Favo muziek onder de ratbikers?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Favo muziek onder de ratbikers?

Bericht door floris » zo jan 14, 2007 5:36 pm

Was zojuist, onder het genot van een heerlijke boerenkool met worst en hamblokjes, een DVD van Rush aan het kijken... GE-WEL-DIG!

Verder wordt er hier van alles gedraaid. Van ouwelullen rock zoals Van Halen, tot psychedelische '70 progressive rock als Rush, Yes, UK, Liquid Tension, ARK. Verder veel fusion Jazz, Mahavischnu, Trilok Gurtu, Al di Meola noem maar op. En progressieve metal, Spastic ink, Control Denied, Spiral architect, Cynic tot heavy metal zoals Iron maiden, Megadeth. Ook zieke black metal en Pagan wordt hier gedraaid, voornamelijk erg emotioneel klinkend oost Duits materiaal en oud Scandinavisch episch spul. Goede inspiratie voor enkele van mijn eigen black metal projecten (diverse CD's en LP's opgenomen en over een paar maanden een nieuwe split Elpee!!!!)
Soms gaat het harnas aan om flink te beuken, brute death metal. Ook death metal wordt er zelf gespeeld, binnenkort komt een nieuwe mini-CD uit die hier alvast is te downloaden voor de liefhebbers http://promo.deifecation.cjb.net/

Ben benieuwd wat jullie allemaal luisteren en evt. zelf maken :twisted:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo jan 14, 2007 7:20 pm

Mahavishnu?? Jij?? 't mot toch niet gekker worden..lol :!: Er is dus toch nog hoop.. :roll: :wink:

heb je floris zijn band wel eens LIVE gehoord :?:
en dan denk jij dat er hoop is .?? (mzzl REDP )

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » zo jan 14, 2007 7:43 pm

Ik maak zelf helemaal geen muziek, ik luister er alleen maar naar. Is ook leuk.
Radt, Ratter, Ratst.

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » zo jan 14, 2007 7:46 pm

Ik luister zelfs naar muziek van Flaick en Vanessa Mae. Over een paar weken ga ik zelfs nog naar een optreden van Flaick. Maar aan de andere kant luister ik ook vaak naar P.O.D., Prince, Moby en Guns&Roses. Daartussen zit nog een grote liefde in, en dat is de rockabilly-muziek. En Lee Rocker (van de Stray Cats) heb ik voor 04 februari in mijn agenda staan.
Radt, Ratter, Ratst.

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » zo jan 14, 2007 8:49 pm

Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » ma jan 15, 2007 12:31 am

Captain Beefheart, Frank Zappa, Johnny Dowd, The Who, Sundive, Howlin' Wolf, Pierre Boulez, Iannis Xenakis, Ligeti, Bach, laat Beethoven, Rams†ein (een half uur), System of a Down, De Kift, John Cage, Jimi Hendrix, Nick Cave etc. etc. etc.

groetjes Captain Krimson
tevens groeten van genosse Kurt die moppert dat er dan mensen zijn die klaagden over zijn lawaai.....
tevens groeten van King Hulsson die fijntjes glimlachend besluit daar niet op in te gaan.....
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » ma jan 15, 2007 7:31 am

JPi schreef:Mahavishnu?? Jij?? 't mot toch niet gekker worden..lol :!: Er is dus toch nog hoop.. :roll: :wink:

heb je floris zijn band wel eens LIVE gehoord :?:
en dan denk jij dat er hoop is .?? (mzzl REDP )
Nee, er is geen hoop! :shock: :twisted: :roll: :wink: :lol:
Mahavischnu klinkt trouwens het beste vanaf de draaitafel Jpi! :wink:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma jan 15, 2007 8:59 am

Die draaitafel heb ik nog doch nu met de kids nog maar even opgeborgen.. Ze weten niet eens hoe zo'n ding werkt..kennen alleen nog maar cd's & dvd's, mp3, enz. Maar binnenkort zullen ze er aan moeten geloven hehehe 8) Muziek van weleer al schallend door hun vertrouwde domus. :-**
Heb ook nog Ultra Meditation.. Erg vaag..met muziek/geluiden van gene zijde.. :twisted: Ken je trouwens de groep White Noise?? Daar wordt je helemaal maf van.. wordt ten sterkste afgeraden voor mensen met hartstoornissen en of hoge bloeddruk hahaha :twisted:

Gebruikersavatar
de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1589
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
Contacteer:

Bericht door de vlieger » ma jan 15, 2007 10:48 am

hey Goos ken je Speedball dan niet? daar hou ik van!! :D http://www.speedballjr.com/ en nog van heel veel andere dingen en groepen...
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » ma jan 15, 2007 12:53 pm

Over het algemeen rock in diverse soorten:Metallica,Ramstein,Iron Maiden,AC/DC maar vind ook Van Halen,Cult,Jeff Healey,Dick Dale,Doors,Pearl Jam, Nirvana,Lenny Kravitz,Velvet Revolver,Anouk en ga zo maar door allemaal lekkere muziek.
Als overgang naar een andere muzieksoort vind ik Prodigy helemaal te gek..en die andere muzieksoort is dus dance:trance en techno vind ik ook lekker..Tiesto,Armin van Buuren,Ferry Corsten,Erick E ,Michel de Hey,Cosmic Gate..ook de hardere housesoorten schuw ik niet maar niet te lang 8) ..
En uit mijn puberjaren heb ik ook nog leuke muziek:Kraftwerk,Beastie Boys en Ska: Specials,Bad Manners,Madness.
Die laatste muzieksoort is ook weer helemaal in bij de jeugd, bij ons thuis hoor ik regelmatig bekende ska uit de kamer van Esters pubers.
Veel van de muziek heb ik ook live gezien voor zover ze nog leven/bestaan :-/ , ik ga best vaak naar concerten enzo,mzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma jan 15, 2007 1:39 pm

Volgens m'n familie heb ik alleen maar herrie.....
1e single: Grazy Horses van de Osmonds....
1e LP: Bomber van Motörhead...ik vond de Osmonds niet hard genoeg!
En toen ging het verder....de hele hard-rock discotheek van de Bieb heeft op m'n draaitafel gelegen, veel getaped (heeft iemand dat nog, cassette's?)
En toen struikelde ik over wat klassiek....dus ook daar het één en ander van.
De eerste drie 'Turn up de Bass' dubbel-LP's, ik heb ze!
Alles van Het Simplistisch Verbond uiteraard.
Gruppo Sportivo natuurlijk, Herman Brood moet (zonder Brood geen Leven) en Alan Parson's Project.
Veel concerten gezien van oa Judas Priest, Motörhead, Iron Maiden AC/DC, en wat nog meer aan herrie in Amsterdam e.o. optrad, oa Edenhal (mag niet meer ivm het ontbreken van enige geluidsisolatie)
En nog wat Soul-lp's, wat van Ray Charles, en nog wat jazz hier en daar.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
RoadWarrior
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 157
Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door RoadWarrior » ma jan 15, 2007 2:06 pm

Rock en metal zoals Rammstein, ACDC, Metallica, Black Sabbath, Zeppelin, Motorhead, Sepultura, In Flames.

Verder liefhebber van Frank Zappa, Captain Beefheart en Tom Waits.
(A squid eating dough in a polyethyleen bag is fast 'n bulbous)

En dan nog wat los spul zoals Anouk, Nirvana, Beastie Boys, Beenie Man, Black Eyed Peas, Country Joe & The Fish, De Raggende Manne, The Doors, Eminem, Iron Butterfly, Jimmy Hendrix, Johnny Cash, Marillion, The Pixies, red Hot Chilli Peppers, Soundgarden, John Legend, enz.enz.
CHROME won't get you home.

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » ma jan 15, 2007 3:45 pm

that's right said the maskered snake!

groetjes Captain Krimson
tevens groeten van Kurt en Hulsson die geen idee hebben waar dit nu weer over gaat.....
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma jan 15, 2007 5:15 pm

Ik luister en geniet van een redelijk gevarieerd smaakgebied. een kleine opsomming wat er zoal op de PC staat en of in de kast staat:
Krezip (5x concert geweest), Van dik hout (2x concert), U2 (1x concert Zooropa), all time favorit INXS (3x concerst), Bjork (1x concert, da's net een elfje op speed zoals die op blote voeten over het podium stuitert), Faithless (2x concert), Birgit (2x concert), The Scene (1x concert), De dijk (1x concert)
verder nog Norah Jones, ze heeft gewoon een prachtige, zwoele stem, Prince, Enigma (heerlijk relaxed op de achtergrond), soms lekker wat Rammstein of Metallica. Da's wel meteen zo'n beetje het zwaarste wat ik luister. En nog wat klassiekers als Rolling Stone, Pink floyd en wat losse 60's en 70's nummers(Tour of duty-CD's)
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma jan 15, 2007 6:36 pm

Klopt! Swamp is ook geen real bike.. Het is Swamp! :twisted: :mrgreen:

Plaats reactie