roestige tank opnieuw coaten

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » wo jun 11, 2008 9:46 pm

graag kaiman!!!

ga de droogtrommeltruc morgen maar proberen.

brommertje staat ondertussen weer thuis, maar z'n naam als zijnde My Curse nog steeds waardig.... reparatiejongetje had dus gezegd, ligt aan de bagger in de tank, loopt het filter van vol en dan krijgt ie niet genoeg benzine meer. dus ik denk, nah, in afwachting van een oplossing voor de tank kan ik er best een jerrycan op vast knopen, dat roest niet en dan rijdt ie tenminste.

jerrycan aangepast voor dit geheel, tuutje in de dop gemaakt zodat ik de benzineslang erop aan kon sluiten, jerrycan ondersteboven gehangen, afsluitbaar luchtgaatje aan de bovenkant gemaakt, vastgeknoopt.
starten...aanslaan... :-** en weer afslaan :evil: en niet meer aan de praat te krijgen >:)

denk ik, goh, vreemd, want volgens dat reparatiejongetje lag het aan de rotzooi in de tank, maar nu heeft ie toch ECHT een schone tank en voldoende brandstoftoevoer....

>:) >:) >:)
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » wo jun 11, 2008 10:18 pm

Kijk eens ..of eigenlijk ruik eens aan de versnellingsbak olie..misschien zijn de krukas keerringen aan bonken..kan me indenken dat die nooit vervangen zijn al die jaren..in elk geval mag de olie niet te vloeibaar zijn en niet teveel naar benzine ruiken.Als dat wel zo is wordt het verse benzinemengsel gelijk het carter in gedrukt.
Sachs heeft ook op veel modellen een decompressieklepje op de cilinderkop...kijk eens of die niet blijft hangen oid.. anders compressieverlies.
Zal morgen ook eens kijken of ik nog een verstelbare sproeier heb liggen in de garage...en het wph kan ik meenemen naar DHR.
MZllls,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » do jun 12, 2008 8:01 am

klinkt als, haal blokje maar uit elkaar.
dat ga ik dan idd maar 's doen, heb de komende tijd ook wat meer tijd om er mee bezig te zijn.

decompressieklepje blijft niet hangen, die druk je nl in tijdens het begin van het starten en je hoort het als ie open staat. en dus ook het verschil als je 'm dicht laat, dus dat functioneert volgens mij gewoon.

wphb? heeel graag!!!!
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Plaats reactie