen plaatje naar onderen druk met een stukkie hout of zo, of een stuk verleng-ijzer uit een doppenset.
Pas op dat dat veertje niet wegspringt of breekt...

Plaats reactie