kentekenplaat kwijt

Informatie over Rataplan-Ratbikeclub NL. Jezelf voorstellen. Algemene vragen, etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

kentekenplaat kwijt

Bericht door mania » zo mar 22, 2009 5:19 pm

ja hoor kijk ik vanmorgen na een rit naar mn motor, denk ik, hé daar hoort toch wat te zitten.............. :?
is mn kentekenplaat ervan door, ik heb al digitaal aangifte gedaan, en nu :? :?
't zal allemaal wel.........

Gebruikersavatar
de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1589
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
Contacteer:

Bericht door de vlieger » zo mar 22, 2009 5:21 pm

doos Nesquick kopen en een stel plakletters.... :?
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » zo mar 22, 2009 5:31 pm

Wat dacht je van een nieuwe halen ?
Radt, Ratter, Ratst.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » zo mar 22, 2009 5:37 pm

Je hebt toch een blauwe plaat? Volgens mij geen probleem om een nieuwe te halen. Met een gele trouwens ook niet. Maar je kan geloof ik maar 1 keer een nieuwe halen..daarna krijg je een hoop rompslomp.
MZllss,Rob.
Fuel is what I burn!

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » zo mar 22, 2009 7:59 pm

Nee hoor, je krijgt dan gewoon zo'n klein cijfertje er op.
Radt, Ratter, Ratst.

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » zo mar 22, 2009 8:08 pm

en ik heb ook wel kentekenplaten met zo'n klein 2-tje erop gezien, dus je kan 'm zelfs nog een keer kwijtraken... kost alleen wel geld, vrees ik.
misschien een ideetje om wel één of ander uitgeprint papiertje van je aanvraag bij je te houden als je in afwachting van je nieuwe plaat gaat rijden...
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » zo mar 22, 2009 8:12 pm

'k Heb eens gehoord dat er zelfs al iemand rondrijd met een 7'tje op z'n kentekenplaat.
'k Heb de platen van m'n auto daarom ook met 4 tiewraps op het hoekjes vastgezet.
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo mar 22, 2009 8:17 pm

gewoon kit achterop die plaat en 2 zelftappers er doorheen jagen :P

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » zo mar 22, 2009 8:25 pm

Er is nu een gewijzigde regel dat er geen cijfertje meer op de kenteken plaat komt. Eerst kreeg je een 1 of 2 en bij meerdere keren het maandcijfer op je plaat. (en je moest nieuwe kentekenpapieren aanvragen).
Scheelt dus weer centen gelukkig :roll:
MZllss,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » ma mar 23, 2009 8:25 am

dus wat moet ik nu doen :? waar haal je zo'n plaat, moet je die niet aanvragen bij de rdw :? mag je inafwachting gewoon een stuk karton gebruiken, het papier van de aangifte heb ik op zak. Dus dat kan ik laten zien als ze me aanhouden.
't zal allemaal wel.........

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » ma mar 23, 2009 9:05 am

Ik heb zo'n plaat gewoon bij Brezan gehaalt.
Elke toko die rentekenplaten verkoopt kan volgens mij de administratieve rompslomp regelen. Volgens mij heeft het minder voeten in aarde dan je nu denkt.

Oftewel... ff bellen en navragen bij een kentekenplatenverkoper bij jou in de buurt is het handigste.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » ma mar 23, 2009 10:27 am

Goos schreef:Ik heb zo'n plaat gewoon bij Brezan gehaalt.
Elke toko die rentekenplaten verkoopt kan volgens mij de administratieve rompslomp regelen. Volgens mij heeft het minder voeten in aarde dan je nu denkt.

Oftewel... ff bellen en navragen bij een kentekenplatenverkoper bij jou in de buurt is het handigste.

idd ik heb al een andere plaat, gewoon naar een automatrialen zaak gaan die is aangesloten bij de RDW. Je kenteken deel 1 en legitimatie meenemen en voor 13,50 heb je een nieuwe :D
't zal allemaal wel.........

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma mar 23, 2009 11:17 pm

2strokerob schreef:Er is nu een gewijzigde regel dat er geen cijfertje meer op de kenteken plaat komt. Eerst kreeg je een 1 of 2 en bij meerdere keren het maandcijfer op je plaat. (en je moest nieuwe kentekenpapieren aanvragen).
Scheelt dus weer centen gelukkig :roll:
MZllss,Rob.
Hoi Rob, nou niet helemaal...als je je kentekenplaat kwijt bent hoef je geen nieuw kentekenbewijs (je krijgt een aangepaste met verhoogde duplicaatcode) aan te vragen....maar als je een gele kentekenplaat hebt krijg je wel de opgehoogde duplicaatcode in de plaat geslagen (die 1, 2, 3 enz die er op staat)
RDW schreef:Duplicaatcode op de plaat verplicht
Het voeren van een duplicaatcode is verplicht na vermissing of diefstal van één of beide kentekenplaten.
Voor een voertuig waarvan u één of twee kentekenplaten mist, moet u nieuwe kentekenplaten aanschaffen. Op de nieuwe kentekenplaten wordt een duplicaatcode gezet. De code 00 wordt niet op de kentekenplaat ingeslagen. Van de code 01 wordt de 1 boven het linker liggende streepje op de kentekenplaat ingeslagen.

Op historische- en Amerikaanse kentekenplaten wordt geen duplicaatcode ingeslagen.
Dit is juist gedaan om snel na te kunnen gaan of een auto met gestolen platen rondrijdt.
Rijdt je met een blauwe plaat rond, dan krijg je geen duplicaatcode erop, en ook geen nieuw kentekenbewijs met verhoogde duplicaatcode.
Dit is dus ietsje fraudegevoeliger maar aangezien het aantal motoren (en auto's) wat nog met blauwe platen rondrijd te verwaarlozen is.....(bij sommige dan, thuis is het 50%....)
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » di mar 24, 2009 12:43 am

ha, bij mij 100% (drie voertuigen ;-), tel frunobulax even niet mee, die heeft geen platen op het moment)

krimmy
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

Plaats reactie