bedradings schema gezocht voor Honda cm 450 e
Moderators: Goos, Woody, Teevee
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
bedradings schema gezocht voor Honda cm 450 e
Zoek alleen het bedradingsschema voor een honda CM450 e, bouwjaar 82.
greets Stitch
greets Stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 246
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:22 pm
- Locatie: Gemert
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Vandaag oliedruk bedrading weggehaald, koppeling.braveheart schreef:leuk ding man heb ook eentje gehad 10 jaar geleden hij was van 1980
veel sterkte ermee
Ontwerpje voor bak/schakelaar/zekeringen.
Plekje voor achterlichten gevonden.
Gasmasker onderdelen verwijderd voor LED stadsverlichting.
Uitlaten verwijdert. Koppen van tapeinden geflext, was anders toch afgebroken. Restand nu in de kruip/remolie.
Van de week rustig kloppen en warm stoken.
Greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Heb gezien Wood.Woody schreef:Volgens mij worden er een aantal CM400's aangeboden op marktplaats voor weinig....
helaas ff geen ruimte, zowel in garage als in de portemonnee
greets stitch
PS Gisteren lekker neus van gasmasker voorzien van LEds
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
zo de motor loopt op het veranderde schema.
Eerst complete systeem uitgeprobeerd mat een accu als spanningsbron.
koplampen(bolletjes) ledremlichten, stadslichten achterlicht alles werkt(te)
motor gestart , beetje moeizaam, lang stilstaan en kleine accu. FF starthulp en lopen.
lichten branden , beetje fel maar oke. beetje gas erop en Floep Floep koplampjes uit. (gemeten, doorgebrand.)
Vandaag lekker buiten alles losgekoppeld en motor gestart en gaan meten.
Rode draad van regelaar 18.65 volt. Ja de leds houden het uit tot 20 volt, die deden het dus nog. . koplampjes dus niet.
Meten is weten, maar ik weet iets nu nog niet.
DE vraag :
Zie schema hierboven (link TeeVee) cm450e.
Vanaf dynamo drie gele draden naar spanningsregelaar(rectifier with regulator).
Vandaar drie draden :
------ Rood/wit = plus die via zekering naar accu gaat. Meet 18.65 volt.
------ Donker groen = massa
------ zwart = + die naar claxon en remlicht loopt. Meet ik niks.
Leg ik echter deze zwarte draad tegen de rood/witte draad zakt de spanning naar zon 14 volt. Prima dus.
Ik begin echter een beetje schema blind te worden. zie ik ergens over het hoofd dat dit ook echt zo hoort.
Help. dit is nog het enige probleempje
greets stitch
Eerst complete systeem uitgeprobeerd mat een accu als spanningsbron.
koplampen(bolletjes) ledremlichten, stadslichten achterlicht alles werkt(te)
motor gestart , beetje moeizaam, lang stilstaan en kleine accu. FF starthulp en lopen.
lichten branden , beetje fel maar oke. beetje gas erop en Floep Floep koplampjes uit. (gemeten, doorgebrand.)
Vandaag lekker buiten alles losgekoppeld en motor gestart en gaan meten.
Rode draad van regelaar 18.65 volt. Ja de leds houden het uit tot 20 volt, die deden het dus nog. . koplampjes dus niet.
Meten is weten, maar ik weet iets nu nog niet.
DE vraag :
Zie schema hierboven (link TeeVee) cm450e.
Vanaf dynamo drie gele draden naar spanningsregelaar(rectifier with regulator).
Vandaar drie draden :
------ Rood/wit = plus die via zekering naar accu gaat. Meet 18.65 volt.
------ Donker groen = massa
------ zwart = + die naar claxon en remlicht loopt. Meet ik niks.
Leg ik echter deze zwarte draad tegen de rood/witte draad zakt de spanning naar zon 14 volt. Prima dus.
Ik begin echter een beetje schema blind te worden. zie ik ergens over het hoofd dat dit ook echt zo hoort.
Help. dit is nog het enige probleempje
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Heb het gevonden, zwarte draad werd bij originele bedrading via contactsleutel aan plus gelegd. Om parkeerlicht in te kunnen schakelen.JPi schreef:meet je gelijk of wisselspanning? Zo te zien/lezen wordt e.e.a. niet afgevlakt door de gelijkrichter... Scheelt zo'n 30% en dan kom je op zo'n 12,6 volt da's vrij normaal dan..
HET WERKT ALLEMAAL, dus BURNEN met licht.
Greets stitch
PS kan slotje op
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan