je mot toch wat...
Moderators: Goos, Teevee, Woody
Ik heb nog ergens een de kickstarter liggen maar de as zou ribbeltjes moeten hebben.....die zijn ietwat afgesleten.... electrisch starten is geen probleem. Doet het altijd (als ik de juiste draadjes weer heb aangesloten en de ontsteking op orde heb)magna schreef:heeft zo'n 400f een kickstart? ik wil tzt nl als opvolger van headcase een motor met kickstart (en evt ook el start erbij)
Blokkie heeft 120.000 km gelopen, alle pakkingen zijn een beetje poreus...je laarzen worden automatisch waterdicht.
Heb nog een extra tank (met slot), spaakwiel achter erbij.
Ketting en tandwielen zijn nog vrijwel nieuw, evenals de Avon Classic voorband. Remmen zijn goed.
Als je echt wilt knutselen heb ik nog een blokkie erbij wat ± 60.000 heeft gelopen, is alleen goed voor de zuigers+cilinders.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Okee dan, hier wat piccies van de laatste aanwinst:
Mooi toch? Hopelijk voor de zomer berijdbaar....
Mooi toch? Hopelijk voor de zomer berijdbaar....
Laatst gewijzigd door Woody op za nov 28, 2015 5:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
O, ik bedoel niet dat ik deze wil overnemen (tenminste NOG niet ), Ik ben meer nog een beetje aan het rondneuzen welke modellen aan m'n wensen voldoen.Woody schreef:Ik heb nog ergens een de kickstarter liggen maar de as zou ribbeltjes moeten hebben.....die zijn ietwat afgesleten.... electrisch starten is geen probleem. Doet het altijd (als ik de juiste draadjes weer heb aangesloten en de ontsteking op orde heb)magna schreef:heeft zo'n 400f een kickstart? ik wil tzt nl als opvolger van headcase een motor met kickstart (en evt ook el start erbij)
Blokkie heeft 120.000 km gelopen, alle pakkingen zijn een beetje poreus...je laarzen worden automatisch waterdicht.
Heb nog een extra tank (met slot), spaakwiel achter erbij.
Ketting en tandwielen zijn nog vrijwel nieuw, evenals de Avon Classic voorband. Remmen zijn goed.
Als je echt wilt knutselen heb ik nog een blokkie erbij wat ± 60.000 heeft gelopen, is alleen goed voor de zuigers+cilinders.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Ach so.magna schreef:O, ik bedoel niet dat ik deze wil overnemen (tenminste NOG niet ), Ik ben meer nog een beetje aan het rondneuzen welke modellen aan m'n wensen voldoen.
Nou dan ga ik 'm opknappen en als-ie ut doet op Markplaats te koop zetten. Ergens volgende maand of zo.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
De 1e stap richting een nieuw project/ratbike is vandaag gezet. De magna welke reeds 5 jaar verspreid door de schuur, onder de werkbank, in de kasten lag is verkocht. Ik heb weer ruimte in m'n schuur. Nu zaterdag een ritje naar de stort voor de meuk waar echt niks meer mee gemaakt/gedaan kan worden (lekke banden, uitgeburnde banden, 2 dozen afval, 2 bromfietsuitlaatjes, modelletje tussen de gaten dicht) en er is nog meer plek.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Gisteravond even de carbjes (kompleet met 144 sproeiers en K&N filters) gemonteerd. Heb ineens een chokekabel over....
De gaskabel monteren is ook nog ietwat lastig ivm andere maat vasthoudertje.....
Koppelingskabelstelschroef ontbreekt, maar daar moet ik er nog minstens twee van hebben, ergens bij de Honda-zooi.
Accu op de oplader gezet, als-ie overleden is dan pech gehad.
Km-tellerkabel vastgeschroefd...het gaat ergens op lijken.....nou nog een kontaktslot met bijpassend sleutels......want de sleutels zaten er niet bij.
De gaskabel monteren is ook nog ietwat lastig ivm andere maat vasthoudertje.....
Koppelingskabelstelschroef ontbreekt, maar daar moet ik er nog minstens twee van hebben, ergens bij de Honda-zooi.
Accu op de oplader gezet, als-ie overleden is dan pech gehad.
Km-tellerkabel vastgeschroefd...het gaat ergens op lijken.....nou nog een kontaktslot met bijpassend sleutels......want de sleutels zaten er niet bij.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Nu de CB450 gedemonteerd en afgevoerd is, hoog tijd om de chopper aan te pakken.
Gisteren de zijstandaard alvast even vastgezet. Toen de gaskabel....dat is behoorlijk prutsen en uiteindelijk vastgesteld dat de kabel te kort is en dat een andere kabel die nog had liggen ook te kort is.
Dat lijkt onzinnig maar is het gevolg van andere carbjes die weliswaar van een GS750 af komen maar er zijn in de loop der jaren wat verschillende gasfabriekjes gebruikt....met als gevolg dat de kabel te kort is.
Van het weekende even prutsen of de hevel van oude carbjes overzetten enig soelaas bied voordat ik op jacht ga naar een pianosnaar van anderhalve meter (heb ± 120 cm nodig maar heb graag wat extra voor het geval...).
Gisteren de zijstandaard alvast even vastgezet. Toen de gaskabel....dat is behoorlijk prutsen en uiteindelijk vastgesteld dat de kabel te kort is en dat een andere kabel die nog had liggen ook te kort is.
Dat lijkt onzinnig maar is het gevolg van andere carbjes die weliswaar van een GS750 af komen maar er zijn in de loop der jaren wat verschillende gasfabriekjes gebruikt....met als gevolg dat de kabel te kort is.
Van het weekende even prutsen of de hevel van oude carbjes overzetten enig soelaas bied voordat ik op jacht ga naar een pianosnaar van anderhalve meter (heb ± 120 cm nodig maar heb graag wat extra voor het geval...).
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!